Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wzrost spalania 1.5 dci 106 km


rafciojaw89
Zarejestrowani

op Witam, mam problem, samochodzik zaczął więcej spalać tj. jak normalnie podczas jazdy np na 4 biegu przy predkosci 70 miał chwilowe około 4l tak teraz nie schodzi poniżej 8 i każde delikatne naciśnięcie pedału gazu zwiększa dużo spalanie, nic się nie świeci jeśli chodzi o service. Czy to może być dpf?? Czy warto go usunąć??

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Silnik ten jest bardzo wrażliwy na jakość paliwa, oraz, niestety, na styl jazdy.
Zanim zaczniesz kopać w samochodzie - spróbuj zatankować do pełna i przeliczyć rzeczywiste zużycie - może jest ono nieprawidłowo podawane (zdarza się)
Przy okazji przemyśl, czy nie było tankowania na stacji innej, niż zwykle.
P.S.
średnie zużycie paliwa bardzo rośnie przy jeździe w warunkach miejskich - wzrost dwukrotny (w stosunku do szosy) nie jest niczym dziwnym.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

jesli masz dpf to moze trwac jego wypalanie, nie ma wtedy zadnego komunikatu, i nie bedzie do czasu 3 krotnego nieukonczonego wypalania dpf. Dopiero wtedy sie pojawia komunikat ze trzeba zregenerowac katalizator.

Dodam jeszcze ze przy rozpoczetym cyklu wypalania dpf i nie ukonczonym, to przy zatrzymaniu auta czuc wyraznie jak goraco spod spodu idzie..

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-03-2016, 15:44 przez A2-eR11.)

Odpowiedz
rafciojaw89
Zarejestrowani

op Nie no cały czas jeżdźe tak samo, czy usunięcie dpf wpłynie negatywnie??

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości