Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana tarcz i klocków tył, krótki scenic 2


Mati
Zarejestrowani

(20-09-2018, 23:38)Trodor napisał(a): Nie ma możliwości w krótkim scenicu sprawdzic sił zaciągania na konkretne koło bo jest to realizowane wspólnie.
ale chyba w clipie można sprawdzić jaką siłą zaciąga?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

op
(22-09-2018, 06:50)Mati napisał(a):
(20-09-2018, 23:38)Trodor napisał(a): Nie ma możliwości w krótkim scenicu sprawdzic sił zaciągania na konkretne koło bo jest to realizowane wspólnie.
ale chyba w clipie można sprawdzić jaką siłą zaciąga?
Nie wiem bo nie mam clipa ale zapewne tak. Tylko w przypadku moich usterek nic by mi to nie dało. Musiały by być osobne czujniki przy zaciskach, wtedy by wyszło że przekładnia lub linka nie domaga.

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
gandw
Zarejestrowani

(21-09-2018, 11:39)fannadil napisał(a): bez kanału to chyba nie ma co się za to brać?
Ja wymieniałem bez kanału, także da się ;)

Odpowiedz
mariusz#
Zarejestrowani

w jaki sposób wpychałeś tylny tłoczek? trzeba to jakoś wkręcać coś zdemontować od ręcznego? czy wystarczy za pomocą 2 grubych wkrętaków zapierając o zacisk wepchnąć do środka jak w przednich
czy trzeba odpiąć akumulator na zluzowanym ręcznym? nigdy nie robiłem przy ręcznym elektrycznym z tyłu.

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

op Przyrządem dedykowanym do wkrecania tloczków za chyba 35zl. Próbowałem pchać też bez wkrecania z ciekawości i nie szło. Nawet wkrecajac szło ciężko trochę.

Jeżeli chcesz odpinac moduł ręcznego (wtyczka) to trzeba odpiąć aku. Do samej wymiany tarcz i klocków nie trzeba. Trzeba odblokować linką z bagażnika, lub całą naprawę zadbać o odpuszczony ręczny. Później po złożeniu w trybie zapłonu serwisowego trzeba kilka razy ręcznie zaciągnąć i odpuścić z rączki przy kierownicy (jeśli zrywales z bagażnika).

System sam się zaadaptuje do nowej grubości tarcz i klocków (czujnik naciągu linek)

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Trodor za ten post post:
  • mariusz#
Mati
Zarejestrowani

(04-01-2019, 09:19)mariusz# napisał(a): w jaki sposób wpychałeś tylny tłoczek?
najlepiej mieć przyrząd, inaczej też dasz radę ale trzeba w równo i wkręcać i wgniatać
(04-01-2019, 09:19)mariusz# napisał(a): czy trzeba odpiąć akumulator na zluzowanym ręcznym? nigdy nie robiłem przy ręcznym elektrycznym z tyłu.
nie, zanim wyłączysz auto puszczasz ręczny żeby się nie zaciągnął po wyłączeniu. Wymieniasz, składasz, i pompujesz nożnym. (jak wcześniej zaciągniesz ręczny to może sypnąć błędami)

(04-01-2019, 10:10)Trodor napisał(a): Jeżeli chcesz odpinac moduł ręcznego (wtyczka) to trzeba odpiąć aku. Do samej wymiany tarcz i klocków nie trzeba. Trzeba odblokować linką z bagażnika, lub całą naprawę zadbać o odpuszczony ręczny. Później po złożeniu w trybie zapłonu serwisowego trzeba kilka razy ręcznie zaciągnąć i odpuścić z rączki przy kierownicy (jeśli zrywales z bagażnika).
Po co pisać jakby, jakby, prosto i na temat. Pytanie, odpowiedź Thumbup Nie trzeba nic odblokowywać linką w bagażniku. Zanim się będzie ręcznie zaciągać ręczny trzeba pompować nogą. Tłoczek musi wyjść na odpowiednią odległość, jak to będzie zrobione to już można zaciągnąć.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2019, 10:41 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • #asiarek, mariusz#, Trodor
gandw
Zarejestrowani

Wystarczy wkręcać tłoczek w prawo, sam się będzie wciągał - nie trzeba wciskać. Ja kręcę kluczem żabką, tylko uwaga na gumę tłoczka.

Odpowiedz
mariusz#
Zarejestrowani

od godziny 14 do chwili obecnej nie udało mi się odkręcić śrub trzymających jarzma klucze pneumatyczne 1300Nm nie dają rady . Jedną śrubę ogoliłem . do tego jeden tłoczek się kręci ale nie wkręca. mam dość tego dziadostwa.
jutro jest plan ciąć jarzma na pól żeby zdjąć tarcze, potem rozwiercanie śrub może wtedy ustąpią.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2019, 21:22 przez mariusz#.)

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

op Jakie śruby? Oryginał typu E (nasadka torx) czy zamienione na hex?

#Wytapatalkowane

Masz palnik? Szlifierke kątową? Jakie możliwości i przedewszystkim jakie klucze (konkret czy chińczyk)

#Wytapatalkowane

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2019, 21:24 przez Trodor.)

Odpowiedz
mariusz#
Zarejestrowani

originale typu E
nasadka E 14 jest za mała
E16 pasuje ale ma trochę luzu
E15 brak w zestawie
klucz Milwakee
palnika brak
szlifierki 2
jest spawarka el. i migomat

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości