Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana pompy oleju bo dziwny dźwięk. Scenic 2 16V 2.0 F4R 771


Trodor
Zarejestrowani

op Siemano, mam dwa pytania. Ale po krotce historia dnia wczorajszego.

Od niedlugiego czasu jakiś dziwny dźwięk mi się pojawia w komorze silnika, czasem na zimnym ustaje na chwilkę. Niesie się tak, że bez stetoskopu (fachowo defektoskopu xD) nie doszedłbym wgl z którego to miejsca. Podejrzewałem alternator lub rolkę którąś.
Jednak po osluchaniu, lekko słychać ten dźwięk nawet na obudowie termostatu. Dlatego podejrzewałem też pompę wody, że niesie tak w płynie dźwięk.

Szoku doznałem jak dotknalem końcówką filtra oleju - masakrycznie głośne epicentrum. Jest to pisk ewidentny, wygląda mi to na trące zatarte kółko zębate w obudowie pompy oleju...

Pierwsze pytanie do osób ogarniajacych rozrząd w tym silniku - czy jest coś, co mogłoby tak przenosić dźwięk na magistrale olejową blisko filtra? Bo osobiście jestem pewny że to pompa ale mogę się mylić. Nie mam niestety dostępu do manometru olejowego żeby sprawdzić wydajność.

Druga sprawa to wymienilbym ją sam. Wiadomo fajnie by było razem z łańcuchem. Serwisowke przejrzałem, jest zestaw naprawczy łańcuch + koło na wał +coś tam. Oczywiście wymiana koła na wale odpada bo ściągać wał to już chyba przerasta moją odwagę w tym momencie ;).
Ale co z łańcuchem? Do wymiany pompy się go nie wyciąga, ale co gdybym chciał go wymienić? Też trzeba ściągać wał? Czy można go jakoś rozkuc jak w rowerze? Widziałem że niektóre te łańcuszki do Renault mają kolorowe jedno ogniwo....

Ktoś coś?

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(18-12-2018, 08:51)Trodor napisał(a): Pierwsze pytanie do osób ogarniajacych rozrząd w tym silniku - czy jest coś, co mogłoby tak przenosić dźwięk na magistrale olejową blisko filtra?

#Wytapatalkowane

Jest, a i owszem, nawet raz spotkałem się - co prawda w zabytkowym już silniku 1,3 ( typ 781 ) Skody.
Rzęził uszkodzony zawór zwrotny we wkładzie filtra oleju.
Dodatkowym objawem po kilku dniach stało się grzechotanie panewek - po nocy olej opadał z magistrali i silnik startował na sucho.
Wymiana wkładu filtra uzdrowiła sytuację.
Duże zasługi w zdiagnozowaniu problemu dał pomiar ciśnienia oleju w magistrali - czujnikiem mechanicznym.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Trodor
Przemek7
Zarejestrowani

Wieczorem sprawdzę odgłosy na filtrze w moim sc. Proponowałbym zdjąć pasek alternatora i wtedy słuchać. Wyeliminujesz połowę potencjalnych SZUMIDEŁ Biggrin

Czy pisk zmienia się w zależności od obrotów silnika?

Ew. zawór by-pass oleju. Kiedy wymieniany filtr?


PS. Pisk to raczej od wysokoobrotowych elementów. Filtr daje buczenie. Pięknie piszczy uszczelnienie pompy wody w VW.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-12-2018, 10:09 przez Przemek7.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Przemek7 za ten post post:
  • Trodor
Trodor
Zarejestrowani

op Raczej nie jest to dźwięk zaworu oleju tak mi się wydaje. Ale wezmę to pod uwagę, a i tak zbliża mi się interwal olejowy.

Nie ściągalem jeszcze paska bo omacalem elementy na nim pracujące i chyba żadnych złych dźwięków nie wydają. Gdyby to była rolka napinacza powinno chyba nieść na głowice w okolicy.


Fajnie by było wiedzieć jak to brzmi normalnie na tym filtrze gdybyś mógł posłuchać Biggrin może tak ma być a to jednak co innego

Dzięki za odpowiedzi

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

A tak, na marginesie, to czy sprawdzony został poziom oleju w silniku?
Tak klasycznie, miarką?
Może smok pompy siorbie łapiąc w obieg powietrze Thumbup
Nie, nie nabijam się, sam raz, przy silnym mrozie, zdziwiłem się setnie, dostając komunikat o niskim ciśnieniu smarowania.
A to po prostu olejku mało było i zgęstniały na mrozie licho szedł w obieg

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Trodor
Trodor
Zarejestrowani

op
(18-12-2018, 10:50)ko-ma napisał(a): A tak, na marginesie, to czy sprawdzony został poziom oleju w silniku?
Tak klasycznie, miarką?
Może smok pompy siorbie łapiąc w obieg powietrze Thumbup
Nie, nie nabijam się, sam raz, przy silnym mrozie, zdziwiłem się setnie, dostając komunikat o niskim ciśnieniu smarowania.
A to po prostu olejku mało było i zgęstniały na mrozie licho szedł w obieg

Tak, nigdy nie nabijam się z takich rzeczy ho najlepszym zdarza się zakręcić i o czyms nie pomyśleć regularnie sprawdzam poziom z bagnetu.

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

op Byłaby szansa na to odsłuchanie filtra jak to mniej więcej powinno brzmieć?

Jak tak myślę to to może być filtr jednak. Bo raczej pompa by dawała znać przedewszystkim na zimnym, i cały czas podobnie bo zużyta. A tu na zimnym jest cisza i czasami nawet na ciepłym zdarza się chwila ciszy. Więc raczej to wygląda na zawór który jakoś się przycina albo co i wibruje. Bo nie jest to taki typowy wysoki pisk.

Przejechane na oleju już jakieś 7000km więc chyba skróce trochę aktualny interwal i wymienię wcześniej razem z filtrem

Jak sobie przypominam to dawno temu już (z 5-6tys km temu) zdarzało mu się czasem tak piszczec. Zwalilem na sprężarke klimy bo to lato i intensywnie używana była, a zdarzało się to sporadycznie.... Pompa oleju raczej na pewno pół roku się nie psuje xD

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

(19-12-2018, 22:10)Trodor napisał(a): Byłaby szansa na to odsłuchanie filtra jak to mniej więcej powinno brzmieć?

....

U mnie teraz filtr Filtron i olej z przebiegiem 400 km. Na obudowie filtra bardzo głośno pod stetoskopem, raczej niskie mruczenie (wolne obroty), turkot nasilające się z rozgrzewaniem oleju.
Nie panikowałbym z tym piszczeniem. Jeśli pomiar ciśnienia nie wykaże problemu to jeździłbym dalej.

Zdarzają się b. tanie filtry bez zaworu zwrotnego, pewnie odgłos może być inny.

W weekend mogę sprawdzić odgłos na drugim modelu 2.0 z markowym filtrem i olejem po 6kkm.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Przemek7 za ten post post:
  • jozin1512, Trodor
Trodor
Zarejestrowani

op Dzięki wielkie, u mnie też Filtron, tak jak mówiłem jakieś 7tys km więc już starawy. Przynajmniej wiem już ze na tym elemencie ciszy nie ma być takiej jak myślałem.
Na panikę to jeszcze za wcześnie, ale boję się tylko żeby nie okazało się że wali opiłkami z pompy albo że to jednak była rolka napinacza. Bo to może wyjść w każdej chwili jak rolka z paskiem znajdzie się już na drodze pod autem

Zmienię chyba na początek ten filtr i zobaczę bo najtaniej i najszybciej.

Który lepszy - Filtron czy Purflux?

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Purflux to purflux - zawsze dziala dobrze. Produkuja dla Renault jako OEM. Tylko takich filtrow uzywam dla swojego scenica. Wszytkich tylko purfluxa.
Filtron coz... sporo przypadkow jest gdzie sie okazywala lipa tym. Czasem od chwili montazu zawor sie zacinal...
Wczesniej sie nie udzielilem tutaj, ale tez po opisie objawow pierwsza mysl jaka w glowie mi sie pojawila to uszkodzony filr oleju.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi A2-eR11 za ten post post:
  • Trodor




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości