Oskar
74
0
9
22
SC II ph I
2004
1.5 dCi 101KM, 2003-2009
Wałbrzych
Oskar
Zarejestrowani
— 23-01-2016, 15:07
op
Mam problem z zatrzaskiem pasa - nie chwyta dobrze na mrozie (klamra wysuwa się przy szarpnięciu) oraz jest problem z rozpięciem pasa gdy już "chwyci". Muszę mocno dusić przycisk, żeby odpowiednio puściło. Czy takie coś nadaje się do naprawy (np. jakąś sprężyna do wymiany) czy trzeba wymienić całość?
Wysłane z mojego CW-Vi8 przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-01-2016, 15:08 przez Oskar.)
•
pio555
31,325
125
11119
3,035
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 23-01-2016, 15:09
(23-01-2016, 15:07)Oskar napisał(a): Czy takie coś nadaje się do naprawy (np. jakąś sprężyna do wymiany) czy trzeba wymienić całość? pewnie sie nadaje tylko czy złożysz z powrotem
lepiej chyba (uzywany) nowy kupic
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
tomspeed
266
2
63
11
SC II ph I
2006
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
kaszuby
tomspeed
Zarejestrowani
— 23-01-2016, 18:13
a ja mysle, ze w srodku mechanizmu nazbieralo sie spoko brudu.
daj tam troszeczke, naprawde TROSZECZKE wd40, wszystko wroci do normy.
ps, tak wiem, ze sie nie smaruje tych mechanizmow, ale wd40 ma ta zalete, ze dobrze rozpuszcza syf i szybko dosyc odparowuje
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi tomspeed za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to tomspeed for this post
• Oskar
michumal
720
10
138
48
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Poznań
michumal
Zarejestrowani
— 24-01-2016, 16:17
No nie wiem... Lepiej chyba wymienić na nowy, nawet nie uzywany. Raczej bys nie chciał, żeby przy kolizji pas się odpial...?
Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
•
tomspeed
266
2
63
11
SC II ph I
2006
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
kaszuby
tomspeed
Zarejestrowani
— 24-01-2016, 16:21
dlatego ja nic nie pisze, zeby tam wlac cala puche,
ps, mozna tez wlac troche benzyny ekstrakcyjnej, i potem szybko wlozyc klamre i wyciagnac, i tak kilka razy
tu juz mamy 100% pewnosci, ze benzyna szybko odparuje i nie zostawi sladu po sobie
dodatkowo:
HYUNDAI SANTA FE 2.2 CRDI `07 4x4 AT
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi tomspeed za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to tomspeed for this post
• Oskar
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 24-01-2016, 16:28
(23-01-2016, 18:13)tomspeed napisał(a): ps, tak wiem, ze sie nie smaruje tych mechanizmow, ale wd40 ma ta zalete, ze dobrze rozpuszcza syf i szybko dosyc odparowuje
WD40 to nie smar, tylko płyn penetrujący, wypierający wodę. Jedyny poślizg, który zresztą szybko przemija, wynika z silikonowej bazy produktu.
Jeśli to brud, to proponuję najpierw użyć kompresora do wydmuchania tego syfu.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to funkoval for this post
• Oskar
michumal
720
10
138
48
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Poznań
michumal
Zarejestrowani
— 24-01-2016, 16:31
No dobra, ale co Ci da wlanie czegokolwiek co odparuje? Przecież syf, który być może jest przyczyną problemów nie odparuje razem z rozpuszczalnikiem tylko tam zostanie. A jeżeli przyczyną jest jakieś uszkodzenie mechaniczne zapiecia? Ja elementy związane z bezpieczeństwem z zasady wymieniam na nowe. Całą resztę można kleic, sznurowac, czy co tam jeszcze wymyslicie. Ale to ją. Ty zrób jak uważasz.
Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
•
midar
856
5
162
165
INNY
2008
INNY
Nowy Sącz
midar
Zarejestrowani
— 24-01-2016, 16:32
sprężone powietrze na początek. Może nawet być nawet na stacji paliwowej ze stanowiska do pompowania kół.
•
haszczurur
2,442
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
haszczurur
Zarejestrowani
Online
— 24-01-2016, 17:14
(24-01-2016, 16:32)midar napisał(a): sprężone powietrze na początek. Może nawet być nawet na stacji paliwowej ze stanowiska do pompowania kół. O i to jest sensowna odpowiedź.
Do środka klamry nie idzie żaden smar ani lubrykant.
Może tak być, że jest tam dużo kurzu i brudu, który się ugniótł i blokuje mechanizm.
Nie pamiętam czy ta klamra się rozkręca czy jest sklejona natomiast wiem, że rozkręca się ta klamra od strony słupka czyli po lewej stronie fotela kierowcy a po prawej pasażera. Sam je osobiście rozkręcałem przy okazji wyjmowania foteli aby odpiąć pas, konstrukcja jest tak banalnie prosta wystarczy oczyścić. Jeżeli te wewnętrzne klamry da się rozkręcić to zapewne mają taką samą konstrukcję nie sposób czegoś zniszczyć.
•
Oskar
74
0
9
22
SC II ph I
2004
1.5 dCi 101KM, 2003-2009
Wałbrzych
Oskar
Zarejestrowani
— 24-01-2016, 22:28
op
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Rzeczywiście w klamrze było nieco brudu. Przedmuchałem kompresorem i psiknąłem WD40. Po rozruszaniu zatrzask chodzi idealnie.
Wysłane z mojego CW-Vi8 przy użyciu Tapatalka
•
|