Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zwarcie , rozładowany akumulator .


kris
Zarejestrowani

op Witam . Proszę o poradę , kierunek działania , brak pomysłu .
Scenic po zaparkowaniu rozładował całkowicie aku . Naładowałem , trzyma 3 dni , czyli cały , na szczęście .
Miernikiem zmierzyłem zwarcie  . Aku wyjęte , do klem kabelki i brzęczy . Wyciągałem po kolei bezpieczniki w skrzynce pod kierownicą , za każdym razem brzęczy .
Myślałem , że uda się zlokalizować obwód gdzie jest zwarcie .
Jeśli dobrze kombinuję to to sprawdzanie dało mi informację , że zwarcie jest gdzieś w komorze silnika .
Czy dobrze kombinuję ? Co dalej ? I najważniejsze . Czy takie sprawdzanie miało sens ? Na mierniku wskazywało od 11,8 ohm do 12,4 ohm , jeśli to ważne .
Z góry dziękuję za podpowiedzi .

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(04-06-2024, 23:06)kris napisał(a): Czy takie sprawdzanie miało sens ?
Skoro zwarcia nie znalazłeś to raczej nie, podpinasz akumulator, mierzysz prąd i wyciągasz bezpieczniki po kolei ale...

Przy otwartych drzwiach płynie prąd do żarówek oświetlenia wnętrza, modułu nadwozia (budzi samochód) itp.


Jaki prąd z akumulatora bierze samochód po zamknięciu i odczekaniu 5 minut?

Odpowiedz
LURP
Zarejestrowani

Bez fachowca się nie obejdzie bo chyba nie masz pojęcia o elektryce.

Odpowiedz
kris
Zarejestrowani

op
(05-06-2024, 07:13)wojteks napisał(a):
(04-06-2024, 23:06)kris napisał(a): Czy takie sprawdzanie miało sens ?
Skoro zwarcia nie znalazłeś to raczej nie, podpinasz akumulator, mierzysz prąd i wyciągasz bezpieczniki po kolei ale...

Przy otwartych drzwiach płynie prąd do żarówek oświetlenia wnętrza, modułu nadwozia (budzi samochód) itp.


Jaki prąd z akumulatora bierze samochód po zamknięciu i odczekaniu 5 minut?

Nie mierzyłem. Obawiałem się podłączyć aku . Idę sprawdzić .

Odpowiedz
dizzyx
Zarejestrowani

(04-06-2024, 23:06)kris napisał(a): Naładowałem , trzyma 3 dni , czyli cały , na szczęście .
To wcale nie znaczy, że jest ok. Jak stary jest akumulator? Może po prostu jest stary, "zużyty" i 'spadła jego pojemność'?

(04-06-2024, 23:06)kris napisał(a): Czy takie sprawdzanie miało sens ?
W zasadzie nie miało sensu. Jeśli chcesz już robić pomiary, a jesteś w miarę pewny akumulatora, to musisz sprawdzić pobór prądu, czyli wpiąć się multimetrem szeregowo pomiędzy klemę minusową a biegun ujemny akumulatora. Oczywiście wpinając się, wszystkie odbiorniki muszą być odłączone, a po samym wpięciu się miernikiem trzeba auto zamknąć tak, żeby się "uśpiło" (w renówkach to chwilę trwa). I wtedy można coś przewidywać, ewentualnie próbować szukać co kradnie prąd.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości