OK, to taka mała dygresja. Zadałem to pytanie, wiedząc, że mierzysz NAPIĘCIE ładowania, a nie prąd... :-)
Zaczęło się od akumulatora a teraz ..........
Dość karkołomne multimetrem.... Czyli odpinasz przewód od alternatora, włączasz w szereg miernik?
OK, to taka mała dygresja. Zadałem to pytanie, wiedząc, że mierzysz NAPIĘCIE ładowania, a nie prąd... :-)
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Używam takiego wynalazku:
https://allegro.pl/oferta/tester-do-akum...1124206592 Wysłane z Redmi Note 10 Pro (31-01-2022, 21:03)Gieno555 napisał(a): @TomaszB bierzesz miernik i zakładasz na klemy. Prawidłowe ładowanie pomiędzy 13.5 - 14.5V. Zbyt duże ładowanie może doprowadzić do uszkodzenia akumulatora. Z koleii za niskie nie będzie doładowywać i będzie padał i tracił sprawność. Nie vpytałem o sprawdzenue NAPIĘCIA ładowania a PRĄDU ładowanua bo uwierz mi nie są to dwa równoważne pojęcua.
@ twilk7 ja żeby się nie bawić multimetrem kupiłem sobie miernik do samochodów w Lidlu. Zapinam na klemy i jeśli ładowanie jest ok to świeci zielona dioda a jeśli mam jakieś obiekcje to wtedy multimetr biorę.
@TomaszB Tak myślałem że o to pytasz (Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-01-2022, 21:32 przez Gieno555.) (31-01-2022, 21:19)Lepus napisał(a): Dość karkołomne multimetrem.... Czyli odpinasz przewód od alternatora, włączasz w szereg miernik?A ja do tego używam miernika cęgowego Akurat mam takiego Wysłane z mojego telefonu
Z własnego doświadczenia objawy przypominają mi mój "wypadek" przy głupiej wymianie filtra powietrza gdzie zdarzyło mi się zrobić zwarcie kluczem... umiejscowienie filtra temu sprzyja. Auto odpalało bez zająkniecia ale następstwem była choinka komunikatów: brak ładowania, awaria hamulca postojowego, światła zapalały się tylko z jednej strony, itp. Na szczęście zadziałało główne zabezpieczenie przy aku i jedna ze ścieżek łącząca alternator została przepalona... nowy moduł rozwiązał problem choć sama wymiana jest upierdliwa ze względu ciasne umiejscowienie.
Dlatego faktycznie obstawiałbym tutaj na brak ładowania, a na drugim miejscu pomierzył bym dodatkowo główne zabezpieczenie akumulatora... czyli coś takiego link Pod linkiem masz tylko przykład dla wersji benzynowej ale podejrzewam, że sama "skrzyneczka" w dci zapewne nie różnymi się zbytnio albo też wygląda identycznie. Pozdrowienia Wysłane z mojego IN2010 przy użyciu Tapatalka
Aktualnie: Renault Scenic III Ph1 1.6 16V 110PS 2011 + Honda NC750X 2016 + Vespa PK50 XL Rush 88/64
Był: Seat Leon PII 2.0 TDI 140PS 2006 > VW Golf IV 1.6 105PS 1998 > Reanult Megane II 1.9 dCi 90PS 2004 > Audi A4 B5 1.9 TDI 115PS 2000 ...nadal w rodzinie
op
SUKCES!!!! Jednak to był akumulator. dziś wymieniłem na nowy. Wszystko jest ok. Jedynie wyświetlacz zmienił barwę z czarnego na jasny. Dziękuję wszystkim za szybką pomoc. Jutro już będę się cieszył autkiem. raz jeszcze dzięki. Pozdrawiam wszystkich
w tygodniu sprawdzę ładowanie, tak dla siebie. moduł akumulatora jest chyba podobny do tego co w benzyniaku (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2022, 20:24 przez korab5.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości