Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zawór turbiny n75


amigozm
Zarejestrowani

op Czyli coś nie bardzo, bo z tym zaworem jeździ tak samo. Z ciekawości połączyłem że sobą dwa wężyki, tak by zimitować otwarty elektrozawór. Auto odpaliło, ale po dodaniu gazu zgasło, jakby się przydusiło.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-07-2018, 00:44 przez amigozm.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

W takim razie na pewno jest coś nie tak.
Skoro EGR masz zaślepiony to bym go nie brał pod uwagę.
Objawy które opisujesz wskazują na układ sterowania turbiną, jednak nie można tego z całą pewnością stwierdzić tylko w oparciu o twój opis bez podłączenia clipa.
Jeżeli nie grzebałeś w regulacji turbiny to pozostaje zawór sterowania turbiną (za akumulatorem), zawór ciśnienia doładowania (na rurze idącej przy chłodnicach map sensor) bądź brudna kierownica zmiennej geometrii. Ja bym się skoncentrował na tych zaworach.

Odpowiedz
amigozm
Zarejestrowani

op A no właśnie. Z niewiedzy pomyliłem pojęcia i strasznie się zamotałem w problemie. Ja sądziłem, że zawór sterowania turbiną, to ten na kolektorze, o którym wcześniej rozmawialiśmy. Jednak głównie chodzi mi o elektrozawór, który steruje kierownicą turbo. Ponoć podciśnienie wytwarzane przez vacum robi tam robotę i chciałbym to zbadać. Przy turbinie nigdy nic nie grzebałem, bo najpierw musiałbym się do niej dostać, a to graniczy z cudem.i

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Tak, vacum ma również wpływ na sterowanie turbiną.
Myślę, że prościej będzie podłączyć clip niż grzebać przy pompie, zaworach i czymkolwiek.
Idziesz coraz dalej i nic z tego nie wynika a tak naprawdę nie sprawdziłeś wydajności turbiny i działania zaworów a to można stwierdzić clipem.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • amigozm
amigozm
Zarejestrowani

op Na początek interesuje mnie stan wężyków, połączenia i działanie samego zaworu. Na clip też przyjdzie czas.

Mam dziada na stole. Wężyki strasznie sparciałe i luźne -trzeba powymieniać na nowe. Teraz mam pytanie odnośnie zasady działania tego zaworu. Dmuchając w króćce jest przelot. Podłączyłem piny pod baterię i nic się nie dzieje -cały czas otwarty przelot. Czy tak powinno być?

   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-07-2018, 18:19 przez amigozm.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości