Zbieżność i geometria kół
Jeżeli już to tylko regulacja zbieżności a geometrii nie.
I wydaje mi się że właśnie tak jest że jedyna regulacja to zbieżność na drążkach kierowniczych.
Z do
(20-11-2015, 09:20)Wojtgda napisał(a): jeżeli chcesz mieć to zrobić naprawdę dobrze to musisz zrobić i przód i tyłZ dodatkowym zastrzeżeniem: najpierw tył, zaczynając od sprawdzenia równoległości osi i śladowości pojazdu. Zwłaszcza ten drugi element bywa czasem przeszkodą w "zrobieniu" przodu.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Panowie, zastanawia mnie w jaki sposób ustawiamy kąty koła z przodu Scenic II. Sworzeń nie ma regulacji, kolumna mc persona też nie ma, po odkręceniu śruby oznaczonej jako H2 nic nie zrobisz gdyż zawieszenie trzyma się jeszcze na innych śrubach. Zdejmowałem zawieszenie jak wyjmowałem magiel i zmieniałem gumy drążka stabilizatora po odkręceniu tylko i wyłącznie śrub H2 nie ruszysz zawieszeniem. Z tego co ja się orientuję tylnej belki też się nie reguluje. Wszelkiego rodzaju problemy z tylnym zawieszeniem wynikają ze zużycia tulei albo po dzwonach.
Ostatnio znajomy ustawiał mi zbieżność, podłączyliśmy komputer ustawiliśmy kierownice aby pokazywało 0 stopni. Była idealnie na prosto i dalej na przyrządach zbieżność drążkami. Podstawą jest aby w zawieszeniu ani w układzie kierowniczym nie było luzów no i oczywiście samochód nie był spartaczony po dzwonie. (20-11-2015, 16:18)haszczurur napisał(a): Panowie, zastanawia mnie w jaki sposób ustawiamy kąty koła z przodu Scenic II. Sworzeń nie ma regulacji, kolumna mc persona też nie ma, po odkręceniu śruby oznaczonej jako H2 nic nie zrobisz gdyż zawieszenie trzyma się jeszcze na innych śrubach. Zdejmowałem zawieszenie jak wyjmowałem magiel i zmieniałem gumy drążka stabilizatora po odkręceniu tylko i wyłącznie śrub H2 nie ruszysz zawieszeniem. Z tego co ja się orientuję tylnej belki też się nie reguluje. Wszelkiego rodzaju problemy z tylnym zawieszeniem wynikają ze zużycia tulei albo po dzwonach. I tak też jest,regulacja tylko na drążkach,kąty pochylenia - można rozwiercać na macPersonie,ale nie polecam.
"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."
Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
op
(20-11-2015, 16:18)haszczurur napisał(a): Panowie, zastanawia mnie w jaki sposób ustawiamy kąty koła z przodu Scenic II. Sworzeń nie ma regulacji, kolumna mc persona też nie ma, po odkręceniu śruby oznaczonej jako H2 nic nie zrobisz gdyż zawieszenie trzyma się jeszcze na innych śrubach. Zdejmowałem zawieszenie jak wyjmowałem magiel i zmieniałem gumy drążka stabilizatora po odkręceniu tylko i wyłącznie śrub H2 nie ruszysz zawieszeniem. Z tego co ja się orientuję tylnej belki też się nie reguluje. Wszelkiego rodzaju problemy z tylnym zawieszeniem wynikają ze zużycia tulei albo po dzwonach.Wiec idąc za twoja rada a nie mam o tym żadnego pojecia to czego oczekiwac od mechanika zebym wiedział za co place i co mam tak naprawdę mieć dobrze zrobione Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka
Tylko jest regulacja na drazkach kierowniczych.
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
(20-11-2015, 18:29)benko napisał(a):(20-11-2015, 16:18)haszczurur napisał(a): Panowie, zastanawia mnie w jaki sposób ustawiamy kąty koła z przodu Scenic II. Sworzeń nie ma regulacji, kolumna mc persona też nie ma, po odkręceniu śruby oznaczonej jako H2 nic nie zrobisz gdyż zawieszenie trzyma się jeszcze na innych śrubach. Zdejmowałem zawieszenie jak wyjmowałem magiel i zmieniałem gumy drążka stabilizatora po odkręceniu tylko i wyłącznie śrub H2 nie ruszysz zawieszeniem. Z tego co ja się orientuję tylnej belki też się nie reguluje. Wszelkiego rodzaju problemy z tylnym zawieszeniem wynikają ze zużycia tulei albo po dzwonach.Wiec idąc za twoja rada a nie mam o tym żadnego pojecia to czego oczekiwac od mechanika zebym wiedział za co place i co mam tak naprawdę mieć dobrze zrobione (20-11-2015, 16:23)miro napisał(a):(20-11-2015, 16:18)haszczurur napisał(a): Panowie, zastanawia mnie w jaki sposób ustawiamy kąty koła z przodu Scenic II. Sworzeń nie ma regulacji, kolumna mc persona też nie ma, po odkręceniu śruby oznaczonej jako H2 nic nie zrobisz gdyż zawieszenie trzyma się jeszcze na innych śrubach. Zdejmowałem zawieszenie jak wyjmowałem magiel i zmieniałem gumy drążka stabilizatora po odkręceniu tylko i wyłącznie śrub H2 nie ruszysz zawieszeniem. Z tego co ja się orientuję tylnej belki też się nie reguluje. Wszelkiego rodzaju problemy z tylnym zawieszeniem wynikają ze zużycia tulei albo po dzwonach. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-11-2015, 19:41 przez haszczurur.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości