Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wyrzuciło cały olej


szczeniakpl
Zarejestrowani

op Szukam możliwej przyczyny swoich problemów z silnikiem w swoim aucie może ktoś pomoże doradzi....

O silnik  jakość oleju częstotliwość dbałem zawsze.... a jednak do wczoraj mruczał i nagle zmarł

Dzień jak co dzień zamiar powrotu z pracy do domu, odpaliłem auto po 10 - 15 ruszyłem lekko przyspieszyłem ( nie za szybko jak zawsze) i nagle 

- komunikat sprawdź ciśnienie oleju  STOP, myślę no ładnie pewnie czujnik..... silnik zgasiłem bez żadnych niepokojących objawów 
- zapalam ponownie po 5 sek komunikat znów, gaszę i patrze pod maskę.... 

Cały olej wyrzuciło na zewnątrz silnika, nie przez odmę bardziej strona alternatora  
- dolałem co miałem kolejna próba odpalenia skończyła się odpalaniem i "telepotaniem" całego silnika  zgasiłem po 3 sek ... dalszych prób odpalenia nie podejmowałem
- laweta i odstawiony szczeniak  do warsztatu

Machanior jeszcze diagnozy nie postawił, a do auta nie mam jak dojechać aby samemu ocenić straty i możliwe przyczyny ...

Czy w F9Q panewki "przekręcają" się bez wcześniejszych objawów ? 
Czy możliwa jest usterka pompy i wyrzucenie oleju w okolicach alternatora ?

Obawiam się najgorszego i że będę musiał szukać całego silnika, a tak z jakich źródeł polecicie zakup kompletnego silnika F9Q ? 


Lekko załamany  Sad Crybaby

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi szczeniakpl za ten post post:
  • hubert
pio555
Junior Administratorzy

Online
(08-04-2017, 20:44)szczeniakpl napisał(a): Czy w F9Q panewki "przekręcają" się bez wcześniejszych objawów ? 
oczywiscie

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • szczeniakpl
gebi
Zarejestrowani

Cyt. Nagle zmarl to tylko modlitwa pozostaje

Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
szczeniakpl
Zarejestrowani

op No dokładnie tylko gdzie drugiego ducha szukać :-)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
najpierw zdiagnozuj a potem szukaj nowego

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(08-04-2017, 20:44)szczeniakpl napisał(a): Cały olej wyrzuciło na zewnątrz silnika, nie przez odmę bardziej strona alternatora  
czy na podglądowym zdjęciu silnika z internetu mógłbyś oznaczyć które to było miejsce?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(08-04-2017, 20:44)szczeniakpl napisał(a): Czy możliwa jest usterka pompy i wyrzucenie oleju w okolicach alternatora ?
może filtr rozwaliło

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

może wytworzyło się ciśnienie i poszło filtrem w stronę altka

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Lub nieszczelną chłodnicą oleju

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

może czujnikiem poziomu oleju? hmm tylko gdybanie

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości