Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zbieżność i geometria kół


benko
Zarejestrowani

op Witam czy w scenicu ll ustawia sie zbieżność z geometria kół czy tylko sama geometrię
Jest możliwość regulacji zbieżności????????

Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Jeżeli już to tylko regulacja zbieżności a geometrii nie.
I wydaje mi się że właśnie tak jest że jedyna regulacja to zbieżność na drążkach kierowniczych.

Thumbup
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Patrys4891 za ten post post:
  • benko
Wojtgda
Zarejestrowani

w scenicu robi się pełną geometrię i kąty i zbieżność.

jeżeli chcesz mieć to zrobić naprawdę dobrze to musisz zrobić i przód i tył.

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Z do
(20-11-2015, 09:20)Wojtgda napisał(a): jeżeli chcesz mieć to zrobić naprawdę dobrze to musisz zrobić i przód i tył
Z dodatkowym zastrzeżeniem: najpierw tył, zaczynając od sprawdzenia równoległości osi i śladowości pojazdu. Zwłaszcza ten drugi element bywa czasem przeszkodą w "zrobieniu" przodu.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
pawelli
Zarejestrowani

z tego co wiem to tył jest nieregulowany

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Panowie, zastanawia mnie w jaki sposób ustawiamy kąty koła z przodu Scenic II. Sworzeń nie ma regulacji, kolumna mc persona też nie ma, po odkręceniu śruby oznaczonej jako H2 nic nie zrobisz gdyż zawieszenie trzyma się jeszcze na innych śrubach. Zdejmowałem zawieszenie jak wyjmowałem magiel i zmieniałem gumy drążka stabilizatora po odkręceniu tylko i wyłącznie śrub H2 nie ruszysz zawieszeniem. Z tego co ja się orientuję tylnej belki też się nie reguluje. Wszelkiego rodzaju problemy z tylnym zawieszeniem wynikają ze zużycia tulei albo po dzwonach.
Ostatnio znajomy ustawiał mi zbieżność, podłączyliśmy komputer ustawiliśmy kierownice aby pokazywało 0 stopni. Była idealnie na prosto i dalej na przyrządach zbieżność drążkami. Podstawą jest aby w zawieszeniu ani w układzie kierowniczym nie było luzów no i oczywiście samochód nie był spartaczony po dzwonie.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • benko
miro
Moderatorzy

(20-11-2015, 16:18)haszczurur napisał(a): Panowie, zastanawia mnie w jaki sposób ustawiamy kąty koła z przodu Scenic II. Sworzeń nie ma regulacji, kolumna mc persona też nie ma, po odkręceniu śruby oznaczonej jako H2 nic nie zrobisz gdyż zawieszenie trzyma się jeszcze na innych śrubach.  Zdejmowałem zawieszenie jak wyjmowałem magiel i zmieniałem gumy drążka stabilizatora po odkręceniu tylko i wyłącznie śrub H2 nie ruszysz zawieszeniem. Z tego co ja się orientuję tylnej belki też się nie reguluje. Wszelkiego rodzaju problemy z tylnym zawieszeniem wynikają ze zużycia tulei albo po dzwonach.
Ostatnio znajomy ustawiał mi zbieżność, podłączyliśmy komputer ustawiliśmy kierownice aby pokazywało 0 stopni. Była idealnie na prosto i dalej na przyrządach zbieżność drążkami. Podstawą jest aby w zawieszeniu ani w układzie kierowniczym nie było luzów no i oczywiście samochód nie był spartaczony po dzwonie.

I tak też jest,regulacja tylko na drążkach,kąty pochylenia - można rozwiercać na macPersonie,ale nie polecam.

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
Odpowiedz
benko
Zarejestrowani

op
(20-11-2015, 16:18)haszczurur napisał(a): Panowie, zastanawia mnie w jaki sposób ustawiamy kąty koła z przodu Scenic II. Sworzeń nie ma regulacji, kolumna mc persona też nie ma, po odkręceniu śruby oznaczonej jako H2 nic nie zrobisz gdyż zawieszenie trzyma się jeszcze na innych śrubach. Zdejmowałem zawieszenie jak wyjmowałem magiel i zmieniałem gumy drążka stabilizatora po odkręceniu tylko i wyłącznie śrub H2 nie ruszysz zawieszeniem. Z tego co ja się orientuję tylnej belki też się nie reguluje. Wszelkiego rodzaju problemy z tylnym zawieszeniem wynikają ze zużycia tulei albo po dzwonach.
Ostatnio znajomy ustawiał mi zbieżność, podłączyliśmy komputer ustawiliśmy kierownice aby pokazywało 0 stopni. Była idealnie na prosto i dalej na przyrządach zbieżność drążkami. Podstawą jest aby w zawieszeniu ani w układzie kierowniczym nie było luzów no i oczywiście samochód nie był spartaczony po dzwonie.
Wiec idąc za twoja rada a nie mam o tym żadnego pojecia to czego oczekiwac od mechanika zebym wiedział za co place i co mam tak naprawdę mieć dobrze zrobione

Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Online
Tylko jest regulacja na drazkach kierowniczych.

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(20-11-2015, 18:29)benko napisał(a):
(20-11-2015, 16:18)haszczurur napisał(a): Panowie, zastanawia mnie w jaki sposób ustawiamy kąty koła z przodu Scenic II. Sworzeń nie ma regulacji, kolumna mc persona też nie ma, po odkręceniu śruby oznaczonej jako H2 nic nie zrobisz gdyż zawieszenie trzyma się jeszcze na innych śrubach.  Zdejmowałem zawieszenie jak wyjmowałem magiel i zmieniałem gumy drążka stabilizatora po odkręceniu tylko i wyłącznie śrub H2 nie ruszysz zawieszeniem. Z tego co ja się orientuję tylnej belki też się nie reguluje. Wszelkiego rodzaju problemy z tylnym zawieszeniem wynikają ze zużycia tulei albo po dzwonach.
Ostatnio znajomy ustawiał mi zbieżność, podłączyliśmy komputer ustawiliśmy kierownice aby pokazywało 0 stopni. Była idealnie na prosto i dalej na przyrządach zbieżność drążkami. Podstawą jest aby w zawieszeniu ani w układzie kierowniczym nie było luzów no i oczywiście samochód nie był spartaczony po dzwonie.
Wiec idąc za twoja rada a nie mam o tym żadnego pojecia to czego oczekiwac od mechanika zebym wiedział za co place i co mam tak naprawdę mieć dobrze zrobione
Dziś zatelefonowałem do jednego z warsztatów specjalizujących się w geometrii i zbieżności w celu uzyskania informacji co do ceny i zakresu usługi w Scenic II. Zostałem poinformowany, że robią geometrię w Scenic II za 220 zł. W związku z powyższym zapytałem czy w Scenic II robi się geometrię czy tylko zbieżność na to pan powiedział, że robi się tylko zbieżność ale ich urządzenia przystosowane są do robienia geometrii  w związku z tym płacisz jak za geometrię mimo, że w Scenic II jej nie zrobisz.
A wracając do pytania 
-podłączcie kompa, ustaw kierownicę tak aby komp pokazał kąt 0, jeżeli przy kącie 0 kiera będzie idealnie prosto mamy pewność, że nic nie jest popaprane z elektroniką-czujnikiem kąta skrętu
-następnie blokujemy kierownicę specjalną blokadą w którą wyposażony jest każdy warsztat w którym robią zbieżność
-spec luzuje nakrętki kontrujące na drążkach kierowniczych i w zależności od tego jakim dysponuje sprzętem zakłada na koła przyrządy.
Po prawidłowo wykonanej zbieżności (zakładając, że nie ma luzów na zawieszeniu i auto nie jest po dzwonie) podczas jazdy kierownica powinna być prosto, nie powinno ściągać auta, nie powinno piszczeć na łukach drogi, podczas jazdy np. na małych rondach, wewnętrzne ani zewnętrzne krawędzie opon nie mogą ulegać starciu. Ogólnie auto powinno prowadzić się bez zarzutu.ysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka

(20-11-2015, 16:23)miro napisał(a):
(20-11-2015, 16:18)haszczurur napisał(a): Panowie, zastanawia mnie w jaki sposób ustawiamy kąty koła z przodu Scenic II. Sworzeń nie ma regulacji, kolumna mc persona też nie ma, po odkręceniu śruby oznaczonej jako H2 nic nie zrobisz gdyż zawieszenie trzyma się jeszcze na innych śrubach.  Zdejmowałem zawieszenie jak wyjmowałem magiel i zmieniałem gumy drążka stabilizatora po odkręceniu tylko i wyłącznie śrub H2 nie ruszysz zawieszeniem. Z tego co ja się orientuję tylnej belki też się nie reguluje. Wszelkiego rodzaju problemy z tylnym zawieszeniem wynikają ze zużycia tulei albo po dzwonach.
Ostatnio znajomy ustawiał mi zbieżność, podłączyliśmy komputer ustawiliśmy kierownice aby pokazywało 0 stopni. Była idealnie na prosto i dalej na przyrządach zbieżność drążkami. Podstawą jest aby w zawieszeniu ani w układzie kierowniczym nie było luzów no i oczywiście samochód nie był spartaczony po dzwonie.

I tak też jest,regulacja tylko na drążkach,kąty pochylenia - można rozwiercać na macPersonie,ale nie polecam.
Właśnie zainteresował mnie ten rysunek serwisowy zaprezentowany przez jednego z szanownych  kolegów.
Co fabryka ma na myśli, w jakim celu luzować te śruby? Biorę pod uwagę jeszcze taką ewentualność, że według fabryki aby ustawić zbieżność należy poluzować owe śruby tak aby zniwelować jakieś naprężenia na zawieszeniu spowodowane użytkowaniem pojazdu a co za tym idzie ruchem różnych podzespołów. Ja jak skręcam zawieszenie to patrzę po starych śladach ale i tak dociągam śruby dopiero jak samochód stoi na kołach to samo tyczy się poduszek silnika. Wracając do zbieżności myślę, że fabryce chodzi o to, że luzujemy śruby jak zawieszenie się rozpręży, śruby dociągamy i przystępujemy do zbieżności. Jak nie o to chodzi to nie mam już pojęcia.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-11-2015, 19:41 przez haszczurur.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości