Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

dwumasa w 2.0 F4R


zwirekpoz
Zarejestrowani

op Witam,
właśnie się dowiedziałem i mocno rozczarowałem, że moja Renia ma dwumasę. Proszę o info jakie są objawy jej końca?
Jak na razie odpala i gaśnie normalnie biegi wchodzą gładko, choć nieraz jest efekt tak jakby sprzęgło nie do końca rozłączyło silnik od skrzyni, czuć na drążku lekki zgrzyt( ale nie słychać). Jest jednak coś co powtarza się regularnie. Po odpaleniu silnika i ruszaniu do przodu przez kilka sekund jakby coś się mieliło w skrzyni, potem ustępuje do końca jazdy. powtarza się tylko po każdym uruchomieniu silnika i pierwszym ruszeniu. Co jeszcze zauważyłem jak renia toczy się bez "ciągnięcia" bez gazu ale na biegu jest cicho jak leciutko dotknę gazu aby utrzymać prędkość lub przyspieszyć słychać ewidentny odgłos jakby tarcia. No i kolejna rzecz najbardziej mnie irytująca to hałas wewnątrz. Kupiłem renie bo miałem kilka francuzów i po zdradzie z włochami i japońcami powróciłem do francuzów ze względu na komfort. Jeśli chodzi o zawiechę to jest OK ale jeśli chodzi o hałas to masakra. 130k/h obroty ok 3200 zaczyna wyć 140km/h obr. ok 4000 trzeba wkładać stopery do uszu a to dopiero prędkość autostradowa. 
Co Wy na to. macie jakieś pomysły?
Wymyśliłem sobie nawet wymianę skrzyni tak aby zmniejszyć obroty silnika dla przy określonych prędkościach, czy to możliwe? zamieniał ktoś skrzynie biegów?
dzięki za podpowiedzi.

Odpowiedz
komarek34
Zarejestrowani

ASB nie ma dwumasy. 
120 to ok 3500obrotów. Jest głośno Ale nie do wytrzymania i spokojnie da się rozmawiać i słuchać muzyki

Odpowiedz
lmazur
Zarejestrowani

(25-06-2017, 23:36)komarek34 napisał(a): ASB nie ma dwumasy. 
120 to ok 3500obrotów. Jest głośno Ale nie do wytrzymania i spokojnie da się rozmawiać i słuchać muzyki

Kolega pisze o manualu a nie o atomacie.

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
michaldck
Zarejestrowani

A mnie to pasuje to testowania układu ABS przez komputer - przy pierwszym ruszeniu po odpaleniu coś tam sprawdza.

Lubię mojego Scenica Biggrin
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
Odpowiedz
komarek34
Zarejestrowani

(26-06-2017, 11:46)lmazur napisał(a):
(25-06-2017, 23:36)komarek34 napisał(a): ASB nie ma dwumasy. 
120 to ok 3500obrotów. Jest głośno Ale nie do wytrzymania i spokojnie da się rozmawiać i słuchać muzyki

Kolega pisze o manualu a nie o atomacie.

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka
Wiem. Pisze o wymianie skrzyni więc podpowiadam ze DP0 nie ma dwumasy

Odpowiedz
zwirekpoz
Zarejestrowani

op u mnie jest skrzynia manualana.

Odpowiedz
komarek34
Zarejestrowani

Wiem. Manual ma dwumase. Pozostaje znaleźć odpowiednie koło jednomasowe ( może z laguny 1 by sprzęgło podeszlo ) lub zmienić skrzynię na asb ( Ale to już trochę przerabiania )
Wersja 2.0 T chyba też nie miała dwumasy.

Odpowiedz
Fyox
Zarejestrowani

(26-06-2017, 21:27)komarek34 napisał(a): Wiem. Manual ma dwumase. Pozostaje znaleźć odpowiednie koło jednomasowe ( może z laguny 1 by sprzęgło podeszlo ) lub zmienić skrzynię na asb ( Ale to już trochę przerabiania )
Wersja 2.0 T chyba też nie miała dwumasy.

Miala.
Po co kombinowac i rzezbic z dwumas na zwykle kolo.. zeby potem silnik dostal drgan i remont pociagnal niewiadomo jakie koszta?

(26-06-2017, 21:27)komarek34 napisał(a): Wiem. Manual ma dwumase. Pozostaje znaleźć odpowiednie koło jednomasowe ( może z laguny 1 by sprzęgło podeszlo ) lub zmienić skrzynię na asb ( Ale to już trochę przerabiania )
Wersja 2.0 T chyba też nie miała dwumasy.

Miala.
Po co kombinowac i rzezbic z dwumas na zwykle kolo.. zeby potem silnik dostal drgan i remont pociagnal niewiadomo jakie koszta?

(26-06-2017, 21:27)komarek34 napisał(a): Wiem. Manual ma dwumase. Pozostaje znaleźć odpowiednie koło jednomasowe ( może z laguny 1 by sprzęgło podeszlo ) lub zmienić skrzynię na asb ( Ale to już trochę przerabiania )
Wersja 2.0 T chyba też nie miała dwumasy.

Miala.
Po co kombinowac i rzezbic z dwumas na zwykle kolo.. zeby potem silnik dostal drgan i remont pociagnal niewiadomo jakie koszta?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2017, 22:15 przez Fyox.)

Odpowiedz
zwirekpoz
Zarejestrowani

op OK może się żle określiłem. Chciałem zmiaenić skrzynie ale nie rodzaj. nadal chcę manuala ale o innych przełożeniach. nie chcę zwiększać prędkości bo to nie wyścigówka. ma to tylko obniżyć obroty silnika w celu ograniczenia hałasu w kabinie. Myślałem o skrzyni od diesla lub od meganki 225 konnej.

Odpowiedz
komarek34
Zarejestrowani

(26-06-2017, 22:14)Fyox napisał(a):
(26-06-2017, 21:27)komarek34 napisał(a): Wiem. Manual ma dwumase. Pozostaje znaleźć odpowiednie koło jednomasowe ( może z laguny 1 by sprzęgło podeszlo ) lub zmienić skrzynię na asb ( Ale to już trochę przerabiania )
Wersja 2.0 T chyba też nie miała dwumasy.

Miala.
Po co kombinowac i rzezbic z dwumas na zwykle kolo.. zeby potem silnik dostal drgan i remont pociagnal niewiadomo jakie koszta?

(26-06-2017, 21:27)komarek34 napisał(a): Wiem. Manual ma dwumase. Pozostaje znaleźć odpowiednie koło jednomasowe ( może z laguny 1 by sprzęgło podeszlo ) lub zmienić skrzynię na asb ( Ale to już trochę przerabiania )
Wersja 2.0 T chyba też nie miała dwumasy.

Miala.
Po co kombinowac i rzezbic z dwumas na zwykle kolo.. zeby potem silnik dostal drgan i remont pociagnal niewiadomo jakie koszta?

(26-06-2017, 21:27)komarek34 napisał(a): Wiem. Manual ma dwumase. Pozostaje znaleźć odpowiednie koło jednomasowe ( może z laguny 1 by sprzęgło podeszlo ) lub zmienić skrzynię na asb ( Ale to już trochę przerabiania )
Wersja 2.0 T chyba też nie miała dwumasy.

Miala.
Po co kombinowac i rzezbic z dwumas na zwykle kolo.. zeby potem silnik dostal drgan i remont pociagnal niewiadomo jakie koszta?
Pyta - odpowiadam. Sam bym nic nie zmieniał. Ale jak ktoś chce ....

Do 1.6 wsadzali skrzynię chyba z dci. Może i w f4R się da bez większych przeróbek wsadzić w jakiejś wersji turbo . 

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości