op
Witam i zapraszam do długiego czytania. Jeżeli temat zakładam w złym miejscu prosze o przeniesienie.
Od pewnego czasu interesuje sie wspomnianym autem. Poniewaz pracuje na Taxi lekkiego zycia nie bedzie miało. Wiem jaka jest czesto opinia o taksówkarzach wiec uprzedze ze dbam zawsze o samochody. Aktualnie jeźdze Passatem B5fl 1.6 +lpg ale troche juz mnie to auto meczy :-P No i po blisko 3 latach i 100tys km czas na zmiane. Scenic mniej wiecej bedzie na podobny okres czasu i kilometrów. Zawsze jeździłem Audi/BMW/Vw/Ford wiec zakup Renówki to dla mnie nie lada wyzwanie :-P Dodatkowo w Passacie silnik jest stanowczo za mały. Mam jeszcze Forda Cougara 2.0 i róznica jest kolosalna. Domyslam sie ze Grand nie bedzie wyscigówka ale mam nadzieje ze lepiej sobie bedzie radził w trasie niz Pasztet.
Moje głowne obawy na chwile obecna dotycza (mozliwe ze poźniej cos wymysle i dopisze) elektroniki i wytrzymałosci. Zakup planuje na około przyszła wczesna wiosne z budzetem ok 14-15 tys.
Jako główny cel obieram Grand Scenica 2 z silnikiem 2.0 + lpg (zakup bez lpg i montaz we własnym zakresie poniewaz mam sprawdzony od wielu lat zakład) i koniecznie dachem panoramicznym.
Wersje Grand biore bardziej pod uwage ze wzgledu na "widzimisie" :-P Lepiej mi sie podoba. Chociaz czasami te dwa dodatkowe fotele moga sie przydac.
Z pytań to co mi przychodzi do głowy:
-jak z wytrzymałoscia zawieszenia w Scenicu, tolerancja zamienników (Passat na zawiasie Febi robi minimum 60tys, Mondeo MKII na zamiennikach robiło mi max 20tys :-P ale oryginały były w bardzo przystepnych cenach i wytrzymywały wiecej)
-Moze ktos ma porównanie czy te dodatkowe centymetry i kilogramy w wersji Grand wpływaja jakos drastycznie na zawias i zuzywanie układu hamulcowego, spalanie?
-moja najwieksza obawa-karta zamiast kluczyka. Czy te z HF sa bardziej problematyczne? Moze w wersjach po lifcie sa lepiej dopracowane? Mozna jakos dbac profilaktycznie o ten system?
-i ogólnie czy lepiej szukac modelu po liftingu?
-Bywaja problemy z dachem panoramicznym? Głównie chodzi mi o wersje otwieraną. Wystepuje przeciekanie lub problemy z elektryka tego dachu?
-Jezeli ktos miał Passata takiego jak mój wie ze lubia trzeszczec plastiki w srodku. A jak to wyglada w scenicu?
-czy dla spokojnej głowy warto zmieniac koło ZFR przy kazdej zmianie rozrzadu ?
O spalanie nie bede pytał bo wszystko zalezy od kierowcy i miasta. Mam tylko nadzieje ze zmiesci sie to w 15l gazu.
Cos mi jeszcze pewnie przyjdzie do głowy. Teoretycznie mam jeszcze czas na zbieranie informacji ale praktycznie moze wczesniej znajde interesujacy mnie egzemplarz wiec wole byc przygotowany :-P
Pozdrawiam
Od pewnego czasu interesuje sie wspomnianym autem. Poniewaz pracuje na Taxi lekkiego zycia nie bedzie miało. Wiem jaka jest czesto opinia o taksówkarzach wiec uprzedze ze dbam zawsze o samochody. Aktualnie jeźdze Passatem B5fl 1.6 +lpg ale troche juz mnie to auto meczy :-P No i po blisko 3 latach i 100tys km czas na zmiane. Scenic mniej wiecej bedzie na podobny okres czasu i kilometrów. Zawsze jeździłem Audi/BMW/Vw/Ford wiec zakup Renówki to dla mnie nie lada wyzwanie :-P Dodatkowo w Passacie silnik jest stanowczo za mały. Mam jeszcze Forda Cougara 2.0 i róznica jest kolosalna. Domyslam sie ze Grand nie bedzie wyscigówka ale mam nadzieje ze lepiej sobie bedzie radził w trasie niz Pasztet.
Moje głowne obawy na chwile obecna dotycza (mozliwe ze poźniej cos wymysle i dopisze) elektroniki i wytrzymałosci. Zakup planuje na około przyszła wczesna wiosne z budzetem ok 14-15 tys.
Jako główny cel obieram Grand Scenica 2 z silnikiem 2.0 + lpg (zakup bez lpg i montaz we własnym zakresie poniewaz mam sprawdzony od wielu lat zakład) i koniecznie dachem panoramicznym.
Wersje Grand biore bardziej pod uwage ze wzgledu na "widzimisie" :-P Lepiej mi sie podoba. Chociaz czasami te dwa dodatkowe fotele moga sie przydac.
Z pytań to co mi przychodzi do głowy:
-jak z wytrzymałoscia zawieszenia w Scenicu, tolerancja zamienników (Passat na zawiasie Febi robi minimum 60tys, Mondeo MKII na zamiennikach robiło mi max 20tys :-P ale oryginały były w bardzo przystepnych cenach i wytrzymywały wiecej)
-Moze ktos ma porównanie czy te dodatkowe centymetry i kilogramy w wersji Grand wpływaja jakos drastycznie na zawias i zuzywanie układu hamulcowego, spalanie?
-moja najwieksza obawa-karta zamiast kluczyka. Czy te z HF sa bardziej problematyczne? Moze w wersjach po lifcie sa lepiej dopracowane? Mozna jakos dbac profilaktycznie o ten system?
-i ogólnie czy lepiej szukac modelu po liftingu?
-Bywaja problemy z dachem panoramicznym? Głównie chodzi mi o wersje otwieraną. Wystepuje przeciekanie lub problemy z elektryka tego dachu?
-Jezeli ktos miał Passata takiego jak mój wie ze lubia trzeszczec plastiki w srodku. A jak to wyglada w scenicu?
-czy dla spokojnej głowy warto zmieniac koło ZFR przy kazdej zmianie rozrzadu ?
O spalanie nie bede pytał bo wszystko zalezy od kierowcy i miasta. Mam tylko nadzieje ze zmiesci sie to w 15l gazu.
Cos mi jeszcze pewnie przyjdzie do głowy. Teoretycznie mam jeszcze czas na zbieranie informacji ale praktycznie moze wczesniej znajde interesujacy mnie egzemplarz wiec wole byc przygotowany :-P
Pozdrawiam