Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

czyżby obrócona panewka ?


dawid6631
Zarejestrowani

op witam mam problem z silnikiem. mianowicie jechałem droga szybkiego ruchu dojechałem do skrzyzowania wszystko było ok ruszyłe ze swiateł i usłyszałem metaliczne dzwonienie spad maski przejechałem moze 200 metrów i auto zgaslo. sprawdiłem olej wode w ukłazie i wszystko jest ok. po czekaniu na lawete chciałe odpalic go ponownie miał problem z odpaleniem ale odpalił i chodził noralnie ale przy dodawaniu gazu było słychac dziwne metaliczne stukanie. dzisaj popołudniu postanowiłem go odpalic  i odpalił bez problemu ale dalej był metaliczny dzwiek przy dodawanu gazu. olej wymieniam regularnie co 10 tys nawet wczesniej rozrzad robony był w marcu tego roku przy przebiegu 205 a teraz mam 212 .co to moze byc za objawa.  według mnie przy obruconej panewce silnikiem by trzepało całym i na odpalonym silniku było by słychac panewke jak sie trzaska  cicnienie olej było by małe. jaka wasza diagnoza by była  kazdy mi mówi ze to panewka chciałbym sie upewnic na 100% zanim wezme sie za remont silnika

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-08-2017, 07:54 przez TomaszB.)

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

Przede wszystkim przestań go odpalać, bo co by to nie było możesz spowodować jeszcze większe uszkodzenia.

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Nie musi wcale rzucac silnikiem, moze byc ze normalnie bedzie pracowal bo tlok sie porusza normalnie, a dzwiek robi zmielona panewka korbowodowa... Lepiej nie odpalaj to moze sie uda wał uratować jeszcze. A tak to zniszczysz bardziej wał i bedziesz musial szukac nowego.
Na pewno nowa pompa olejowa bedzie potrzebna bo ona jest przyczyna tego ze nastapial spadek cisnienia. A turbina wczesniej jakos pare set/tys km nie padla Tobie?

Teraz to podstawa nie uruchamiac go i zajrzec do panewek.

Odpowiedz
dawid6631
Zarejestrowani

op
(10-08-2017, 19:46)A2-eR11 napisał(a): Nie musi wcale rzucac silnikiem, moze byc ze normalnie bedzie pracowal bo tlok sie porusza normalnie, a dzwiek robi zmielona panewka korbowodowa... Lepiej nie odpalaj to moze sie uda wał uratować jeszcze. A tak to zniszczysz bardziej wał i bedziesz musial szukac nowego.
Na pewno nowa pompa olejowa bedzie potrzebna bo ona jest przyczyna tego ze nastapial spadek cisnienia. A turbina wczesniej jakos pare set/tys km nie padla Tobie?

Teraz to podstawa nie uruchamiac go i zajrzec do panewek.

Tak padla mi turbina wczesniej a to moze iec cos z tym wspolnego?

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Ma bardzo wiele. Z reguły najpierw turbina i niedługo panewka Biggrin

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
dawid6631
Zarejestrowani

op
(11-08-2017, 07:45)Oktawiusz napisał(a): Ma bardzo wiele. Z reguły najpierw turbina i niedługo panewka Biggrin

A jak najprosciej mozna samemu zdiagnozowac czy to aby napewno panewka? Przy odpaleniu na jalowym biegu auto chodzi normalnie dopiero przy dodowaniu gazu slychac taki badziej turkot niz stukanie

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Taki własnie jest objaw. Miałem podobnie w Oplu, auto wtedy odpala normalnie, po dodaniu gazu słychać stukanie. Trzeba zdjąć michę i sprawdzić.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Przede wszystkim nie odpalać silnika. Nawet na chwilę jak chcesz coś z niego odzyskać.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
dawid6631
Zarejestrowani

op
(11-08-2017, 08:02)Lepus napisał(a): Taki własnie jest objaw. Miałem podobnie w Oplu, auto wtedy odpala normalnie, po dodaniu gazu słychać stukanie. Trzeba zdjąć michę i sprawdzić.

Dzieki za info. Bede cos dzialal

Odpowiedz
jaszek7777
Zarejestrowani

Przy obróconej panewce w wielu samochodach następuje spadek ciśnienia oleju.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości