Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wyłączenie tzw. inteligentnego ładowania.


GrzegorzN
Zarejestrowani

(16-12-2023, 16:05)andrzejwa napisał(a): Ja wkleiłem ustawienia z trybu demo, zaznaczając opcję o którą mi chodziło. Na screnie nie są ustawienia z mojego samochodu!!!
Więc jak będziesz miał ochotę to dla porównania możesz zrobić screena ustawień w twoim aucie. Będzie dla porównania.
(16-12-2023, 16:49)wojteks napisał(a): Prosisz się o kłopoty przez siebie wywołane, te programy mogą zepsuć auto jak nie wiadomo co naklikasz/zmienisz/zaprogramujesz.
Zdaję sobie z tego sprawę, natomiast przy ustawieniach ładowania no raczej co mogę popsuć? Mam screeny ustawień jakie zastaje, jak coś nie tak to wracam do ustawień początkowych.
(16-12-2023, 16:52)rafal18031988 napisał(a): Jak robisz ktorkie trasy to tym bardziej się to przydaje, wyższe napięcie = wyższy prąd ładowania, prawa ohma jeszcze nikt nie oszukał
Wyższy prąd ładowania, wyższe zużycie aku i jak widać sporo problemów.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

op Screny z ustawień w moim samochodzie, zrobione jeszcze przed zmianami w ładowaniu.
   
   

Odpowiedz
rafal18031988
Zarejestrowani

(16-12-2023, 17:03)GrzegorzN napisał(a):
(16-12-2023, 16:52)rafal18031988 napisał(a): Jak robisz ktorkie trasy to tym bardziej się to przydaje, wyższe napięcie = wyższy prąd ładowania, prawa ohma jeszcze nikt nie oszukał
Wyższy prąd ładowania, wyższe zużycie aku i jak widać sporo problemów.
To nie tak działa. Podwyższa napięcie aby doładować Aku, ale jak jest pełny to obniża i do 12.5v (już dawno to mierzyłem, może nieco inne napięcie) . Nowe "yntylegentne" lodowarki np z Lidla działają tak samo. Znajdź przyczynę problemów w obwodzie ładowania a nie klikasz w ddt i maskujesz problem. Zrobisz jak uwazasz

Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

(16-12-2023, 16:52)rafal18031988 napisał(a): Nie wiem po co tam grzebiecie przy inteligentnym ładowaniu. Jak robisz ktorkie trasy to tym bardziej się to przydaje, wyższe napięcie = wyższy prąd ładowania, prawa ohma jeszcze nikt nie oszukał
Wg .Mnie to ładowanie w naszych warunkach klimatycznych jest rzeczą beznadziejną. Poniżej lista błędów, które ostatnio mi się wysypały
DF019 - Napięcie akumulatora(po wyłączeniu inteligentnego ładowania, ładowanie oscyluje 14,8-15,6 wg. Mnie trochę sporo)
DF040 - Prędkość samochodu
DF065 - Informacje multipl abs nieprawidłowe
DF063 - Brak sygnału multipl tablicy rozdzielczej
DF001- Zasilanie modułu elektronicznego
Przyczyną na 90% jest inteligentne ładowanie, które dostosowuje ładowanie do panujący warunków zewnętrznych jak i stanu technicznego auta w tym akumulatora. Tu porównaj żywotność akumulatorów choćby agm i inteligentne ładowanie do zwykłego ołowiowego przy zwykłym ładowaniu. Dla aku im stabilniejszy prąd ładowania tym dokładniej ładuje. Każdy robi jak uważa a ja na razie testuje i obserwuje. Wypowiem się za jakiś czas.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości