Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zrywanie paska alternatora


niew1
Zarejestrowani

op Witam 
Założony  nowy  napinacz i  pasek  wielorowkowy  7  pk. Renault  Scenic   2006  r. silnik  2.0 16 v  .po  przejechaniu   około 7  km  dym  spod  maski  i  zerwany  pasek  . Założony  ponownie  nowy pasek   zerwany  w  identyczny  sposób  , założyłem  używkę  6  pk  to zerwało  się  koło  pasowe  wału  korbowego .  Podejrzewałem  że to  sprężarka  klimatyzacji  zatrzymuje  się  .Po  wymontowaniu  napędzam  za  pomocą  wiertarki  i  nic  się  nie dzieje  nie  wiem  gdzie szukać  przyczyny  zrywania  paska  .Może  ktoś  z  kolegów  miał  taki  przypadek  .  Nie  wiem  czy  dobry  pomysł  dać do  sprawdzenia  sprężarkę  klimatyzacji (koszty ) i alternator  ,Koło  pasowe wału    muszę   kupić. Może to właśnie koło pasowe mogło być przyczyną zrywania paska, jak obserwowałem w czasie pracy silnika to lekkie bicie dało się zauważyć . Proszę   o  pomoc   pozdrawiam  .

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-06-2019, 21:17 przez niew1.)

Odpowiedz
Vexus
Koło sprężarki blokuje się tylko po załączeniu zasilania na sprzęgło, nic dziwnego że nie po wyjęciu nic nie blokuje, bo chodzi na luzie.

Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Aby sprawdzic spręzarkę musisz napędzać bezpośrednio wałek sprężarki. Tak jak kolega napisał trzeba podać 12 V na zasilanie sprzęgła albo je zdemontować.
A może alternator ciężko chodzi?
Tak naprawdę już wygrałeś na loterii trzy razy!
Ciesz się że pasek zrywając się nie wpadł pomiędzy koło pasowe i obudowę rozrządu i nie wkręcił się pod pasek rozrządu.
Dym spod maski to objaw zablokowania któregoś z kół spręzarki alternatora lub napinacza.
Zerwane koło pasowe to raczej skutek awarii któregoś z pozostałych.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-06-2019, 21:46 przez polaq.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • PunkRock86
niew1
Zarejestrowani

op Jestem po rozbiórce silnika (konieczność wymiany uszczelniaczy zaworowych oraz pierścieni tłokowych --Branie oleju ) sprężarkę napędzałem wiertarką około 10 min i nic się nie działo ,ale koło pasowe wału to tragedia dwie luźno obracające się części .,mocno przetarta osłona paska rozrządu (plastyk ) myślę że to było przyczyną zrywania paska choć zastanawia mnie fakt że nowy pasek dwukrotnie dał się zerwać przy blokowaniu koła z obudowa paska rozrządu .Napinacz paska nowy . Mam jeszcze dylemat z popychaczami zaworów czy przy montażu trzeba wycisnąć olej czy wkładać jak są ,jestem trochę starej daty i regulacja
zaworów to szczelinomierz i klucz i jest to dla mnie nowość . czy trzeba zadać pytanie na forum odnośnie tych popychaczy liczę na pomoc w tej sprawie .Pozdrawiam .

Odpowiedz
krzys315
Zarejestrowani

Ja jak zakładałem w vectrze to zakładałem puste - po zapaleniu chwilę stukały ale potem się napełniły i było ok Biggrin

Odpowiedz
niew1
Zarejestrowani

op Tak jak zostały zdjęte założone w te same miejsca i wszystko grało czyli ok. Pojawił się nowy problem jak rozbierałem silnik to zbiorniku kolektora było sporo oleju . Po złożeniu silnik przy rozruchu wydaje dziwny dźwięk (Pisk ) podobny do strzału silnik potem pracuje normalnie obroty stabilne zauważyłem ze w czasie pracy silnika jest problem z zdjęciem korka wlewu oleju jest podciśnienie ,robi to za każdym odpaleniu silnika .czy może ktoś z was kolegów miał taki przypadek .

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości