user64
624
5
219
596
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 06-06-2024, 04:21
Czemu 1300zl na naprawę na być? Jeżeli masz nieszczelność to ja zlikwiduj, te magiczne środki nie zrobią tego przecież.
Działać, to zwykle działa. Wymaga trochę wiedzy, bo jednak nie jest to czynnik typowo do klimy, więc dlatego.
Poza tym, jeżeli kiedyś pojedziesz "na klimę" poinformuj o tym człowieka, bo możesz mu uszkodzić maszynę nawet.
Osobiście nie polecam. Ale faktycznie to działa jako czynnik chłodniczy. Tylko tyle, nie robi magicznych sztuczek, krawatów też nie wiąże. ;)
•
wojteks
2,787
12
670
581
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 06-06-2024, 06:12
(06-06-2024, 04:21)user64 napisał(a): Czemu 1300zl na naprawę na być? To skromna naprawa, wymiana skraplacza czy tam jakiegoś wężyka/rurki i napełnienie. Zresztą duży wyciek zobaczyć łatwo, najgorsze są takie minimalne gdzie schodzi gaz przez miesiąc czy dwa (albo sezon).
•
LURP
575
2
258
957
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Bielsko-Biała
LURP
Zarejestrowani
— 06-06-2024, 06:36
op
(05-06-2024, 22:00)twilk7 napisał(a): @ LURP na konia było, a na owies brakło? 1300 za naprawę klimy, to jeszcze nie tragedia, uwierz.
Wysłane z Xiaomi 13
Nie mój koń a córki. Problem jest z terminem naprawy-najbliższy 15 lipiec a już prawie lato i wyjazd nad morze.
Nie popieram takich doraźnych metod, tak jak uszczelniaczy do ukł. chłodz. bo robiąc kiedyś silniki w ciężarówkach, widziałem jaki mół ten "siuwax" wszędzie pozostawia a mało kiedy długo wytrzymywał.
•
twilk7
4,211
17
2547
866
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
Online
— 06-06-2024, 06:39
Napisz co dolega układowi.
Wysłane z Xiaomi 13
•
LURP
575
2
258
957
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Bielsko-Biała
LURP
Zarejestrowani
— 06-06-2024, 06:44
op
(06-06-2024, 06:12)wojteks napisał(a): (06-06-2024, 04:21)user64 napisał(a): Czemu 1300zl na naprawę na być? To skromna naprawa, wymiana skraplacza czy tam jakiegoś wężyka/rurki i napełnienie. Zresztą duży wyciek zobaczyć łatwo, najgorsze są takie minimalne gdzie schodzi gaz przez miesiąc czy dwa (albo sezon).
Z braku terminu warsztat po wstępnych oględzinach orzekł iż brak czynnika i na skraplaczu (550zł Valeo) mała oleista plama. Czy tylko tyle, to się okaże po 15 lipca (najbliższy termin).
Po zakupie auta, przez miesiąc chłodziło dość mocno, więc może też ktoś tylko doraźnie nabił aby sprzedać.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-06-2024, 06:44 przez LURP.)
•
wojteks
2,787
12
670
581
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 06-06-2024, 07:34
(06-06-2024, 06:44)LURP napisał(a): Po zakupie auta, przez miesiąc chłodziło dość mocno, więc może też ktoś tylko doraźnie nabił aby sprzedać. Zapewne czymś podobnym nabił bo tanio i szybko.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to wojteks for this post
• LURP
user64
624
5
219
596
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 06-06-2024, 07:41
To wymień chłodnice i dopiero zrób tym fixem. Chłodnice wymienisz przecież bez kłopotów sam. A chociaż ten koszt ci odejdzie, czyli pewnie z 200zl za robotę.
(06-06-2024, 06:12)wojteks napisał(a): (06-06-2024, 04:21)user64 napisał(a): Czemu 1300zl na naprawę na być? To skromna naprawa, wymiana skraplacza czy tam jakiegoś wężyka/rurki i napełnienie. Zresztą duży wyciek zobaczyć łatwo, najgorsze są takie minimalne gdzie schodzi gaz przez miesiąc czy dwa (albo sezon).
Dobrze, że sporo sam robię przy autach, bo jak słyszę te ceny to czasami się słabo robi.
Z drugiej strony rozumiem, że za darmo nikt pracował nie będzie, to jasne, niemniej j.w.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-06-2024, 07:41 przez user64.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi user64 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to user64 for this post
• LURP
wojteks
2,787
12
670
581
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 06-06-2024, 08:07
(06-06-2024, 07:41)user64 napisał(a): że sporo sam robię przy autach, bo jak słyszę te ceny to czasami się słabo robi. Trzeba przywyknąć bo nie każdy ma możliwość/wiedzę/narzędzia żaby robić samodzielnie.
Może pora kupować nowe samochody i sprzedawać po 5 latach użytkowania (tylko jedno-dwa BT, gwarancja przez początkowe lata) albo przed 100kkm zależy co nastąpi wcześniej.
A jak nie nowe to używki w miarę zadbane i potem eksploatacja i naprawianie po minimalnych kosztach (żeby BT przejść) z docelowym zajechaniem na amen, potem sprzedaż i powtórka procesu.
(06-06-2024, 07:41)user64 napisał(a): że za darmo nikt pracował nie będzie Za rbh 200 byle gdzie, 400+ ASO nie premium, 700++ ASO premium, zapewne w Warszawie i nie tylko jest drożej, dużo drożej. Może u przysłowiowego Janusza w stodole na końcu świata będzie taniej niż 200 za rbh i to bez faktury/rachunku/śladu.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to wojteks for this post
• user64
user64
624
5
219
596
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 06-06-2024, 15:32
Pewnie tak, nie do końca się orientuje, bo ostatnia wymiana rozrządu w Kłopotku była barterowa, więc moje dane są gdzieś 20 miesięczne. Nie miałem potrzeby aktualizacji ich. ;)
Masz rację, czas na nowe. Problem tylko jednak będzie narastał, a już teraz jest lament, że trupami jeździmy. Bądźmy szczerzy, jeżeli ktoś pracuje za minimalną pensje to nie wyda 400zl na rgh. Proste. Tak powstają trupy.
Ale odobiegliśmy trochę od tematu, sorry.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-06-2024, 15:33 przez user64.)
•
LURP
575
2
258
957
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Bielsko-Biała
LURP
Zarejestrowani
— 08-06-2024, 20:50
op
Nie potrafię zidentyfikować jaki czynnik w tym C4 Picasso II z 2014 1.6 VTI. Ogólnie w autach są naklejki przeważnie na masce-wewnątrz lub pasie przednim. Tu nie ma nic a zaślepki zaworów jakieś szare. Gdzie szukać info o gazie?
•
|