Wymiana tarcz i klocków tył, krótki scenic 2
op
Przód 21,8mm
Tył 9mm Przy czym grubość to raczej rzadki powód wymiany. Częstsze przypadki to nie może być żadnych śladów pęknieć termicznych (poprzeczne ciemniejsze kreski niewyczuwalne pod paznokciem), nie może być zgnitego rantu na którym klocek się uszkadza i nierówno wyciera, ani żadnych głębszych rys wzdłużnych. Jeśli tarcze były kiedykolwiek przetaczane lub szlifowane to też jest to niedopuszczalne wg serwisowki. I wg mnie też (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-11-2019, 10:20 przez Trodor.)
a jak jest dokładnie z tym abs, w ofertach tarcz często jest napisane "zintegrowany pierścień ABS" o co z tym chodzi? bo na filmach instruktażowych widzę że jak ściągają tarczę z piasty to na piaście zostaje jakaś blaszka z kablem chyba od abs a druga część jest na tarczy ta zintegrowana czy jak to rozumieć ??
Wn przypadku Scenica zintegrowany pierścień ABS dotyczy tarcz tylnych.
W jedynce poliftowej była to koronka metalowa wciśnięta na piastę łożyska zintegrowanego z tarczą hamulcową. W dwójce jest naklejone magnetyczne kółko. Z przodu ten sam patent jest na przegubie zewnętrznym półosi napędowej. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-04-2020, 20:19 przez polaq.) (03-04-2020, 17:29)Michaels19 napisał(a): a jak jest dokładnie z tym abs, w ofertach tarcz często jest napisane "zintegrowany pierścień ABS" o co z tym chodzi? bo na filmach instruktażowych widzę że jak ściągają tarczę z piasty to na piaście zostaje jakaś blaszka z kablem chyba od abs a druga część jest na tarczy ta zintegrowana czy jak to rozumieć ?? Z przodu tarcze są podwójne wentylowane, pierścień ABS jest bieżnią łożyska wprasowanego w piastę a piasta osadzona jest w zwrotnicy tam też wciśnięty jest blaszany koszyczek w który wciska się czujnik. Koszyczek często rdzewieje i kruszy się co uniemożliwia mocowanie czujnika ABS (koszyczek dostępny tylko z łożyskiem piasty) dlatego trzeba uważać przy demontażu jak i montażu czujników. Tylne tarcze są pojedyncze i mają wprasowane łożyska. Na wewnętrznej stronie tarczy jest cokół na który wciśnięty jest blaszany pierścień z magnetyczną bieżnią. (04-04-2020, 06:22)haszczurur napisał(a): koszyczek dostępny tylko z łożyskiem piastyKoszyk bez problemu jest dostępny jako osobny element ale nie da się go wymienić bez uszkodzenia łożyska wiec zawsze wymienia się go z nowym łożyskiem. Pierścień magnetyczny pełni rolę osłony przeciwkurzowej łożyska, jest wciśnięty na bieżnię wewnętrzną i kręci się razem z nią (03-04-2020, 17:29)Michaels19 napisał(a): Z przodu ten sam patent jest na przegubie zewnętrznym półosi napędowej.Pierścienie zębate na przegubach były w jedynce, w dwójce na przegubach nie ma żadnych elementów ABSu (20-11-2019, 10:15)Trodor napisał(a): Jeśli tarcze były kiedykolwiek przetaczane lub szlifowane to też jest to niedopuszczalne wg serwisowkiCo jest takiego niedopuszczalnego w toczeniu tarcz jeśli grubość po przetoczeniu przekracza wartość minimalną??? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-06-2024, 20:32 przez milejow.)
Możliwe że obecnie mocowanie czujnika abs jest dostępne jako osobna część ale w czasie gdy to pisałem 4 lata temu nie było tych koszyków. Niestety był to wówczas dość deficytowy towar do tego stopnia że sprzedawano zardzewiałe używki.
Natomiast idzie to wymienić bez wyjmowania łożyska. Tylko jest to pracochłonne. Ja to wymieniałem. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości