op
[SII] Wymiana chłodnicy klimatyzacji i rurek w układzie.pdf (Rozmiar: 1.43 MB / Pobrań: 476)
Przed zakupem chłodnicy ,czy przewodów warto zerknąć albo do auta,lub do katalogu by dobrać właściwe części . Do Scenica 1.6 16 V pasuje chłodnica Valeo 817608 ,rurki dobierałem wedle dialogysa,ale zauważyłem, że pasują też inne numeracje .
2-przewód klimatyzacji
8200385296 ,8200247445
3-rura wysokiego ciśnienia parownika
8200245175
4-przewód klimatyzacji
8200247436
5-rura sprężarki klimatyzacji
8200170331,8200681254,8200404540
8-czujnik ciśnienia klimatyzacji
7701205751
1-akumulator
8200247360
Warto też założyćnowe oringi by mieć pewność,że układ zachowa szczelność ,koszt 1 szt w ASO to jakieś 12 zł ,tanio nie jest :mrgreen:
Gdy mamy potrzebne części zamienne ,możemy wziąć się za wymianę .Najpierw należy ściągnąć zderzak :
sciaganie.jpg[/img][/URL]
1. ściągamy osłonę pasa przedniego,jak ktoś ja ma :mrgreen: -obracamy kołek ,który trochę się wykręci ,a potem podważamy i wyciągamy
2.wykręcamy kilka śrubek torx i wyjmujemy kołki mocujące zderzak do pasa
3.po obu stronach nadkola kluczem 7mm wykręcamy po 2 wkręty
4.pod zderzakiem odkręcamy 3 śruby mocujące zderzak i osłonę silnika do podwozia
5.Po odkręceniu wszystkich śrubek i kołków pozostaje nam wypiąć zderzak z zatrzasków ,zaczynamy od boków,ciągniemy do siebie a następnie w kierunku przodu auta
Następnie od przodu auta ciągniemy zderzak do siebie :
Z prawej strony wypiąć jeszcze wtyczkę halogenów
Gdy mamy zdjęty zderzak dostęp do chłodnicy jest już banalny ,odpinamy plastikową kierownicę powietrza z lewej strony i mamy dostęp do śrub mocujących rurki do chłodnicy .wystarczy zdjąć tylko lewą osłonę .
Kluczem 10 mm ,wykręcamy śruby mocujące i oddzielamy rurki od chłodnicy .
Po odkręceniu rurek wyjmujemy chłodnicę z uchwytów ,nie jest ona niczym przykręcona .
Nową chłodnicę wkładamy w uchwyty ,
następnie jeśli mamy dobre,szczelne przewody możemy założyć oringi i rurki przykręcić do chłodnicy ,jeśli jednak ,rurki są nieszczelne ,należy dokonać wymiany .U mnie była uszkodzona dolna rurka ,więc wymagała wymiany .
Aby wydobyć z auta dolną rurkę ,jest sporo pracy ,ale wykonalne we własnym zakresie .
Należy ściągnąć prawe koło ,następnie nadkole , i metalową osłonę przy podłużnicy :
rurka jest poprowadzona przy podłużnicy i w okolicy mocowania osłony przykręcona jest jedną opaską .
Teraz pozostało odłączyć ją z mocowania za silnikiem ,w tym celu trzeba ściągnąć całe podszybie ,wraz z wycieraczkami i mechanizmem wycieraczek ,wtedy mamy dostęp do odkręcenia rurki .
Po odkręceniu lewej strony podszybia (przykręcone jest nakrętkami na klucz 10 mm i po jednym wkręcie torx po obu stornach ) mamy dostęp do wycieraczek, zdejmujemy kapturki osłaniające nakrętki i je odkręcamy .Następnie ściągamy wycieraczki ,u mnie zeszły po pociągnięciu ręką :mrgreen:
Po zdjęciu wycieraczek jest dostęp by zdjąć resztę podszybia
po odkręceniu śruby na klucz 10 mm ,wyciągamy rurkę ,od strony nadkola ,jest ona wyprofilowana tak,żeby ją wyjąć trzeba ją obracać podczas wyciągania ku dołowi .Gdy wyjmiemy rurkę ,to zakładamy drugą uprzednio czyszcząc jej końcówkę
Podczas wkładania drugiej rurki warto jej koniec zabezpieczyć przed zabrudzeniami ,np. oklejając taśmą .Przed przykręceniem usuwamy taśmę smarujemy rurkę smarem i nakładamy oring ,następnie przykręcamy rurkę .Pozostało nam założyć oring na rurkę od strony czujnika ciśnienia klimatyzacji i przykręcić rurkę do chłodnicy .Po wykonaniu testu szczelności i napełnieniu układu czynnikiem ,możemy skręcić podszybie ,założyć koło oraz zderzak .
[SII] Wymiana chłodnicy klimatyzacji i rurek w układzie.pdf (Rozmiar: 1.43 MB / Pobrań: 476)
Przed zakupem chłodnicy ,czy przewodów warto zerknąć albo do auta,lub do katalogu by dobrać właściwe części . Do Scenica 1.6 16 V pasuje chłodnica Valeo 817608 ,rurki dobierałem wedle dialogysa,ale zauważyłem, że pasują też inne numeracje .
2-przewód klimatyzacji
8200385296 ,8200247445
3-rura wysokiego ciśnienia parownika
8200245175
4-przewód klimatyzacji
8200247436
5-rura sprężarki klimatyzacji
8200170331,8200681254,8200404540
8-czujnik ciśnienia klimatyzacji
7701205751
1-akumulator
8200247360
Warto też założyćnowe oringi by mieć pewność,że układ zachowa szczelność ,koszt 1 szt w ASO to jakieś 12 zł ,tanio nie jest :mrgreen:
Gdy mamy potrzebne części zamienne ,możemy wziąć się za wymianę .Najpierw należy ściągnąć zderzak :
sciaganie.jpg[/img][/URL]
1. ściągamy osłonę pasa przedniego,jak ktoś ja ma :mrgreen: -obracamy kołek ,który trochę się wykręci ,a potem podważamy i wyciągamy
2.wykręcamy kilka śrubek torx i wyjmujemy kołki mocujące zderzak do pasa
3.po obu stronach nadkola kluczem 7mm wykręcamy po 2 wkręty
4.pod zderzakiem odkręcamy 3 śruby mocujące zderzak i osłonę silnika do podwozia
5.Po odkręceniu wszystkich śrubek i kołków pozostaje nam wypiąć zderzak z zatrzasków ,zaczynamy od boków,ciągniemy do siebie a następnie w kierunku przodu auta
Następnie od przodu auta ciągniemy zderzak do siebie :
Z prawej strony wypiąć jeszcze wtyczkę halogenów
Gdy mamy zdjęty zderzak dostęp do chłodnicy jest już banalny ,odpinamy plastikową kierownicę powietrza z lewej strony i mamy dostęp do śrub mocujących rurki do chłodnicy .wystarczy zdjąć tylko lewą osłonę .
Kluczem 10 mm ,wykręcamy śruby mocujące i oddzielamy rurki od chłodnicy .
Po odkręceniu rurek wyjmujemy chłodnicę z uchwytów ,nie jest ona niczym przykręcona .
Nową chłodnicę wkładamy w uchwyty ,
następnie jeśli mamy dobre,szczelne przewody możemy założyć oringi i rurki przykręcić do chłodnicy ,jeśli jednak ,rurki są nieszczelne ,należy dokonać wymiany .U mnie była uszkodzona dolna rurka ,więc wymagała wymiany .
Aby wydobyć z auta dolną rurkę ,jest sporo pracy ,ale wykonalne we własnym zakresie .
Należy ściągnąć prawe koło ,następnie nadkole , i metalową osłonę przy podłużnicy :
rurka jest poprowadzona przy podłużnicy i w okolicy mocowania osłony przykręcona jest jedną opaską .
Teraz pozostało odłączyć ją z mocowania za silnikiem ,w tym celu trzeba ściągnąć całe podszybie ,wraz z wycieraczkami i mechanizmem wycieraczek ,wtedy mamy dostęp do odkręcenia rurki .
Po odkręceniu lewej strony podszybia (przykręcone jest nakrętkami na klucz 10 mm i po jednym wkręcie torx po obu stornach ) mamy dostęp do wycieraczek, zdejmujemy kapturki osłaniające nakrętki i je odkręcamy .Następnie ściągamy wycieraczki ,u mnie zeszły po pociągnięciu ręką :mrgreen:
Po zdjęciu wycieraczek jest dostęp by zdjąć resztę podszybia
po odkręceniu śruby na klucz 10 mm ,wyciągamy rurkę ,od strony nadkola ,jest ona wyprofilowana tak,żeby ją wyjąć trzeba ją obracać podczas wyciągania ku dołowi .Gdy wyjmiemy rurkę ,to zakładamy drugą uprzednio czyszcząc jej końcówkę
Podczas wkładania drugiej rurki warto jej koniec zabezpieczyć przed zabrudzeniami ,np. oklejając taśmą .Przed przykręceniem usuwamy taśmę smarujemy rurkę smarem i nakładamy oring ,następnie przykręcamy rurkę .Pozostało nam założyć oring na rurkę od strony czujnika ciśnienia klimatyzacji i przykręcić rurkę do chłodnicy .Po wykonaniu testu szczelności i napełnieniu układu czynnikiem ,możemy skręcić podszybie ,założyć koło oraz zderzak .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-10-2014, 17:00 przez Asia.)