Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

jak trwały jest 1.5dci


pio555
Junior Administratorzy

1,5 dci w wersji 106KM może mieć FAP i może go nie mieć zależy od rynku
to samo się tyczy wersji 110KM
1,5 dci w wersji 85KM nie ma FAP ale w wersji 95KM już ma

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-02-2022, 22:15 przez pio555.)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ broda1301 1.5 dCi 106 bez czego? Bez DPFa?

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(13-02-2022, 21:54)Gieno555 napisał(a): Tam jest FAP czy DPF?


A czym się różni FAP od DPF? Chyba głównie nazwą bo różnice się zacierają. Sam początek filtrów cząstek stałych tam były różnice głównie widoczne w awaryjności. Z założenia FAP to filtr stosowany przez PSA, Renault zrobiło to ciut inaczej, Niemcy polegli na tym polu i aktualnie czerpią z rozwiązań zbliżonych do Francji


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:
  • PunkRock86, twilk7
broda1301
Zarejestrowani

A nie jest to tak że FAP jest mokry czyli do wypalania potrzebował specjalnego dodatku, a DPF jest suchy czyli wypalanie odbywa się przez zwiększenie dawki paliwa.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(14-02-2022, 06:58)broda1301 napisał(a): A nie jest to tak że FAP jest mokry czyli do wypalania potrzebował specjalnego dodatku, a DPF jest suchy czyli wypalanie odbywa się przez zwiększenie dawki paliwa.


Wiec czym jest filtr z dodatkowym wtryskiem FAP czy DPF? A DPF z adblue jest jeszcze DPF-em czy już raczej FAP-em? Mam w aucie filtr cząstek stałych bez dodatku wiec w/g tej teorii jest to DPF, czemu na naklejkach pod maską pisze filtre a particule(FAP) i producent wprowadza mnie w błąd? Moim zdaniem cała różnica urodziła się w głowie jakiegoś mędrca który usłyszał ze Francuzi stosują dodatkowo eolyss i nazywają filtr FAP wiec zrobił je „mokrymi” a cała różnica tak naprawdę polega na tym czy nazwa filtr cząstek stałych tłumaczona jest z francuskiego czy angielskiego.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:
  • Vapor
deejayp40
Zarejestrowani

1.5 dci to dobry silnik, myślę o tym silniku z ostatnich wypustów, ale fakt, trzeba olej często wymieniać. Mój z 2017 roku ma 145 tys za sobą i dolegliwości jakie w nim się pojawiają to trzeba czyścić egr, ten drugi, który znajduje się niżej pierwszego, bo jak wiecie w nim są 2 egr. Ja mojego zaszczepiłem na 130 koni i 310Nm i śmiga aż miło, ale trzeba pilnować interwałów.

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

Jaką płukankę polecicie do 1.5 dCi?

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Używałem jednej, i drugiej..
Obie są spoko. Czarna jest mocniejsza bardziej agresywna,i troszkę droższa...
[Obrazek: 70fb4169a01fbad6b2a512759a022728.jpg][Obrazek: 8f0c192d5a19fbf3bb3cdca953b46058.jpg]

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-02-2022, 11:53 przez scrabi.)

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ scrabi będę się musiał zaopatrzyć i przepłukać. Wymieniłem olej po zakupie auta bez płukania. Teraz po 10KKm jest olej czarny. Pasuje przepłukać.

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

W poprzednim scenicu płukanke robiłem co 2gą wymianę oleju..
W tym już 3x wymianialem olej i płukanka szła za każdym razem, plus dodateg do oleju, czyli modyfikator tarcia..

A to że olej czarny to na to nie patrz.
Wymienisz olej, odpalisz silnik i zaraz będzie czarny...

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:
  • pio555




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

6 gości