korab5
14
0
1
0
SC III ph I
1996
1.9 dCi FAP 130KM, 2009-2011
Suwałki
korab5
Zarejestrowani
— 31-01-2022, 18:41
op
No i nacieszyłem się autkiem. Nawet nie wiem jak sklasyfikować problem. Zaczęło się od akumulatora. Jeżdziłem normalnie cały tydzień, w sobotę rano rozrusznik zajęczał tablica przyrządów przygasła i koniec. Myślę akumulator. Naładowałem-dwa normalnie na trzeci to samo, nie odpalił.Ponowne ładowanie po dwóch nocach, rozrusznik nawet nie zajęczał. Co prawda po naładowaniu nie odpalałem. Jak dziś rano nie odpaliłem, od razu pod prostownik. Po pracy wciskam start-stop, nic. Nawet nie zajęczał. Za to pojawiły się nowe objawy: komunikaty, wyjmij kartę, usterka układu hamulcowego, usterka układu kierowniczego. Jak wciskałem po raz drugi strat-stop to nawet światła wewnątrz pojazdu zaczęły migotać. To już nie jest wina akumulatora jak myślałem na początku (pewnie już stary, 4 lata). Póżniej myślałem, że może brak ładowania lub coś rozładowuje akumulator. Teraz to mi ręce opadły. Akumulator odłączyłem i zauważyłem, że listwa górna nie skrzy się przy odłączeniu tak jak dolna. Nie wiem czy jest to istotne.
Pewnie nikt z Was podobnych hecy nie miał? Nawet nie wiem od czego zacząć. Może ktoś podpowie od czego zacząć. Zapowiada się wieczór grzebania w sieci. Pozdrawiam Paweł
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi korab5 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to korab5 for this post
• rav130@wp.pl
rav130@wp.pl
473
2
315
481
SC II ph II
2009
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
Słupsk
(31-01-2022, 18:41)korab5 napisał(a): No i nacieszyłem się autkiem. Nawet nie wiem jak sklasyfikować problem. Zaczęło się od akumulatora. Jeżdziłem normalnie cały tydzień, w sobotę rano rozrusznik zajęczał tablica przyrządów przygasła i koniec. Myślę akumulator. Naładowałem-dwa normalnie na trzeci to samo, nie odpalił.Ponowne ładowanie po dwóch nocach, rozrusznik nawet nie zajęczał. Co prawda po naładowaniu nie odpalałem. Jak dziś rano nie odpaliłem, od razu pod prostownik. Po pracy wciskam start-stop, nic. Nawet nie zajęczał. Za to pojawiły się nowe objawy: komunikaty, wyjmij kartę, usterka układu hamulcowego, usterka układu kierowniczego. Jak wciskałem po raz drugi strat-stop to nawet światła wewnątrz pojazdu zaczęły migotać. To już nie jest wina akumulatora jak myślałem na początku (pewnie już stary, 4 lata). Póżniej myślałem, że może brak ładowania lub coś rozładowuje akumulator. Teraz to mi ręce opadły. Akumulator odłączyłem i zauważyłem, że listwa górna nie skrzy się przy odłączeniu tak jak dolna. Nie wiem czy jest to istotne.
Pewnie nikt z Was podobnych hecy nie miał? Nawet nie wiem od czego zacząć. Może ktoś podpowie od czego zacząć. Zapowiada się wieczór grzebania w sieci. Pozdrawiam Paweł Wygląda na typowy problem z akumulatorem, jakim prostownikiem/ładowarką doładowujesz akumulator ? po naładowaniu cało nocnym jak po paru godzinach nie będzie trzymał napięcia to tylko jeden wniosek akumulator do wymiany.
Wysłane z mojego SM-M127F przy użyciu Tapatalka
Poprzednik SC I ph II 1,6 Excpression Aut+
•
TomaszB
11,625
38
3239
1,736
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 31-01-2022, 18:47
Zacznij od wymiany akumulatora na drugi sprawny, a potem szukaj dalej.
•
Gieno555
952
-1
100
138
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Tarnów
Gieno555
Zarejestrowani
— 31-01-2022, 18:48
Zacznij od sprawdzenia akumulatora.
Co to znaczy że listwa górna nie skrzy się przy odłączaniu?
•
wobli
942
3
288
182
SC III ph II
2014
1.5 dCi 110KM, 2013-2016
Chełmno
wobli
Zarejestrowani
— 31-01-2022, 19:12
I napisz o jakim samochodzie mowa bo w profilu masz kompletne bzdury. "SC III ph I 1996 1.9 dCi FAP 130KM"
•
korab5
14
0
1
0
SC III ph I
1996
1.9 dCi FAP 130KM, 2009-2011
Suwałki
korab5
Zarejestrowani
— 31-01-2022, 19:49
op
Scenic III z 2010 z silnikiem 1,9 dci mocy 130 KM. Czyli jednak do może być w dalszym ciągu akumulator? Jutro postaram się jakiś akumulator pożyczyc a może lepiej na kable odpalić?
•
Gieno555
952
-1
100
138
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Tarnów
Gieno555
Zarejestrowani
— 31-01-2022, 20:05
Ale odpalenie na kable może ci nic nie dać bo akumulator może być uszkodzony. Dlatego zalecane było by sprawdzenie go miernikiem. Możesz też tak jak pisał ktoś wcz podmienić Aku na chwilę, jeśli będzie wszystko ok to wiadomo. A jeśli nie to wtedy szukać dalej
•
ko-ma
9,629
28
1647
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 31-01-2022, 20:14
Jak mądrość ludowa głosi - Renault są generalnie czułe na kondycję akumulatora, prz6y okazji siejąc litanią nie istniejących "błędów"
Odpalanie na kable - w tym przypadku zdecydowanie nie, jest ryzyko zwarcia wewnętrznego w akumulatorze, więc może być więcej strat niż zysków.
Akumulator - w miarę możliwości nowy, lub prawie nowy - i naładowany sensownym prostownikiem, nie zabawką z marketu.
Bowiem kolejna mądrość ludowa głosi, że Renault będzie wariował na baterii, która w innym samochodzie pojeździ jeszcze lata.
No i kolejna mądrość - to sprawdzenie stanu połączeń klem, głównej masy z nadwoziem, stanu skrzynki zabezpieczeń akumulatora itd...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-01-2022, 20:14 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• marecky
korab5
14
0
1
0
SC III ph I
1996
1.9 dCi FAP 130KM, 2009-2011
Suwałki
korab5
Zarejestrowani
— 31-01-2022, 20:21
op
Prawda, lepiej podmienić. Ładowałem prostownikiem mikroprocesorowym. Dzięki za podpowiedzi, byłoby fantastycznie gdyby to był aku.
•
Gieno555
952
-1
100
138
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Tarnów
Gieno555
Zarejestrowani
— 31-01-2022, 20:37
Sprawdź też jaki masz prąd ładowania.
•
|