Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zblokowany przycisk wajchy automatu dp0


Binio
Zarejestrowani

op Cześć,

Dziś miałem sytuację że nie mogłem wcisnąć a tym samym przesunąć wajchy w dół. Podejrzewam że gdzieś zebrała się dużą ilość wilgoci a teraz nad ranem mróz złapał. Po dwóch czy trzech próbach puściło 
Czy przyczyna, miejsce zblokowania jest jakoś oczywiste
Czy można jakoś zapobiec temu na przyszłość?

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

op Cześć, ponawiam pytanie. Dziś po przejechaniu kilku km, zatrzymałem się i po ponownym odpaleniu, nie mogłem wcisnąć przycisku w dźwigni, zaczalem w nią delikatnie pukać, bo miałem wrażenie że jakby coś tam się blokowało i bez kłopotu przerzuciłem bieg, później znów miałem podobnie przy potrzebie zgaszenia.

To jest tam jakoś rozbieralne ?
Coś tam się czyści ?
Wymienia ?
Ktoś przerabiał temat ?
Proszę o pomoc

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(21-06-2023, 05:31)Binio napisał(a): nie mogłem wcisnąć przycisku w dźwigni
Zwykle dźwignia selektora jest blokowana elektromagnesem i do jej przesunięcia wymagane jest spełnienie pewnych warunków np. wciśnięty hamulec. Czy to zablokowanie przycisku przypomina takie sytuacje? Czujnik hamulca sprawny?

Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

op Wydaje mnie się że elektromagnes słyszę,

Będę obserwować i szukać powtarzalności

Czy OBD pokaże mi błąd czujnika hamulca?
Czy warto go/ da się go wyczyścić profilaktycznie ?

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(21-06-2023, 09:00)Binio napisał(a): Czy warto go/ da się go wyczyścić profilaktycznie ?
To jest raczej tani czujnik i prosto się go wymienia, czyszczenie moim zdaniem jest bez sensu.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:
  • Binio
A2-eR11
Zarejestrowani

https://www.scenic-forum.pl/Watek-jak-wr...#pid418326


Co prawda jest to awaryjne rozwiązanie ale mozna tak zrobić.
Jeden z czujników przy pedale hamulca odpowiada za ten elektromagnes.
Sam elektromagnes też może się zużyć, taka natura przedmiotów martwych... Najlepiej na jakimś clipie czy czymś podobnym sprawdzić czy wykrywa zmiany czujnik i sterownik samochodu zezwala na wyłączenie blokady.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-06-2023, 08:08 przez A2-eR11.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi A2-eR11 za ten post post:
  • Binio
Binio
Zarejestrowani

op Na razie temat znikł, oby nie zrobiło mi niespodzianki w jakimś ciekawym momencie życia

Dzięki za sugestie na tą chwilę

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Raz zdarzyło mi się, będąc zaaferowany jakąś rozmową w samochodzie, że najpierw wcisnąłem przycisk na dźwigni biegów a następnie trzymając go nacisnąłem hamulec.... Dźwignia wówczas nie odblokowała się i nie mogłem przestawić biegu. Zdenerwowany tym zrobiłem tak samo i znów zblokowana dźwignia była. Wynika na to że jak na ułamek sekundy najpierw trzymam guzik dźwigni a pozniej wciskam hamulec, to elektromagnes nie odblokowuje się... Dziwne takie to było wtedy. Za szybko chciało się ruszyć wtedy z miejsca Biggrin

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości