Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana tarcz i klocków hamulcowych


marer
Zarejestrowani

Witam wszystkich serdecznie
Ja również mam tarcze i klocki do wymiany.
Chcę to zrobić na oryginałach, u sprzedających są rozbieżności w numerach części .
Czy ktoś mi jest w stanie powiedzieć numery fabryczne tarcz i klocków do mojego scenica?

Odpowiedz
misiuszefsilowni
Zarejestrowani

Scenic III 2.0dci automat jaka wielkość tarcz tył ? I czy ktoś robił wymianę bez trybu serwisowego i jest wszystko ok ? ?

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Jak dobrze pamiętam to 280mm.
A wymiana banaalnie prosta.
Gasisz silnik,spuszczasz ręczny .odpinasz kostkę przy ssilnuczku.
Demontujesz klocki,tarcze,cofasz tłoczek, pamiętaj że się wkręca.. wymieniasz na nowe tarcze klocki..III teraz najważniejsze...
I dopiero teraz pompujesz hamulcem tak żeby się się tloczek wrocil na swoje.miejsce,I podpinasz spowrotem kostkę...I po sprawie...Ja tak wymieniałem i zero problemu,zero błędów..

Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
(01-02-2024, 05:37)scrabi napisał(a): cofasz tłoczek, pamiętaj że się wkręca..
Uściślę tylko, że samego tłoczka się nie wkręca przy cofaniu, on wciska się tak samo jak w przednim zacisku. Wkręcić należy śrubę popychacza tłoczka, potrzebny torx 45. Wcześniej trzeba zdemontować silniczek. Można nie odkręcać silniczka tylko dwoma przewodami podać 12 V na zaciski silniczka by elektrycznie cofnąć popychacz, najbliższe zasilanie w gniazdku.

Odpowiedz
kaimoon
Zarejestrowani

Mój mechanik stwierdził po ostatnim serwisie u niego, że następnym razem będę miał do wymiany wszystkie tarcze i klocki, której marki produkty można uznać za dobrą, średnią półkę?

Wiem, że Rotinger to klasa sama w sobie, ale nie wydaje mi się by sposób użytkowania przeze mnie auta wymagałby aż tak zaawansowanych produktów, gdzieś mi się obiło, że produkty Hart z serii Premium są sensowne, może ktoś potwierdzić lub zaproponować inne produkty?

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Online
Hart, na tył może być, na przód nie założyłbym. Proponuję Ferrodo.

Wysłane z Xiaomi

Odpowiedz
kaimoon
Zarejestrowani

Dziękuję @ twilk7 , czy myśląc o Hart masz na myśli ich standardową serię czy tą serię Premium?

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Online
Jedna i drugą

Wysłane z Xiaomi

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:
  • krzysztofk
kaimoon
Zarejestrowani

@ twilk7 czy sądzisz jakbyś miał wybrać coś tańszego i w miarę dobrego niż Ferodo to co by to było?

W InterCarsie Ferodo mam za 632 złote, myślę nad Brembo, które jest za 415 złotych.

Lepiej jest parować tarczę z klockami tego samego producenta? Tu z kolei myślę by sparować tarcze Textar, @ scrabi czy u Ciebie była jakaś szczególna seria tych klocków?

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Online
(15-03-2024, 08:25)kaimoon napisał(a): @ twilk7 czy sądzisz jakbyś miał wybrać coś tańszego i w miarę dobrego niż Ferodo to co by to było?

W InterCarsie Ferodo mam za 632 złote, myślę nad Brembo, które jest za 415 złotych.

W IC cenę tarcz Ferrodo, nasz podana za 2 szt, Brembo za sztukę. Ja w IC mam podobno ceny hurtowe, tak twierdzi przedstawicielka IC
Brembo, według mnie jest wyżej niż Ferrodo, a coś niżej? TRW? Nie polecam. Ja polecam ze średniej półki to Ferrodo, później Textar, Brembo.
Odradzam Delphi czy tam Bosch, oraz produkty dedykowane dla IC czy Hart lub inne tanie wynalazki.

Wysłane z Xiaomi

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-03-2024, 12:07 przez twilk7.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości