Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zakup Scenica - poradnik kupującego


Oktawiusz
Zarejestrowani

op Chciałbym abyśmy w tym temacie zebrali uwagi dla potencjalnych nabywców Renault Scenic z rynku wtórnego. Piszemy na co należy zwrócić szczególną uwagę, czego należy się wystrzegać. Co możemy sprawdzić samemu, a co i gdzie można sprawdzić u specjalisty.

Proszę redagujących o dodawanie uwag z dopisaniem na początku modelu Scenica np. [SC I PH II] oraz silnika, ponieważ porady niezawsze będą wspólne dla wszystkichy modeli i dla wszystkich silników.


Może zacznę tym co pamiętam na chwilę obecną
  • Sprawdzamy pochodzenie, historię oraz przebieg auta. Historię o ile auto było serwisowane, sprawdzimy w ASO na podstawie numeru VIN. Niestety podawanie tych informacji nie jest obowiązek ASO dlatego możemy tej informacji nie otrzymać lub otrzymać za jakąś opłatą.
  • Sprawdzamy stan lakieru, spasowanie poszczególnych elementów. Auto bezwypadkowe lub po dobrze wykonanej naprawie blacharskiej przede wszystkim będzie przyciągać oko. Niepodiablone auto z równymi krawędziami wygląda poprostu bardzo dobrze.
  • Sprawdzamy stan opon. Sprawdzamy czy są odpowiednie na obecną porę roku, jak dawno zostały wyprodukowane oraz ile pozostało bieżnika. Sprawdzamy czy opony są jednakowe przynajmniej parami na każdej z osi. Sprawdzamy czy do auta jest dołączone koło zapasowe przynajmniej dojazdowe
  • Oglądamy uważnie stan wnętrza. O ile sprzedawca tego nie poprawił do sprzedaży o dużym przebiegu świadczy wysiedziane siedzenie kierowcy, wytarta kierownica (lub obszyta najczęściej z tego powodu), zużyta gałka skrzyni biegów, poprzecierany lub wygnieciony podłokietnik.
  • Sprawdzamy ważność badania technicznego oraz kompletność i oryginalność dokumentów.
  • Jeżeli auto ma zainstalowaną instalację LPG sprawdzamy czy butla gazowa posiada ważną homologację.
  • Sprawdzamy czy sprzedawca dołącza do auta komplet dwóch kluczyków lub kart
  • Sprawdzamy komunikaty na desce rozdzielczość. Upewniamy się czy wszystkie wskaźniki licznika funkcjonują oraz nie prezentują żadnych komunikatów ostrzegawczych.
  • Upewniamy się, że sprzedawca posiada pin kod do radia (jeżeli nie, zdobędziesz go na tym forum)
  • Przed finalizacją zakupu postarajmy się o wizytę w stacji diagnostycznej - w miarę możliwości ASO Renault. Diagnosta sprawdzi nie tylko stan zawieszenia ale także silnika. Zadbajmy aby auto zostało podłączone pod tester diagnostyczny (zalecany Renault CLIP). Sprawdzone powinny zostać wszystkie podzespoły. W przypadku niektórych silników możemy sprawdzić kondycję filtra cząstek stałych, układu wtryskowego w tym wtryskiwaczy oraz turbiny.
  • Sprawdzamy wszystkie elementy elektroniki w środku. Żadnym wstydem jest sprawdzenie czy działają wycieraczki, zapalają się wszystkie lampki oświatlenia wnętrza, oświetlenia w drzwiach, radia - czy czyta płyty. Każda z usterek może dużo kosztować.
  • Jeżeli auto posiada nawigację sprawdzamy czy sprzedający dołącza płyty w mapami.
  • Sprawdzamy czy działa kliematyzacja.
  • Oglądamy silnik. Jeżeli jest na nim plastikowa osłona, zdejmujemy ją. Oglądamy wszystkie zakamarki pod kątem wycieków.

W przypadku SC II sprawdzamy w zależności od wyposażenia
  • Sprawdzamy czy obie dołączone karty działają. Sprawdzamy wszystkie przyciski oraz jeżeli auto ma system HF czy reaguje na zbliżenie z pojedynczą kartą do drzwi. Sprawny system HF powinien przy zaryglowanych uprzednio drzwiach pozwolić otworzyć auto pociągając za klamkę. Niesprawna karta do nieukniony spory wydatek dla nowego nabywcy.
  • Jeżeli auto ma system HF sprawdzamy na każdej z klamek czy włożenie dłoni za klamkę powoduje odryglowanie zamków. Sprawdzamy także działanie przycisków zamieszczonych na klamkach - powinny zamykać auto.
  • Przyglądamy się uważnie desce rozdzielczej. Sprawdzamy czy jest podświetlona równomiernie czy nie przygasa w żadnym momencie.
  • Sprawdzamy komunikaty prezentowane na liczniku - możemy je przełączać manetką po prawej stronie kierownicy
  • Sprawdzamy czy po włączeniu zapłonu (guzik start/stop) pokazuje nam się komunikat OIL OK. Jego brak oznacza, że czujnik poziomu oleju nie działa.
  • Sprawdzamy działanie mechanizmów wszystkich szyb testując każdy z przycisków/korb
  • Sprawdzamy poprawne działanie sterowania lusterek - regulacja oraz składanie
  • W trakcie jazdy testowej sprawdzamy działanie tempomatu oraz ogranicznika prędkości jeżeli auto je posiada (manetka po lewej stronie oraz przyciski na kierownicy)
  • Sprawdzamy czy działa klimatyzacja oraz czy działa płynna regulacja nadmuchu na każdym biegu.
  • Jeżeli auto ma system TPMS (kontrola ciśnienia w kołach) sprawdzamy czy na wyswietlanym samochodziku na liczniku są widoczne wszystkie koła. Jeżeli przed zakupem będziemy u diagnosty, warto poprosić aby testererm diagnostycznym sprawdził czy system TPMS jest włączony oraz czy są poprawnie zaprogramowane wszystkie czujniki kół

c.d.n

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2014, 18:09 przez Oktawiusz.)

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
Maniek7
Zarejestrowani

Dobra a powiedzcie mi jak to jest z tymi elektrycznymi zegarami.Tzn. czy to prawda że często się palą czy nie działają(nie wiem jak to określić bo się nie znam)?

Odpowiedz
bartas
Zarejestrowani

Ja mam swojego SC 3 lata i raz to robiłem. Koszta nie są duże. Wyjmujesz zegary sam/wysyłasz/montujesz.

Naprawa licznika Renault Scenic II:

• W zależności od rodzaju usterki - 100 zł - 250 zł

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

op @ Maniek: Dlatego pisałem też o
Cytat:Przyglądamy się uważnie desce rozdzielczej. Sprawdzamy czy jest podświetlona równomiernie czy nie przygasa w żadnym momencie.
Usterka jest dosyć częsta choć nie spotyka wcale każdego. Dotyka głównie użytkowników SC II i Renault Espace IV. Na forach pojawiają się niestety już pojedyncze przypadki także uszkodzeń wyświetlacza w SC III mimo, że jest zupełnie inny.
Zazwyczaj pomaga poprawienie zimnych lutów - poradzi sobie z tym każdy kumaty elektronik. W trudniejszych przypadkach padają przetwornice. Są szpece, którzy się trudnią w naprawach tych zegarów.

Licznik można wyjąć i jeździć bez, w tym czasie będzie się naprawiał. Po naprawie prawdopodobnie przyda się zkomunikowanie z CLIPem

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2014, 17:52 przez Oktawiusz.)

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
bartas
Zarejestrowani

OKTAWIUSZ napisał(a):Po naprawie prawdopodobnie przyda się zkomunikowanie z CLIPem
Clip raczej nie potrzebny.

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

op Właśnie tego nie wiem. Komp nie łapie błędów po odłączeniu licznika? Choć pewnie nawet jak złapie to nic istotnego. Najwyżej bedzie miał w historii

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
Maniek7
Zarejestrowani

Słyszałem że często palą się też diody i jakieś bezpieczniki od awarii.

Odpowiedz
Maniek7
Zarejestrowani

Powiedzcie mi jak się negocjuje cenę przy zakupie,wiadomo że ja jestem nie doświadczony więc i tak pewnie jak będę kupował to z kimś kto się zna i ma jakieś doświadczenie,natomiast chodzi mi o to czy dużo da się zbić z ceny przedstawionej przez sprzedającego.Bo napewno osoba która sprzedaje musi mieć świadomość że kupujący będzie chciał coś wynegocjonować,no chyba że się trafi na Ideał(którego nie ma);)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

zależy czy sprzedawca się zorientuje czy jesteś napalony czy nie...jak zobaczy ,że Ci zależny potrafi nie puścić nawet 100zł...
wytykać wszystkie usterki (nawet gdy ich nie ma albo są nieznaczące)-ile da się zbić??? wszystko zależy od ceny ale myślę,że z ok.15tyś ok 500-1000 da się zbić

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Myślę, że nie ma na to reguły i dużo zależy od sprzedającego i ogólnej sytuacji na rynku. Jak ktoś ma pełną świadomość wartości swojego auta i nie ciśnie go ze sprzedażą to niewiele zejdzie z ceny. Najlepiej znaleźć wszystkie usterki/niedoskonałości/ubytki w aucie i próbować obniżyć cenę ostateczną auta przynajmniej o część kosztów związanych z usunięciem usterek. Kupując scenica udało mi się zbić 10 % ceny ale wykorzystałem do tego przegląd w salonie, ogólny zastój na rynku i parcie sprzedającego na sfinalizowanie transakcji.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości