Sprawdzać na odpalonym silniku czy wyłączonym?
check injection
Jakie wartości oporu powinny mieć świece żarowe w dieslu?
Sprawdzać na odpalonym silniku czy wyłączonym?
Może to nie odpowiedź na Twoje pytanie ale spójrz tu http://www.scenic-forum.pl/Watek-OG%C3%9...3#pid54313
RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Dzięki, ale sprawdzałem miernikiem:
- na sygnał: 3 dały dźwięk a jedna - nie - na ohmy: pierwsza - ok. 1.4 ohm, druga - 2.5 ohm, trzecia - 4.8 ohm, czwarta (bez sygnału) - wartość wyskoczyła jakaś 876 ohm Producent Beru pisze, że jego świece mają 0,9 ohma to wobec powyższego wszystkie moje świece nie trzymają tej wartości i już trzeba myśleć o zakupie przed zimą - najlepiej wszystkie 4! aha dodam, że jest info "check injection"+service - przeważnie z rana, a później jak gorący to różnie - raz się zapala - drugi raz bez komunikatu (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-07-2016, 07:45 przez Alize 1800.)
Pomiar trzech pierwszych świec jest jak najbardziej prawidłowy. Mierząc tanim miernikiem i posługując się zwykłymi końcówkami pomiarowymi uzyskamy w zakresie omów odczyt obarczony błędami opornosci styku element-końcówka ( a błędy te mogą mieć wartość większą, niż oporność mierzonego elementu ).
Co do czwartej - trzeba powtórzyć pomiar na innym zakresie ( kohm ) - i porównać (może być duża rozbieżność ) Przydało by sie odczytac komunikaty błędów - czwarta świeca powinna już dać kmunikat o uszkodzeniu lub przerwie w obwodzie. Tak czy inaczej - prawdopodobnie do wymiany. A że koszt niewielki - wypadało by komplet, zeby za tydzień nie diagnozować następnej. Uwaga: jak nie masz praktyki, niech lepiej wymiany dokona ktoś z praktyką. żeby potem nie był tematu z urwaną świecą.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 (29-07-2016, 08:41)ko-ma napisał(a): Pomiar trzech pierwszych świec jest jak najbardziej prawidłowy. Mierząc tanim miernikiem i posługując się zwykłymi końcówkami pomiarowymi uzyskamy w zakresie omów odczyt obarczony błędami opornosci styku element-końcówka ( a błędy te mogą mieć wartość większą, niż oporność mierzonego elementu ). (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-08-2016, 11:23 przez Alize 1800.)
A ja dziś zatankowałem na tej samej stacji co zawsze (ORLEN). Miałem rezerwę. Po zatankowaniu ujechałem 2 km i "check injection" SERVICE. Auto jedzie normalnie, Turbo śmiga, zero spadku mocy.
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły. (27-03-2017, 17:41)PunkRock86 napisał(a): A ja dziś zatankowałem na tej samej stacji co zawsze (ORLEN). Miałem rezerwę. Po zatankowaniu ujechałem 2 km i "check injection" SERVICE. Auto jedzie normalnie, Turbo śmiga, zero spadku mocy.Po odpaleniu czy podczas jazdy się zapaliło? I czy po ponownym odpaleniu też świeci? Wysłane z mojego Lenovo P1c72 przy użyciu Tapatalka
Odpaliłem, ujechałem 2 km od stacji i wywaliło. Świeci cały czas. Odpięcie aku nic nie dało. Odpalam - świeci SERVICE po kilkunastu sekundach pojawia się komunikat. Przegoniłem dziada i nic. Po za tym żadnych objawów, auto pracuje równo, przyspiesza OK, turbo działa. Ale już wcześniej przy prędkościach pow. 100 km/h czułem zapach spalin. Nie wywala komunikatu check emmision.
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości