Zamierzam wymienić przednie głośniki na takie odseparowane. Żeby zbytnio nie kombinować zostałem przy 13cm. Problem w tym że trzeba tam zamontować zwrotnice. Oryginalne tweety mają wlutowany kondensator, więc zakładam że sygnał do nich, jak i do tych w przednich drzwiach idzie bezpośrednio z radia. Pytanie gdzie te przewody się rozgałęziają ? Tzn. w którym miejscu pod deską rozdzielczą. Zapewne ktoś już to robił i może nakierować mnie na to miejsce. Pozdrawiam.
Wymiana fabrycznych głośników. Montaż zwrotnicy.
op
Witam.
Zamierzam wymienić przednie głośniki na takie odseparowane. Żeby zbytnio nie kombinować zostałem przy 13cm. Problem w tym że trzeba tam zamontować zwrotnice. Oryginalne tweety mają wlutowany kondensator, więc zakładam że sygnał do nich, jak i do tych w przednich drzwiach idzie bezpośrednio z radia. Pytanie gdzie te przewody się rozgałęziają ? Tzn. w którym miejscu pod deską rozdzielczą. Zapewne ktoś już to robił i może nakierować mnie na to miejsce. Pozdrawiam.
op
Udało mi się wstawić zwrotnice po stronie pasażera, przewody rozgałęziają się zaraz nad schowkiem. Po stronie kierowcy istny chaos. Jak już udało mi się te plastiki zdjąć zobaczyłem wiązkę tysiąca przewodów. Na dodatek deszcz zaczął padać. Może jutro przestanie to coś pokombinuje. Zastanawiam się nad prostszym rozwiązaniem. Jakbym zastosował dwie zwrotnice ? Tzn. dał bym na głośnik w drzwiach pierwsza, a drugą na piszczka ? Nie jest to może najlepsze rozwiązanie, ale będzie najprostsze w wykonaniu. O ile z głośnikiem wysokotonowym nie ma problemu, przewód jest oddzielnie prowadzony, o tyle z głośnikiem w drzwiach jest już źle. Po pierwsze, skrzynka z bezpiecznikami, jakiś moduł, gruba wiązka przewodów do drzwi i dodatkowo przewody na tył auta, jakieś metalowe elementy konstrukcyjne o które się pochlastalem. Upchać tam coś będzie ciężko.
Kolejny problem to montaż suba, kupiłem taki podfotelowy, ze wzmacniaczem. Pierwszy pomysł zamontować w bagażniku, na ściance pod lewym schowkiem. Problem taki że trzeba ciągnąć przewód przez całe auto do radia. Prąd bym gdzieś znalazł. Drugi sposób to montaż pod siedzeniem pasażera. Z kolei tam miejsca nie ma. Myślałem by wywalić szufladę pod siedzeniem i tam go wstawić. Do radia blisko, prąd wziął bym z bezpieczników pod fotelem kierowcy. Tylko czy mi ta plastikowa osłona nie będzie za mocno tłumiła basu. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-11-2021, 05:41 przez noise.)
Po co zwrotnica do głośnika wysoko tonowego skoro jest on odseparowany kondensatorem ?
Jakie zabezpieczenie masz na tym aktywnym subwooferze ?
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
op
Na subie jest 10A, głośniki przód Hertz dsk130 odseparowane ze zwrotnicami w komplecie, tył to Hertz dcx130 dwudrożne. Suba chciałem podłączyć pod fotel kierowcy, jest tam bezpiecznik 20A od ogrzewania foteli których nie posiadam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-11-2021, 09:49 przez noise.)
op
(03-11-2021, 17:22)danio napisał(a): pokaż linka do suba Subwoofer aktywny Pioneer TS-WX130EA 160 W https://allegro.pl/oferta/subwoofer-podf...1295864699
op
Udało się wszystko podłączyć. Sub znalazł miejsce pod fotelem pasażera, przewód rca powędrował pod plastikiem, tuż przy gnieździe od poduszki fotela, dalej progiem przy wężyku od spryskiwacza tylnego, pod schowek i do konsoli środkowej, gdzie poprzez otwory w metalowej konstrukcji do otworu na radio. Zasilanie poszło pod podłokietnikiem, dalej plastikiem pod lewarkiem zmiany biegów, masa do metalowej konstrukcji deski, sygnał włączający do radia, zasilanie poprzez bezpiecznik 10A do zapalniczki pod lewarkiem zmiany biegów. Trochę się obawiałem że nawiew pod fotelem może niebezpiecznie grzać głośnik i wbudowany w niego wzmacniacz, ale lenistwo wygrało ;). Plan był taki że przymocuję suba do lewego boczku w bagażniku,ale było by z tym za dużo roboty. Pierwsze przewody rca które trzeba było by gdzieś schować. Musiał bym wyjąć wszystkie fotele, plastiki progów i wykładzinę, by w miarę ładnie to schować. Druga sprawa to montaż do ścianki która jest miękka. Plan był taki by zdjąć boczek, zaznaczyć otwory montażowe, od środka dać płaskownik wzmacniający konstrukcję, tak by miało to jakąś sztywność. Przy okazji wyszedł największy, trzeci problem, podłoga w bagażniku była by blokowana przez głośnik. Projekt upadł. Pomimo małych rozmiarów i mocy sub daje radę. Dla mnie wystarczy.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości