Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana komputera scenic 2 ,jakie numery


zipol4ever
Zarejestrowani

op     Witam , 
padł mi komputer 
scenic 2 2.0 benzyna lift 2008
w załączeniu zdjęcie z numerami 
i pytanie na które numery zwracać uwagę?  ( bo za pewnie nie na wszystkie }
ps jest dużo sterowników ale trzy główne numery się zgadzają a reszta nie 
Renault 8200785132 8200509516 21586163-9A

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-07-2022, 16:22 przez zipol4ever.)

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

I jak z tematem u Ciebie?


Moim zdaniem ten niezgodny numer nie ma znaczenia i jest to najprawdopodobniej numer seryjny bądź coś podobnego. Świadczy o tym to, że
1. internet milczy na temat tych numerów - nie wyszukasz po nim sterownika
2. jest on inny na każdym komputerze, którego zdjęcie znajdziesz

U siebie ostatnio podpiąłem na próbę sterownik, w którym ten numer się nie zgadza, i odpalił, chociaż więcej testów na razie nie przeprowadzałem.
Tak więc interesują Cię numery, które pogrubiłeś.

Ale...

Żeby nie było zbyt pięknie, sterownik o tych samych numerach na naklejce może być zaprogramowany pod różne kombinacje silnika i skrzyni biegów, w Twoim przypadku widzę, że może on być zarówno dla 2.0 jak i 1.6, a nie zdziwiłbym się, jeśli również 1.4. Nie wiem, jaki wpływ na działanie silnika ma zamontowanie komputera od złej pojemności - u mnie na krótkim teście sterownik od 2.0 zdawał się działać poprawnie na silniku 1.6. Natomiast zastosowanie sterownika od automatu w silniku z manualem pociąga za sobą grubsze problemy, bo prawdopodobnie, żeby to w ogóle działało bez problemów typu stale chodzące wentylatory, musiałbyś wymienić całą wiązkę silnika na taką od automatu, oraz wpiąć do instalacji sterownik od skrzyni automatycznej .

Kupując używany sterownik wybieraj taki, w którym masz pewność, z jakiego dokładnie auta pochodzi, najlepiej żeby był podany vin, czy chociaż dokładny kod silnika (po tym można też chyba wywnioskować, czy to manual, czy automat). Jeśli nie ma tych informacji, sam opis aukcji jest całkowicie niewiarygodny - kupiłem 2 sterowniki, oba opisane przez sprzedawców jako 1.6 16V, i... jeden okazał się być od 2.0, a drugi od 1.4  Lol Lol Lol

Oczywiście odpowiednim narzędziem (ktag itp. no i na pewno renault ma jakieś swoje własne do swojego użytku), sterownik można przeprogramować pod odpowiedni silnik, ale... trzeba mieć odpowiedni wsad do zaprogramowania, a te nie jest łatwo znaleźć. Chyba, że odczytasz ze starego sterownika, ale tu też nie wiesz, czy sam program nie jest jakoś uszkodzony.

Clip z reprogiem niby mogą programować, ale z tego co rozumiem, mogą jedynie aktualizować już istniejące oprogramowanie, czyli tylko dla konfiguracji, która już jest w sterowniku.

Używane sterowniki mają najczęściej blokadę immo, więc potrzebujesz takiego z blokadą już zdjętą. Zrobienie tego samemu nie jest mega trudne, ale wymaga rozebrania sterownika i programowania kości pamięci.

 
Zaznaczam jednak, że sam nie mam absolutnej 100% pewności, co do tego, że jest dokładnie tak, jak napisałem - może jakiś magik zaraz nas wyjaśni, że da się to jednak skonfigurować bez programowania sterownika - w sumie sam bardzo bym się ucieszył....  Lol

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-08-2022, 09:09 przez Proxima.)

Odpowiedz
zipol4ever
Zarejestrowani

op Hej, więc znalazłem prawie identyczny sterownik rok ,pojemność itd ale niestety po wymianie procesora odkupionego i wlutowany do mojego błędy nadal te same (błąd wewnętrzny sterownika ) ogólnie u mnie problem ze wzrostem napięcia i wyskakujący błąd taki że auto wchodzi w tryb serwisowy nikt nie może sobie z tym poradzić bo dziwne by dwa komputery mialy te same błędy przypuszczam że może coś z masą może być albo z UPC .. ale już sam nie wiem sam muszę do tego dojść krok po kroku sprawdzam instalacje ...

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

(27-08-2022, 19:52)zipol4ever napisał(a): ale niestety po wymianie procesora odkupionego i wlutowany do mojego

Hmm co właściwie masz na myśli? Przełożyłeś ten duży mikrokontroler z nowego sterownika do starego? Jeśli winny jest sterownik(czy tak jest, nie wiem), a problem pozostał, to może uszkodzony jest w sterowniku jakiś inny element. 
Zamiast przekładać duży mikrokontroler, lepiej przełóż kość eeprom 95160 (mała kostka, 8 nóżek po drugiej stronie płyty) ze swojego sterownika do kupionego. Mikrokontrolera na razie nie przekładaj z powrotem bo to wielki kloc (chyba, że w tym kupionym w ogóle nie ma teraz, to wlutuj ten wyciągnięty ze swojego chociaż), i problemu nie rozwiązał, więc widocznie jest dobry. Najwyżej spróbujesz przełożyć, jeśli problemu to nie rozwiąże.

Swoją drogą, wracając do tematu moich sterowników, założyłem sobie eksperymentalnie ten od 2.0, zrobiłem przyuczenie i przejechałem nim już 80km, widocznie oprogramowanie jest na tyle elastyczne, że się dostosowuje do silnika, o ile ogólna konfiguracja jest podobna.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-08-2022, 22:19 przez Proxima.)

Odpowiedz
zipol4ever
Zarejestrowani

op Hej wiesz co to mechanik mi przelutowywal i chyba faktycznie te kość co ma 8 nóg po drugiej stronie płytki też , bo widać że było lutowane , ps a ta duza kość co ma że chyba 100 nóżek to chyba od kontroli wtrysku ? tego się nie wimienia ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-09-2022, 09:43 przez zipol4ever.)

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

Cytat:chyba faktycznie te kość co ma 8 nóg po drugiej stronie płytki też
Hmm prawdopodobnie wystarczyło tylko tę kość przelutować ze starego do nowego, jeśli sterownik jest od auta w takiej samej konfiguracji (głównie chodzi o silnik/skrzynia). Nie mam tylko pewności, czy to przejdzie, jeśli w sterownikach będzie inna wersja oprogramowania, jeśli nie to nowy musiałby być wylogowany, żeby sam się przypisał do auta.

Cytat:duza kość co ma że chyba 100 nóżek
To mikrokontroler sterownika, główny procesor. Z poprzedniego posta zrozumiałem, że on był przekładany, ale jeśli nie, to co właściwie zostało zrobione?
Pozostałe elementy to rozmaite elementy jak to niektórzy mówią wykonawcze, poprzez które wspomniany procesor pośrednio komunikuje się z resztą auta, steruje wtryskami itp. Raczej nie widzę sensu, żeby przekładać jakiekolwiek części ze sterownika, który podejrzewasz o bycie uszkodzonym, poza właśnie wspomnianą 8-pinową kostką eeprom, w której zapisane są VIN i immo oraz przyuczenia.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-09-2022, 12:00 przez Proxima.)

Odpowiedz
zipol4ever
Zarejestrowani

op sorki źle się wyraziłem widać ,że tylko była przelutowana ta kość 8 możliwa ( może źle się wyraził mechanik ) ,
Ja się biorę za sprawdzanie instalacji elektrycznej i i stacji bezpieczników .. może to tam gdzieś się robi zwarcie , bo pomysłów brak ...

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

Ale ze starego do nowego, i założony został nowy sterownik, tak? Byłbyś w stanie podać kody błędów, które występują, albo jakieś zrzuty ekranu wrzucic?

Odpowiedz
zipol4ever
Zarejestrowani

op z kupionego komputera została przelutowana kość , do mojego komputera z auta , niestety nie mam screenow mam zdjęcia tylko płytki z tych komputerów ale tu nie mogę wrzucić fot , za duże rozmiary nawet screeny

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

Szczerze mówiąc brzmi to zupełnie bez sensu, skoro kupiłeś sprawny komputer od auta o podobnej konfiguracji, to po co go psuć przekładając elementy do komputera, w którym nawet nie wiadomo na 100%, co jest zepsute i czy w ogóle...

Zdjęcia w ostateczności można wrzucić na jakiś zewnętrzny hosting np. imgur.com i dać linka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Proxima za ten post post:
  • PunkRock86




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości