op
Witam, mam problem, samochodzik zaczął więcej spalać tj. jak normalnie podczas jazdy np na 4 biegu przy predkosci 70 miał chwilowe około 4l tak teraz nie schodzi poniżej 8 i każde delikatne naciśnięcie pedału gazu zwiększa dużo spalanie, nic się nie świeci jeśli chodzi o service. Czy to może być dpf?? Czy warto go usunąć??
Wzrost spalania 1.5 dci 106 km
Silnik ten jest bardzo wrażliwy na jakość paliwa, oraz, niestety, na styl jazdy.
Zanim zaczniesz kopać w samochodzie - spróbuj zatankować do pełna i przeliczyć rzeczywiste zużycie - może jest ono nieprawidłowo podawane (zdarza się) Przy okazji przemyśl, czy nie było tankowania na stacji innej, niż zwykle. P.S. średnie zużycie paliwa bardzo rośnie przy jeździe w warunkach miejskich - wzrost dwukrotny (w stosunku do szosy) nie jest niczym dziwnym.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
jesli masz dpf to moze trwac jego wypalanie, nie ma wtedy zadnego komunikatu, i nie bedzie do czasu 3 krotnego nieukonczonego wypalania dpf. Dopiero wtedy sie pojawia komunikat ze trzeba zregenerowac katalizator.
Dodam jeszcze ze przy rozpoczetym cyklu wypalania dpf i nie ukonczonym, to przy zatrzymaniu auta czuc wyraznie jak goraco spod spodu idzie.. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-03-2016, 15:44 przez A2-eR11.)
op
Nie no cały czas jeżdźe tak samo, czy usunięcie dpf wpłynie negatywnie??
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości