Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

buja, kołysze - może ktoś miał podobnie


oliwek
Zarejestrowani

op Pytanie za 100 pkt. Jak stoję pod górkę, pod jakimkolwiek nachyleniem, samochodem lekko kołysze - buja. Jak stoję na prostym lub "nosem w dół" - tematu nie ma. Jakieś pomysły ??benzyna gaz nie ma znaczenia. nie jest to takie bujanie ze to widać że trzęsie samochodem, ale siedząc w środku czuć to. Nie ma check'a nie ma błędów, cewki sprawdzałem nawet najbardziej podejrzaną zmieniłem- bez zmian. 

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Cos z mocowaniem silnika do budy mi sie kojarzy tylko. Odwrotnie jak stoisz to inaczej silnik sie opiera i jest tlumienie, a jak masz przod w gorze to opiera sie o bude i wybracje przenosi... A jak ten wspornik wyglada od gornej prawej poduszki silnika?

Odpowiedz
oliwek
Zarejestrowani

op no właśnie ta poducha jest cała, sprawdzali mi ją ostatnio i mówili że kupa kasy i żeby omijać zamienniki ale ta jest cała. no zobaczymy wyjdzie pewnie w praniu. muszę i tak jechać żeby zobaczyli mi prawy przód bo mam wrażenie że coś może być wybite lekko, to powiem żeby sprawdzili poduszki.

Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

Poducha silnika objawia się tez w ten sposób że czuć ją w czasie jazdy, odpalania. Wymiana tej głównej to pewnie ok. 300 zł z robocizną ale to niekoniecznie to, bo ją czuć też w inny sposób. Może sprzęgło się kończy?

Odpowiedz
pawelli
Zarejestrowani

poduszka

Odpowiedz
oliwek
Zarejestrowani

op sprzęgło nie bo się nie ślizga, to już przerobiłem łopatologicznie wiele razy, możesz mu wrzucić wysoki bieg i gaz w podłogę i przyspiesza normalnie - a poduszka to która ? w sensie którą wziąć pod uwagę i sprawdzić? dodam że przy ruszaniu czasami robi "kangura" ale to tak jak już nie raz pisałem, jak jest po nocy itd, to przy ruszaniu potelepie czasem budą.

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

albo dolna poduszka albo ten wspornik co idzie do tylu auta w strone pasazera. Takie na sucho bujanie reczne silnikiem moze nic nie pokazac. Najlepiej zdemontowac i zobaczyc czy nie ma luznych gum w tym wsporniku.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi A2-eR11 za ten post post:
  • oliwek
haszczurur
Zarejestrowani

Ja bym zwrócił uwagę czy to nie jest wina nierównej pracy silnika. Nigdy się nie spotkałem osobiście ani nawet nie czytałem o tym aby uszkodzona poduszka silnika powodowała kołysanie auta na biegu jałowym na postoju. Mogą występować jakieś wibracje, stukanie przy zmianie biegów, redukcji ale bujanie samochodem?
Może nawet nie wiesz, że masz zamontowany w samochodzie taki bajer jak mają murzyni w USA. Stoją na światłach a samochód skacze i buja nim Biggrin .

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • michaldck
A2-eR11
Zarejestrowani

Haszczurur, ale kolega napisal, ze buja sie tak tylko jednym ulozeniu auta tj. na wzniesieniu przodem do gory. Odwrotnie i w poziomie jest wszystko dobrze - i to jest dopiero zagadka Biggrin Dlatego przyszlo mi namysl, ze w tym wlasnie ulozeniu silnik ma jakies parcie nieamortyzowane na karoserie i przenosi wibracje...

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Tak, czytałem, że dzieje się tak tylko w jednym położeniu. Wibracje to i owszem ale żeby bujało samochodem?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości