Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

auto odpala , ale zaraz gasnie


Gyna
Zarejestrowani

op witam kolegów.
Grant scenic 2 1,6 lpg+benzyna. na razie brak gazu i cała akcja dotyczy tylko benzyny.

zaczeło sie od gasniecia silnika przy redukcji biegów, czy zatrzymaniu sie na swiatłąch - jakby brak pracy silnika na biegu jałowym.

błędy - 0340   0bwód czujnika wałka rozrzadu - zdarzenie dotyczace zęba - obecny
           0340   0bwód czujnika wałka rozrzadu - pomiar faz poza zakresem - obecny
            0010 czujnik połozenia wałka rozrzadu - problem z nateżeniem sygnału - nieciągły

czujnik wymieniony - bez rezultatu

bład -  0530  temperatura czynnika chłodzacego poza zakresem tolerancji -
         -C155 połączeniowe multipleksowe zestawu wskaźników  - błąd połączeni9a CAN - nieciągły

 wymieniłem czujnik

myślałem, ze silnik widzi ze jest gorący, wiec nie daje ssania ale to chyba nie to.... - ciekawostka - czujnik jest dwuobwodowy, a wykorzystywany jest tylko jeden. po odpieciu wtyczki jest bez zmian, ale na wyświetlaczu nie jest wskazywana temperatura chłodziwa.




Niestety. silnik odpala,. jesli dodam gazu przytrzymam pedał gazu to pracuje, jak tylko puszcze gasnie.
skoro odpala, to mozna domniemać. żę pompa paliwa, zapłon, wtryski , czujnik połozenia wału korbowego działąją .....

podejrzewam jeszcze silnik krokowy wolnych obrotów - ale nie wiem czy to dobry trop.  zadne błedy od tego sie nie pojawiają - ale nie wiem czy jest taka mozliwość autodiagnozy ....

ma ktoś jakieś pomysły?
aha 

przed tym, zdarzeniem było grzebane w klimie - córka pojechała wyczyscić i uzupełnic czynnik. ale to inny wątek, go klima nie działa nadal. i nie stało0 sie to zaraz po tym.....

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-07-2023, 08:50 przez Gyna.)

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

Silnik krokowy odrazu odrzuć, bo w K4M go nie ma. Za obroty biegu jałowego odpowiada elektroniczna przepustnica.

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Gyna
Zarejestrowani

op ok a czy zaniueczyszczenue przepustnuicy moze miec tu wpływ?

jeszcze naczytałem sie dziś o zaworze KZFR......Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-07-2023, 11:52 przez Gyna.)

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

(06-07-2023, 11:51)Gyna napisał(a): ok a czy zaniueczyszczenue przepustnuicy moze miec tu wpływ?

jeszcze naczytałem sie dziś o zaworze KZFR......Biggrin
Przepustnica, jedynie przez awarię. Jej zanieczyszczenie jest mało prawdopodobne.

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
pawkam565
Zarejestrowani

swego czasu czyszczenie przepustnicy pomogło mi z nienormującymi się obrotami po zatrzymaniu na światłach i gaśnięciem auta też własnie po zatrzymaniu się, a najlepsze jest to że syf który znajdował się w tym ,, przelocie ,, nie był jakiś wielki. Wątpie jednak że auto gasło by odrazu po odpaleniu jeżeli nie przytrzymasz pedału gazu - tu raczej musiała by być jakaś awaria tej przepustnicy aczkolwiek wyczyscic można jezeli nigdy nie było to robione.

tak czytam że coś wspominasz o grzebaniu w klimie...z takich prostszych rzeczy moze spróbuj odłączyć wtyczke od czujnika ciśnienia klimatyzacji
u mnie jak padł czujnik to pokazywało błędy totalnie innych czujników i auto też miało problem taki że albo nie mogło odpalic albo odpaliło i zaraz zgasło a po odłączeniu wszystko wróciło do normy i poprostu wymieniłem go na nowy

Odpowiedz
Brajan Duda
Zarejestrowani

(06-07-2023, 08:50)Gyna napisał(a): witam kolegów.
Grant scenic 2 1,6 lpg+benzyna. na razie brak gazu i cała akcja dotyczy tylko benzyny.

zaczeło sie od gasniecia silnika przy redukcji biegów, czy zatrzymaniu sie na swiatłąch - jakby brak pracy silnika na biegu jałowym.

błędy - 0340   0bwód czujnika wałka rozrzadu - zdarzenie dotyczace zęba - obecny
           0340   0bwód czujnika wałka rozrzadu - pomiar faz poza zakresem - obecny
            0010 czujnik połozenia wałka rozrzadu - problem z nateżeniem sygnału - nieciągły

czujnik wymieniony - bez rezultatu

bład -  0530  temperatura czynnika chłodzacego poza zakresem tolerancji -
         -C155 połączeniowe multipleksowe zestawu wskaźników  - błąd połączeni9a CAN - nieciągły

 wymieniłem czujnik

myślałem, ze silnik widzi ze jest gorący, wiec nie daje ssania ale to chyba nie to.... - ciekawostka - czujnik jest dwuobwodowy, a wykorzystywany jest tylko jeden. po odpieciu wtyczki jest bez zmian, ale na wyświetlaczu nie jest wskazywana temperatura chłodziwa.




Niestety. silnik odpala,. jesli dodam gazu przytrzymam pedał gazu to pracuje, jak tylko puszcze gasnie.
skoro odpala, to mozna domniemać. żę pompa paliwa, zapłon, wtryski , czujnik połozenia wału korbowego działąją .....

podejrzewam jeszcze silnik krokowy wolnych obrotów - ale nie wiem czy to dobry trop.  zadne błedy od tego sie nie pojawiają - ale nie wiem czy jest taka mozliwość autodiagnozy ....

ma ktoś jakieś pomysły?
aha 

przed tym, zdarzeniem było grzebane w klimie - córka pojechała wyczyscić i uzupełnic czynnik. ale to inny wątek, go klima nie działa nadal. i nie stało0 sie to zaraz po tym.....
Nie bardzo to pomoże aleeee

Mam ten sam problem. Auto gaśnie chwilę po odpaleniu. Z tym że ja miałem przepustnice wymienianą i przez jakiś dobry miesiąc było dobrze.

Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Brajan Duda
Zarejestrowani

(06-07-2023, 08:50)Gyna napisał(a): witam kolegów.
Grant scenic 2 1,6 lpg+benzyna. na razie brak gazu i cała akcja dotyczy tylko benzyny.

zaczeło sie od gasniecia silnika przy redukcji biegów, czy zatrzymaniu sie na swiatłąch - jakby brak pracy silnika na biegu jałowym.

błędy - 0340   0bwód czujnika wałka rozrzadu - zdarzenie dotyczace zęba - obecny
           0340   0bwód czujnika wałka rozrzadu - pomiar faz poza zakresem - obecny
            0010 czujnik połozenia wałka rozrzadu - problem z nateżeniem sygnału - nieciągły

czujnik wymieniony - bez rezultatu

bład -  0530  temperatura czynnika chłodzacego poza zakresem tolerancji -
         -C155 połączeniowe multipleksowe zestawu wskaźników  - błąd połączeni9a CAN - nieciągły

 wymieniłem czujnik

myślałem, ze silnik widzi ze jest gorący, wiec nie daje ssania ale to chyba nie to.... - ciekawostka - czujnik jest dwuobwodowy, a wykorzystywany jest tylko jeden. po odpieciu wtyczki jest bez zmian, ale na wyświetlaczu nie jest wskazywana temperatura chłodziwa.




Niestety. silnik odpala,. jesli dodam gazu przytrzymam pedał gazu to pracuje, jak tylko puszcze gasnie.
skoro odpala, to mozna domniemać. żę pompa paliwa, zapłon, wtryski , czujnik połozenia wału korbowego działąją .....

podejrzewam jeszcze silnik krokowy wolnych obrotów - ale nie wiem czy to dobry trop.  zadne błedy od tego sie nie pojawiają - ale nie wiem czy jest taka mozliwość autodiagnozy ....

ma ktoś jakieś pomysły?
aha 

przed tym, zdarzeniem było grzebane w klimie - córka pojechała wyczyscić i uzupełnic czynnik. ale to inny wątek, go klima nie działa nadal. i nie stało0 sie to zaraz po tym.....
Podbijam tremat. Jak się zakończyła sprawa z samochodem?

Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Brajan Duda
Zarejestrowani

U mnie usunięte błędy i przeczyszczony czujnik położenia wału i jest dobrze na razie

Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości