wojteks
2,773
12
665
579
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 24-11-2023, 10:15
(24-11-2023, 10:09)Eryk 22 napisał(a): z tego co mi wiadomo wiem że poprostu silnik miał kapitalke No to całkiem możliwe że po tej kapitalce silnik kaput, jest ryzyko że "kapitalka" była na sprzedaż skoro robił ją poprzedni właściciel jak rozumiem.
Upieranie się że pasek jest dobry nic nie daje, ustawienie rozrządu trzeba sprawdzić.
Sprawdź czy widzi obroty, jak widzi to ile.
•
Eryk 22
82
0
2
1
SC II ph I
2005
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Stare Kurowo
Eryk 22
Zarejestrowani
— 24-11-2023, 10:20
op
(24-11-2023, 10:15)wojteks napisał(a): (24-11-2023, 10:09)Eryk 22 napisał(a): z tego co mi wiadomo wiem że poprostu silnik miał kapitalke No to całkiem możliwe że po tej kapitalce silnik kaput, jest ryzyko że "kapitalka" była na sprzedaż skoro robił ją poprzedni właściciel jak rozumiem.
Upieranie się że pasek jest dobry nic nie daje, ustawienie rozrządu trzeba sprawdzić.
Sprawdź czy widzi obroty, jak widzi to ile.
Nawet jeśli to i tak byłaby to nie opłacalna inwestycja kapitalka całego silnika wraz z rozrządem żeby tylko sprzedać lepiej już wstawic 2 silnik lub samemu jak się ma możliwości zrobić kapitalke na sprzedaż jest to przecież bez sensu. Nie upieram się że pasek jest dobry tylko mówię to co widzę że wygląda jak nowy. Dobra sprawdzę te obroty jak wrócę do domu i dam znać
•
user64
620
5
219
586
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 24-11-2023, 10:43
Słuchaj jeżeli nawet na plaka nie odpala to problem jest poważny, najczęściej rozrząd jednak. Ale sprawdź te obroty, choć uważam że nie zgaslby podczas jazdy, dlatego to raczej coś innego będzie.
•
Eryk 22
82
0
2
1
SC II ph I
2005
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Stare Kurowo
Eryk 22
Zarejestrowani
— 24-11-2023, 11:28
op
(24-11-2023, 10:07)wojteks napisał(a): (23-11-2023, 19:23)wojteks napisał(a): Widzi obroty jak kręcisz rozrusznikiem? Na to pytanie nie odpowiedziałeś. Jeżeli widzi to ile?
(24-11-2023, 10:07)Eryk 22 napisał(a): to silnik był remontowany te niecałe 20tys km temu Co to za remont był?
Dobra a więc podczas kręcenia ciśnienie dochodzi do 300bar na Listwie i widzi obroty silnika w liczbie do 174 obr/min
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-11-2023, 11:28 przez Eryk 22.)
•
wojteks
2,773
12
665
579
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 24-11-2023, 11:42
(24-11-2023, 10:20)Eryk 22 napisał(a): Nawet jeśli to i tak byłaby to nie opłacalna inwestycja kapitalka całego silnika wraz z rozrządem żeby tylko sprzedać "Kapitalka" jak to nazywasz mogła polegać na wymianie panewek korbowodowych, nowym pasku i wlaniu świeżego oleju. Wyszło zdecydowanie taniej niż inny silnik.
(24-11-2023, 10:20)Eryk 22 napisał(a): Nie upieram się że pasek jest dobry tylko mówię to co widzę To co widzisz to tylko napisy na pasku, zupełnie nie wynika z tego czy rozrząd się nie przestawił.
(24-11-2023, 11:28)Eryk 22 napisał(a): podczas kręcenia ciśnienie dochodzi do 300bar na Litwie i widzi obroty silnika w liczbie do 174 obr/min Skoro robi ciśnienie, widzi obroty to pora na weryfikację rozrządu czy prawidłowo ustawiony.
•
user64
620
5
219
586
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 24-11-2023, 11:49
Wszystko wskazuje na rozrząd. Szczerze to jeżeli tu będzie problem to współczuję.
•
Eryk 22
82
0
2
1
SC II ph I
2005
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Stare Kurowo
Eryk 22
Zarejestrowani
— 24-11-2023, 12:02
op
(24-11-2023, 11:49)user64 napisał(a): Wszystko wskazuje na rozrząd. Szczerze to jeżeli tu będzie problem to współczuję.
Hmm to nie rozrząd auto odpaliło już wziąłem teścia żeby mi plakiem psiknal bo wczoraj to taka ciamajda piskala, i zagadał i okazało się że klapa gasząca się zacięła i odpuściła jak zagadał. Ale po odpaleniu jakoś więcej kopci teraz i dalej jak jadę nawet 60 to cały czas pokazuje 10l spalania i jak przegazuje auto jak stoi i jak schodzi z obrotów to tak jakby chciał zgasnąć ale chodzi dalej
•
wojteks
2,773
12
665
579
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 24-11-2023, 12:28
Nadal podtrzymuję weryfikację ustawienia rozrządu. Klapa (przepustnica) gasząca bez powodu się nie zacięła (albo po prostu nie było podciśnienia żeby ją otworzyć).
•
Eryk 22
82
0
2
1
SC II ph I
2005
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Stare Kurowo
Eryk 22
Zarejestrowani
— 24-11-2023, 12:30
op
(24-11-2023, 12:28)wojteks napisał(a): Nadal podtrzymuję weryfikację ustawienia rozrządu. Klapa (przepustnica) gasząca bez powodu się nie zacięła (albo po prostu nie było podciśnienia żeby ją otworzyć).
Znaczy ogólnie jak ona teraz jest to jest całkowicie otwarta dopiero jak zrobi się podciśnienie to ja zamyka. I teraz zgasiłem samochód i nie chce zapalić kręci tak jakby chciał załapać a nie może
•
mariusz#
1,160
0
426
73
INNY
1998
1.6 i 90KM, 1996-1999
Lublin
mariusz#
Zarejestrowani
— 24-11-2023, 12:47
a nie łapie gdzieś lewego powietrza na listwę wtryskowa nie jest gdzieś pęknięta co z tymi podcisnieniami i klapą skoro się nie otwiera może tam jest problem lewego powietrza , bo jeżeli rozrząd okaże się być ok to prawdopodobnie problem będzie w układzie paliwowym.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-11-2023, 12:47 przez mariusz#.)
•
|