Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana łożyska koła


jarpen
Zarejestrowani

op Czy w GS II ph 2008r ( oczywiscie z ABS) można wymienić same łożyska ( zarówno przód jak i tył)? czy trzeba wymieniać razem z tarczami?

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
Odpowiedz
fannadil
Zarejestrowani

z tyłu łożyska masz wprasowane w tarcze więc raczej ciężko będzie wymienić same

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(18-10-2018, 12:41)fannadil napisał(a): z tyłu łożyska masz wprasowane w tarcze więc raczej ciężko będzie wymienić same
Da się wymienić bez problemu kwestia czy to ma sens

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • jarpen
andrzejwa
Zarejestrowani

Z przodu wymieniasz bez problemu same łożyska. Tarcza to oddzielny element nie związany z łożyskiem.

Odpowiedz
jarpen
Zarejestrowani

op
(18-10-2018, 12:43)pio555 napisał(a):
(18-10-2018, 12:41)fannadil napisał(a): z tyłu łożyska masz wprasowane w tarcze więc raczej ciężko będzie wymienić same
Da się wymienić bez problemu kwestia czy to ma sens

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
no właśnie mam dość grube tarcze i nówki klocki, dlatego wolałbym wymienic samo łożysko

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(18-10-2018, 14:48)jarpen napisał(a): no właśnie mam dość grube tarcze i nówki klocki, dlatego wolałbym wymienic samo łożysko
tylko to trzeba zrobić profesjonalnie, dlaczego? przy wybijaniu łożyska najważniejsze jest żeby nie pękł pierścień od ABSu. Jak pęknie przy wyciąganiu czy wkładaniu to już ***** blada, roboty więcej a kasy pochłonie sporo. Wymienisz sobie raz tarcze z tyłu i będziesz mieć na wieki. A jak to wygląda $? łożyska plus prasa i wszystko?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

A ja tradycyjnie troche przewrotnie powiem ze zamiast wyprasowywac to wlozylbym kompletna zwrotnice. Dalem do przeprasowania znajomemu i po niedlugim czasie ok miesiaca powtorka z rozrywki. Za dwa miesiace znowu wyje i kolejna wymiana Lozyska za ponad 100 zetow.  Wqrwilem sie i za 19 zl ryzyk fizyk zalozylem sam zwrotnice z allegro i jezdze pol roku cisza jak makiem zasial. Zabawa w wymienianie kosztowala mnie prawie piec stow a zalozylem najtansza uzywke kompletna i jest zajebiscie.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi kszyba za ten post post:
  • haszczurur, krzysztofk
haszczurur
Zarejestrowani

(02-11-2018, 10:50)kszyba napisał(a): A ja tradycyjnie troche przewrotnie powiem ze zamiast wyprasowywac to wlozylbym kompletna zwrotnice. Dalem do przeprasowania znajomemu i po niedlugim czasie ok miesiaca powtorka z rozrywki. Za dwa miesiace znowu wyje i kolejna wymiana Lozyska za ponad 100 zetow.  Wqrwilem sie i za 19 zl ryzyk fizyk zalozylem sam zwrotnice z allegro i jezdze pol roku cisza jak makiem zasial. Zabawa w wymienianie kosztowala mnie prawie piec stow a zalozylem najtansza uzywke kompletna i jest zajebiscie.
Popieram,
A jak łożysko zacznie szwankować to nie żal 20 zł. na zakup kolejnej zwrotnicy.

Odpowiedz
gandw
Zarejestrowani

(02-11-2018, 10:50)kszyba napisał(a): A ja tradycyjnie troche przewrotnie powiem ze zamiast wyprasowywac to wlozylbym kompletna zwrotnice. Dalem do przeprasowania znajomemu i po niedlugim czasie ok miesiaca powtorka z rozrywki. Za dwa miesiace znowu wyje i kolejna wymiana Lozyska za ponad 100 zetow.  Wqrwilem sie i za 19 zl ryzyk fizyk zalozylem sam zwrotnice z allegro i jezdze pol roku cisza jak makiem zasial. Zabawa w wymienianie kosztowala mnie prawie piec stow a zalozylem najtansza uzywke kompletna i jest zajebiscie.

Ale w czym był problem? Łożyska kiepskiej jakości czy stara zwrotnica była uszkodzona? Jakoś nie mogę zrozumieć co było przyczyną że Ci ciągle łożysko padało.

Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

Pierwsze łożysko to było jedno z tańszych poniżej 100 PLN, drugie lepsze podobno ponad stówę mechanior zapłacił. Czemu siadło tak szybko? Może źle wciskał bądź poprawiał młotkiem? U mnie czarna lista.
Wiem jedno że uszkodził mi gumową osłonę sworznia kulowego bo zamiast poruszać i najpierw odkleić gumę od sworznia to widać sobie wymachiwał we wszystkie strony. Tydzień przed naprawą była cała.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości