andrzejwa
2,649
54
1289
323
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
op
Zmieniłem w module UPC parametr " C_B_FloatingInchibit" Zamiast dotychczasowego " No Inhibition of floating mode" zmieniłem ten parametr na " Inhibition of floating mode."
Program ddt4all oraz ELM 327 na USB.
Teraz mam cały czas napięcie ładowania 14,2 - 14,7 V. Nawet po kilkudziesięciu kilometrach jazdy. Myślę, że ta zmiana zlikwiduje chroniczne niedoładowanie akumulatora podczas częstej jazdy na krótkich dystansach. Zrzut ekranu dla mojego UPC/USM.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2023, 19:20 przez andrzejwa.)
pio555
31,348
125
11130
3,038
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 14-03-2023, 19:38
(14-03-2023, 19:17)andrzejwa napisał(a): Myślę, że ta zmiana zlikwiduje chroniczne niedoładowanie akumulatora podczas częstej jazdy na krótkich dystansach. a jak ma się do tego akumulator AGM/EFB?
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
andrzejwa
2,649
54
1289
323
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
op
Tego nie wiem, ja mam zwykły akumulator, nie mam S&S ani ESM. Na razie cieszy mnie to ładowanie napięciem ponad 14 V, podobnie jak to było w moich poprzednich samochodach.
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to andrzejwa for this post
• scrabi, Vapor
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 14-03-2023, 20:32
przy zwykłym aku, i braku S&S może sie okazać to dobrym rozwiązaniem...
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
wojteks
2,869
12
688
632
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 14-03-2023, 20:55
(14-03-2023, 19:38)pio555 napisał(a): a jak ma się do tego akumulator AGM/EFB? Przecież ich nie uszkodzi, będzie utrzymywało je w pełnym naładowaniu. AGM/EFB to tak samo akumulatory kwasowe jak zwykłe. Mają trochę inną konstrukcję ale ogólnie to to samo z punktu widzenia ładowania. Napięcie ładowania (to z inteligentnego sytemu) podwyższone do 16V ma za zadanie zwiększyć prąd ładowania w permanentnie niedoładowanym akumulatorze do S&S żeby szybciej się doładował czy ładował się w czasie hamowania.
•
dzajson
266
8
68
22
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Mielec
dzajson
Zarejestrowani
— 15-03-2023, 11:21
(14-03-2023, 19:17)andrzejwa napisał(a): Zmieniłem w module UPC parametr "C_B_FloatingInchibit" Zamiast dotychczasowego "No Inhibition of floating mode" zmieniłem ten parametr na "Inhibition of floating mode."
Program ddt4all oraz ELM 327 na USB.
Teraz mam cały czas napięcie ładowania 14,2 - 14,7 V. Nawet po kilkudziesięciu kilometrach jazdy. Myślę, że ta zmiana zlikwiduje chroniczne niedoładowanie akumulatora podczas częstej jazdy na krótkich dystansach. Zrzut ekranu dla mojego UPC/USM.
•
Vapor
1,110
9
1353
1,330
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Sosnowiec
Vapor
Zarejestrowani
— 26-03-2023, 23:23
@ andrzejwa w 1,6 dCi da się wyłączyć to inteligentne ładowanie programem ECU TWEAKER?
I jeszcze jedno pytanie- wybierając model auta, mam 2 opcje: Megane 3/ Scenic 3, oraz Megane 3/ Scenic 3 ph 2.
Która będzie odpowiednia, bo nie chciałbym nic namieszać.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-03-2023, 23:23 przez Vapor.)
•
andrzejwa
2,649
54
1289
323
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
op
Nie ważne którą opcję wybierzesz, po wybraniu USM musisz kliknąć w "auto identify" by program odczytał wersję ecu modułu UPC/USM. Klikasz w zaznaczony na zielono moduł UPC i otwierasz okno konfiguracji. Po zapisaniu zmian sprawdź powtórnie czy te zmiany są aktywne.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to andrzejwa for this post
• Mati
GrzegorzN
232
0
25
4
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Kock
Odświeżę temat. Właśnie wyłączyłem to ładowanie bo dziwnie na zimnym było migotanie świateł. Teraz po odpaleniu mam napięcie 11,5 przesz parę sekund i wskakuje do 14,4-14,5. Na trasie jeszcze nie testowałem, tylko krótkie odcinki. Ale wg mnie napięcie od razu po odpaleniu powinno być powyżej 14v anie po kilku sekundach. Czy oby na pewno ta funkcja odpowiada za inteligentne ładowanie?
•
wojteks
2,869
12
688
632
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 06-06-2023, 15:44
Włączone inteligentne ładowanie powinno na zimnym silniku trzymać około 14.5V natomiast na rozgrzanym po kawałku trasy ładuje ponad 15V tylko przy hamowaniu silnikiem/zwalnianiu. To tak w uproszczeniu jak działa.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-06-2023, 15:44 przez wojteks.)
•
|