Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

gdzie zainstalować diodę sygnalizującą dopalanie filtra dpf w scenicu 3 1,5 dci


startstop
Zarejestrowani

op  Zakupiłem ten ,,cud techniki" sprzed 6 ciu lat oczywiście pewnie tylko dla mnie, gdyż wcześniej jeżdziłem  fiatem sc i to prawie przez 20 lat ale nie o tym mowa a mianowicie o scenicu 3  1,5 dci i filtrze dpf. Naczytałem się o tym filtrze i zastanawiam się czy ktoś  kto posiada z państwa ten model pokusił się o założenie diody sygnalizującej wypalanie filtra dpf aby wydłużyć żywotność tej części. Piszą i mówią o montażu diody na lusterku bowiem w trakcie wypalania włącza się podgrzewanie lusterek tylko w innych markach samochodów i właśnie nie wiem czy to również podobnie jest w scenicach 3. 
        Krótkie odcinki jazdy przerywanie przez to dopalanie filtra wpływa na niego destrukcyjnie. Zrobiłem na nim 5 tysięcy i praktycznie nie wiem kiedy się to dzieje czy w ogóle ma się zaświecić kontrolka sygnalizująca dopalanie dpf ? W instrukcji zadużo na ten temat nie pisze.
        Dwa lub trzy razy samoczynnie włączyło się podgrzewanie foteli czy to mogłoby mieć związek z dopalaniem filtr dpf ? 
Proszę o doświadczonych kierowców tej marki tego modelu i tego tematu o kilka wskazówek. Ogólnie autko ok tylko nie do końca rozgryzłem ten bardzo ważny temat dot. dopalania filtra dpf. 

Odpowiedz
wobli
Zarejestrowani

Z tego co wyczytalem tutaj i w instrukcji to dpf w naszym modelu (tez mam taki) wypala sie spontanicznie i nie szkodzi mu zgaszenie silnika w czasie wypalania.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Najlepiej w liczniku, ja u siebie tak zrobiłem. Jeżeli masz silnik k9k 636 to możesz podłączyć diodę pod którąś z czterech grzałek nurkowych. Przy silniku k9k 836 pod elektrozawór dostarczania paliwa do piątego wtryskiwacza.
   

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Roming, scrabi
marecky
Zarejestrowani

(30-08-2021, 10:38)andrzejwa napisał(a): Najlepiej w liczniku, ja u siebie tak zrobiłem
@ andrzejwa Czy ta kontrolka ma wyprowadzone piny do podłączenia czy jest włączana np przez CAN i trzeba ją aktywować?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Z fabryki to jest tylko ikonka w liczniku, Podświetlenie jej to już moja samoróbka. Trzeba wyjąć licznik i do odpowiedniej komory wstawić swoją diodę o dowolnym kolorze.
Jeżeli masz w tym roczniku silnik 636 to nie ma sensu instalować takiej diody. DPF jest przy samym kolektorze wydechowym i tam wypalanie odbywa się praktycznie na bieżąco.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-08-2021, 11:34 przez andrzejwa.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • marecky
startstop
Zarejestrowani

op
(30-08-2021, 10:38)andrzejwa napisał(a): Najlepiej w liczniku, ja u siebie tak zrobiłem. Jeżeli masz silnik k9k 636 to możesz podłączyć diodę pod którąś z czterech grzałek nurkowych. Przy silniku k9k 836 pod elektrozawór dostarczania paliwa do piątego wtryskiwacza.

Wiatm! Dziękuję za podpowiedź ale jeszcze pytanko czy byłeś na tyle sprawny w tej dziedzinie że sam to podłączyłeś i dużo roboty, czy fachowiec to zrobił jeśli tak to jaki koszt takiego montażu ?

(30-08-2021, 11:33)andrzejwa napisał(a): Z fabryki to jest tylko ikonka w liczniku, Podświetlenie jej to już moja samoróbka. Trzeba wyjąć licznik i do odpowiedniej komory wstawić swoją diodę o dowolnym kolorze.
Jeżeli masz w tym roczniku silnik 636 to nie ma sensu instalować takiej diody. DPF jest przy samym kolektorze wydechowym i tam wypalanie odbywa się praktycznie na bieżąco.

Witam! Dziękuję za podpowiedź jeżeli dobrze zrozumiałem to ten piąty wtrysk pracuje równocześnie z tymi czterema i dopala pozostałości w dpf na bieżąco? Jeśli tak to gdzie szukać  ewentualnie poszerzyć wiedzę na ten temat ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-08-2021, 13:03 przez startstop.)

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

@ andrzejwa to fachowiec i to bardzo fobry więc na bank robił sobie sam Biggrin.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-08-2021, 13:09 przez TomaszB.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(30-08-2021, 12:54)startstop napisał(a): jeżeli dobrze zrozumiałem to ten piąty wtrysk pracuje równocześnie z tymi czterema i dopala pozostałości w dpf na bieżąco? 
Zależy jaki masz silnik. W starszych był piąty wtryskiwacz i wtryskiwał paliwo do filtra umieszczonego pod podłogą samochodu podnosząc temperaturę spalin. Włączał się wówczas gdy sterownik silnika stwierdzał ilość sadzy na poziomie 18-25 gram i uruchamiana była procedura wypalania. Sterownik ten miał licznik ilości wypaleń filtra.
W nowszych dpf jest przy silniku i nie ma potrzeby stosowania piątego wtryskiwacza dla podniesienia temperatury spalin, wystarcza dodatkowa dawka paliwa głównego i obciążenie alternatora np. grzałkami nurkowymi jeżeli są zamontowane. Ponieważ wypalanie jest jak to napisał @ wobli spontaniczne to nie ma licznika wypaleń.
Diodkę dokładałem sam, takie małe hobby do elektroniki.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-08-2021, 15:15 przez andrzejwa.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości