kula891
13
0
0
2
SC II ph I
2005
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Olkusz
kula891
Zarejestrowani
— 23-12-2020, 00:47
op
Witam,
posiadam sIIphI 2005r 1.9dti 120km i mam problem prawdopodonie z zaworem egr tzn kiedy kupilem samochod zawor byl
juz zaslepiony blaszka i wszystko bylo w porzadku tylko wywalalo blad i na postoju smierdzialo w kabinie spalinami.
Na przegladzie powiedzieli ze jest jakas nieszczelnosc i zebym to zrobil mechanik luknol i powiedzial ze opaska od elastycznej rury byla luzna i dociagnol i powinno byc git...
blad zniknal nie smierdzialo po nagrzaniu silnika znowu zaczelo smierdziec i blad wyskoczyl.
stwiedzilem ze sam to zrobie nie bede placl komus ;D zalatwilem opaske zaciskowa od innej rury zasilikowalem nalozylem odpalilem spoko przegazowalem nie spoko
wyciagnolem blaszke zaslepiajaca do egr i nie smierdzi blad jest ale kopci na bialo na jalowym biegu a jak na nagrzanym depne to chmura i siwo za mna.
pytanie do wszystkich
zaslepiac ?
naprawiac?
co robic?
jak zaslepie to jak usunac blad???
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-12-2020, 19:42 przez pio555.)
•
twilk7
4,265
17
2607
876
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 23-12-2020, 08:49
Chmura i siwo, sprawdź turbo.
Wysłane z mojego Redmi Note 9 przy użyciu Tapatalka
•
siwusek216
5,928
17
4152
2,913
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
(23-12-2020, 08:49)twilk7 napisał(a): Chmura i siwo, sprawdź turbo.
Wysłane z mojego Redmi Note 9 przy użyciu Tapatalka
Albo pęknięta chłodniczka egr na co by wskazywał zapach spalin w kabinie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
Nie spalone paliwo to z reguły jasny dym, czarny to nadmiar węgla - nie do końca spalone paliwo, z powodu jego nadmiaru w stosunku do powietrza. A niebieski, czy jasnobłękitny dym, to właśnie olej silnikowy. Wszystkie nieszczelności oleju np. uszczelniacze zaworów, turbina, olej pozostały w intercoolerze, po zgaszeniu ciepłego silnika, pozostają a rano na zimnym po zapaleniu dają niebieski dym.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi itek za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to itek for this post
• adi84
kszyba
518
0
71
56
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Ostróda
kszyba
Zarejestrowani
— 02-01-2021, 00:35
Bzdury, zaślepienie egr nie powoduje żadnego dymienia ani smrodu. Jeżdżę ze trzy lata z blaszką i silnik 1.9 120 chodzi jak bajka.
Usterka jest gdzie indziej.
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi kszyba za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to kszyba for this post
• scrabi, Wojtgda
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 02-01-2021, 23:16
Potwierzam.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
pio555
31,319
125
11118
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 03-01-2021, 10:35
Tez mialem zaslepiony egr mimo ze mialem sprawny bo po prostu na zaslepionym duzo.lepiej sie zbierał i zadnego dymu nie było no ale jak mialem sprawny silnik i turbo
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 03-01-2021, 11:12
Egr w Twoim silniku zaślepienie nie robi żadnego błędu. Smród w kabinie na 90% peknieta rurka doprowadzająca spaliny do egr. Miałem to samo....
A reszta to sprawa silnika
Wysłane z kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
kula891
13
0
0
2
SC II ph I
2005
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Olkusz
kula891
Zarejestrowani
— 11-01-2021, 02:11
op
(23-12-2020, 08:49)twilk7 napisał(a): Chmura i siwo, sprawdź turbo.
Wysłane z mojego Redmi Note 9 przy użyciu Tapatalka
sprezarka nowka wymieniona kilka miesiecy temu...
(03-01-2021, 11:12)Mati napisał(a): Egr w Twoim silniku zaślepienie nie robi żadnego błędu. Smród w kabinie na 90% peknieta rurka doprowadzająca spaliny do egr. Miałem to samo....
A reszta to sprawa silnika
Wysłane z kolorowego kalkulatora
sprawdzalem okazalo sie ze rurka cala ale nie trzyma opaska zaciskowa
niedlugo zamowie zaslepki i zaslepie egr...
(23-12-2020, 19:45)itek napisał(a): Nie spalone paliwo to z reguły jasny dym, czarny to nadmiar węgla - nie do końca spalone paliwo, z powodu jego nadmiaru w stosunku do powietrza. A niebieski, czy jasnobłękitny dym, to właśnie olej silnikowy. Wszystkie nieszczelności oleju np. uszczelniacze zaworów, turbina, olej pozostały w intercoolerze, po zgaszeniu ciepłego silnika, pozostają a rano na zimnym po zapaleniu dają nie kopci tylko w wyjatkowych sytuacjach, nie wazne czy zinmy czy goracy
czasem jak depne to przy 3-4tys obrotow pusci chmure ale czarnego dymu.
tj przewaznie na 2 biegu jak chce sie szybko rozpedzic...
a chcialbym zapytac was jeszcze o spalanie?
wczesniej mailek focusa mk1 i za 50 zl robilem spokojnie 150km i wcale oszczednie nie jezdziem...
tu teraz przy cenie 4,9zl czyli niecale 11l za 50 zl to udalo mi sie zrobic max 120km.
a spalanie nicy 7,4l\100
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-01-2021, 02:20 przez kula891.)
•
lepio126
188
0
5
3
SC III ph II
2014
1.5 dCi 110KM, 2013-2016
Poznań
lepio126
Zarejestrowani
— 11-01-2024, 20:22
Zaślepiać czy nie? 110km 1.5dci? Błędów nie będzie?
•
|