Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana maglownicy grand Scenic 2


Łukasz883
Zarejestrowani

op Koledzy mam pytanie. Przymierzam się do wymiany maglownicy w moim grand Scenic 2 1.6 16v gdyż stara ma duży luz na listwie.
Pytanie czy ktoś z was już to robił? Od czego zacząć? 
Czy trzeba opuszczać sanki czy da się ją wyciągnąć bez ?
 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odpowiedz
itek
Pomocny materiał: https://forum.samnaprawiam.com/topic/537...scenic-ii/

Odpowiedz
Łukasz883
Zarejestrowani

op Ale dalej niewiem czy trzeba odkręcać tzw sanki. Co to jest ta rama pomocnicza?

Odpowiedz
Gemar 7674
Zarejestrowani

To jest to samo

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

Rama pomocnicza to inaczej tzw sanki. Z angielskiego subframe.

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Bez luzowania sanek nic nie zrobisz. Kiepskie dojscie.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:
  • Łukasz883
Hajna015
Zarejestrowani

(25-04-2022, 13:11)Łukasz883 napisał(a): Ale dalej niewiem czy trzeba odkręcać tzw sanki. Co to jest ta rama pomocnicza?

Lepiej nie wymieniaj bo tam jest jeszcze dużo innych nazw.

Myśl co robisz, a nie rób to co myślisz. Angel
Odpowiedz
Łukasz883
Zarejestrowani

op Chciałem opisać krok po kroku wymianę jaka dokonałem maglownicy w grand Scenic 2 1.6 16v.
Pomimo krążących opini o potrzebie demontowania sanek. Więc tak

1. Odkręcamy koła a auto podstawiamy z dwóch stron na kobyłkach.
2. Odkręcamy końcówkę drążka kierowniczego z obu stron od zwrotnicy.
3. Odkręcamy łącznik stabilizatora od mocowania w amortyzatorze.
4. Odkręcamy poduszkę/wspornik silnika pod autem i wyciągamy ją.
5. Następnie w kabinie odkręcamy śrubę na klucz 13 pod nogami od drążka maglownicy który wchodzi do kabiny.
6. Wracamy pod auto i obracamy do góry cały drążek stabilizatora nie mylić z łącznikami do góry żeby zrobić miejsce dla maglownicy.
7. Wyciągamy pod autem zabezpieczenia na nakretkach od maglownicy a następnie luzujemy maglownicę dwiema śrubami na klucz 18mm.
8. Maglownica jest luźna odchylamy silnik który spokojnie sobie wisi na dwóch poduszkach w stronę przodu auta a jednocześnie odkręcamy maglownicę tak aby trzpień którym się kręci wyszedł z kabiny.
9. Wysuwamy cała maglownicę w lewo w stronę koła od strony pasażera do momentu aż minie stabilizator od strony kierowcy a następnie wysuwamy maglownicę w dół na zewnątrz auta jednocześnie cały czas odchylając silnik.

Trzeba trochę pookrecac i pogłówkować ale da się o zrobić bez ODRKRECANIA SANEK. moim zdaniem lepsza opcją gdyż te śruby sanek później ciężko dokręcić i więc że lubią się luzować. Jakby ktoś miał problem z wymianą chętnie pomogę.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-04-2022, 04:32 przez Łukasz883.)

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Łukasz883 za ten post post:
  • fannadil, Wozny84




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości