Mati
26,576
101
4841
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 19-12-2021, 13:48
To jednak spory wydatek, każdy mówi "1.6 na łańcuchu to będzie taniej niż w 1.5 bo tam jest pasek" a koszt sumaryczny wychodzi bardzo podobnie.
Wysłane z kolorowego kalkulatora
(18-12-2021, 22:39)broda1301 napisał(a): Jeśli olej od początku był zmieniany co 15 tys. km to rozrząd będzie ok., a jeśli 30 tys. Km to rozrząd + pompa oleju będzie do wymiany.
Obawiam się że jeśli auto z niemcowni to to raczej 30 tyś. Km i rozrząd do wymiany. Mimo wszystko po takim zakupie wolałbym wszystko wymienić jak pisze @ siwusek216 i mieć spokój na kolejne setki
Wysłane z kolorowego kalkulatora
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2021, 13:50 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
pio555
31,356
125
11134
3,040
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 19-12-2021, 14:07
(19-12-2021, 13:48)Mati napisał(a): To jednak spory wydatek, każdy mówi "1.6 na łańcuchu to będzie taniej niż w 1.5 bo tam jest pasek" a koszt sumaryczny wychodzi bardzo podobnie. bo wychodzi dużo taniej
sama wymiana rozrządu na łańcuchu to wydatek max 1,5tyś raz na 300kkm gdzie pasek musisz zmienić co najmniej 3-4 razy
to co napisał @ siwusek216 to cena wymiany wszystkiego łącznie z obudową rozrządu i olejem dobrej klasy oraz filtrami
sam oryginalny kpl rozrząd to ok 500PLN i tyle samo kpl pompa oleju...wymiana zależy kro za ile zrobi jeden weźmie 1000 drugi 1500 za robotę a trzeci powie ze trzeba wywalać motor to i 5tyś bedzie mało
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Mati
26,576
101
4841
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 19-12-2021, 14:38
Dobrze podał ze wszystkim, ale czy nie trzeba wymienić rozrządu i tego wszystkiego co podał? I ilu śmiałków nie dotyka się 300k do rozrządu, pompy oleju itd?
Wiem wiem, każdy chwali co swoje, ale realnie to temat ciekawy.
Wysłane z kolorowego kalkulatora
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2021, 14:38 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
pio555
31,356
125
11134
3,040
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 19-12-2021, 14:52
90% silnikow 1.6 dci robi na rozrzadzie 250-300kkm co wiadac po Traficach i Vivaro
Pompa oleju jest wymieniana zapobiegawczo bo o ile sama pompa jest ok o tyle jej napęd sie zużywa a właściwie sam łańcuch.
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Mati
26,576
101
4841
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 19-12-2021, 14:58
A na przykładzie Scenic? Siwy podał cenę podobna do kilku wymian rozrządu silnika na pasku. Nawet na swoim chyba przykładzie. Żeby nie było, nie mówię że jest gorzej, że jest źle, tylko jakiś extra zysków z eksploatacji nie ma.
Wiadomo silnik nowszy itd ale to mit że jak rozrząd na łańcuchu to się do niego nie zagląda.
Wysłane z kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
siwusek216
5,947
17
4175
2,942
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
siwusek216
Zarejestrowani
Online
— 19-12-2021, 15:00
Rozrząd 500, pompa z napędem 500, uszczelniacz wału, olej, filtry, obudowa 500 robocizna jak pisał @Pio przeważnie w przedziale 1-1,5k. Sam rozrząd nie jest zły choć tez zależy od rocznika był dwukrotnie zmieniany, problemem jest łańcuszek napędu pompy oleju nie dość ze delikatny to brak napinacza a ze jest blisko bloku to nieduży luz powoduje dzwonienie. Nowy łańcuszek ma mniej jak cm do bloku
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
maciej1486
21,027
23
2412
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
1.6 dci w Scenicku jeszcze można kupic i rozrzad wymienić. W Talismanie części tanie, a wymiana...
Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2021, 15:20 przez maciej1486.)
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
pio555
31,356
125
11134
3,040
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 19-12-2021, 15:21
Jak w większości nowych autach
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
krzysztofk
2,540
13
965
754
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Świdnik
A Mercedes 1,8 zalecana wymiana łańcucha co 60 tys.
Wymiana kompletu ze ślizgami to od 2800. Sam łańcuch połowa tej kwoty.
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
•
broda1301
182
4
68
19
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Wieluń
Ja po zakupie, przebieg 204 tyś. wymieniłem profilaktycznie rozrząd + pompę oleju. Olej był zmieniany co 15 tyś.
Rozrząd po zdjęciu był w idealnym stanie.
Części + blokada rozrządu to ok. 1000 zł robocizna we własnym zakresie, ale teraz mam święty spokój.
•
|