Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana tarcz i klocków hamulcowych


pio555
Junior Administratorzy

Online
nie ma sensu
ja mam 17" i 18" i mam 260mm

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

(21-09-2022, 11:29)pio555 napisał(a): nie ma sensu
ja mam 17" i 18" i mam 260mm

kurcze to czemu w sklepie mi gość powiedział że są otwory centrujące 30mm lub większe....
Czy to poniżej będzie okej?

https://allegro.pl/oferta/tarcze-lozysko...8140601307

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
bedą pasowały
pomijając fakt ze tracze sa mocno słabe

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

(21-09-2022, 11:49)pio555 napisał(a): bedą pasowały
pomijając fakt ze tracze sa mocno słabe

https://allegro.pl/oferta/brembo-tarcze-...2611601324

Brembo lepsze?

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
lepsze i do tego klocki Textar

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • wędkarz
Vapor
Zarejestrowani

Będę wymieniał tarcze i klocki hamulcowe z tyłu i mam pytanie: jakim momentem dokręcamy tylne tarcze?
Pytam, bo są dwie wersje:
1. W necie znalazłem informację, że dokręcamy momentem około 270- 280 Nm.
2. Tarcze, które kupiłem, to Brembo i w specyfikacji jest info, że moment dokręcania to 110 Nm.
Jest to dość znaczna różnica.
Która wartość jest prawidłowa?
Dotyczy krótkiego S3 z silnikiem 1,6 dCi.

Wysłane z mojego CPH2251 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
wobli
Zarejestrowani

Tarcze to zdecydowanie za duży moment. Setki Nm to raczej o moment dokręcenia kół chodzi. Na tarcze to coś od 20 do 30 Nm

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-10-2022, 08:38 przez wobli.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
Nakrętkę piasty dokręcasz momentem 220 Nm. Tak podaje instrukcja serwisowa. Klucz nasadowy 36. Ja u siebie dokręcałem na wyczucie, klucz + długa rurka i jest ok.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Vapor
wojteks
Zarejestrowani

(21-10-2022, 08:38)wobli napisał(a): Setki Nm to raczej o moment dokręcenia kół chodzi. Na tarcze to coś od 20 do 30 Nm
Czym innym jest przykręcenie tarczy przedniej do piasty małą śrubką a czym innym nakrętki na piaście (tak jest z tyłu). Dokręcenie kół to w zależności od samochodu 80-150Nm.

Odpowiedz
wobli
Zarejestrowani

(21-10-2022, 12:37)wojteks napisał(a):
(21-10-2022, 08:38)wobli napisał(a): Setki Nm to raczej o moment dokręcenia kół chodzi. Na tarcze to coś od 20 do 30 Nm
Czym innym jest przykręcenie tarczy przedniej do piasty małą śrubką a czym innym nakrętki na piaście (tak jest z tyłu). Dokręcenie kół to w zależności od samochodu 80-150Nm.

Już zdążyłem zauważyć że chodzi o tył ;)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

9 gości