Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wyłączenie tzw. inteligentnego ładowania.


andrzejwa
Zarejestrowani

op Zmieniłem w module UPC parametr "C_B_FloatingInchibit" Zamiast dotychczasowego "No Inhibition of floating mode" zmieniłem ten parametr na "Inhibition of floating mode." 
Program ddt4all oraz ELM 327 na USB.
Teraz mam cały czas napięcie ładowania 14,2 - 14,7 V. Nawet po kilkudziesięciu kilometrach jazdy. Myślę, że ta zmiana zlikwiduje chroniczne niedoładowanie akumulatora podczas częstej jazdy na krótkich dystansach. Zrzut ekranu dla mojego UPC/USM.
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2023, 19:20 przez andrzejwa.)

Odpowiedz
[-] 4 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Alik, Marek1978, wojteks, Wozny84
pio555
Junior Administratorzy

(14-03-2023, 19:17)andrzejwa napisał(a): Myślę, że ta zmiana zlikwiduje chroniczne niedoładowanie akumulatora podczas częstej jazdy na krótkich dystansach.
a jak ma się do tego akumulator AGM/EFB?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

op Tego nie wiem, ja mam zwykły akumulator, nie mam S&S ani ESM. Na razie cieszy mnie to ładowanie napięciem ponad 14 V, podobnie jak to było w moich poprzednich samochodach.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • scrabi, Vapor
scrabi
Zarejestrowani

przy zwykłym aku, i braku S&S może sie okazać to dobrym rozwiązaniem...

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(14-03-2023, 19:38)pio555 napisał(a): a jak ma się do tego akumulator AGM/EFB?
Przecież ich nie uszkodzi, będzie utrzymywało je w pełnym naładowaniu. AGM/EFB to tak samo akumulatory kwasowe jak zwykłe. Mają trochę inną konstrukcję ale ogólnie to to samo z punktu widzenia ładowania. Napięcie ładowania (to z inteligentnego sytemu) podwyższone do 16V ma za zadanie zwiększyć prąd ładowania w permanentnie niedoładowanym akumulatorze do S&S żeby szybciej się doładował czy ładował się w czasie hamowania.

Odpowiedz
dzajson
Zarejestrowani

(14-03-2023, 19:17)andrzejwa napisał(a): Zmieniłem w module UPC parametr "C_B_FloatingInchibit" Zamiast dotychczasowego "No Inhibition of floating mode" zmieniłem ten parametr na "Inhibition of floating mode." 
Program ddt4all oraz ELM 327 na USB.
Teraz mam cały czas napięcie ładowania 14,2 - 14,7 V. Nawet po kilkudziesięciu kilometrach jazdy. Myślę, że ta zmiana zlikwiduje chroniczne niedoładowanie akumulatora podczas częstej jazdy na krótkich dystansach. Zrzut ekranu dla mojego UPC/USM.

Odpowiedz
Vapor
Zarejestrowani

@ andrzejwa w 1,6 dCi da się wyłączyć to inteligentne ładowanie programem ECU TWEAKER? 
I jeszcze jedno pytanie- wybierając model auta, mam 2 opcje: Megane 3/ Scenic 3, oraz Megane 3/ Scenic 3 ph 2.
Która będzie odpowiednia, bo nie chciałbym nic namieszać.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-03-2023, 23:23 przez Vapor.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

op Nie ważne którą opcję wybierzesz, po wybraniu USM musisz kliknąć w "auto identify" by program odczytał wersję ecu modułu UPC/USM. Klikasz w zaznaczony na zielono moduł UPC i otwierasz okno konfiguracji. Po zapisaniu zmian sprawdź powtórnie czy te zmiany są aktywne.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Mati
GrzegorzN
Zarejestrowani

Odświeżę temat. Właśnie wyłączyłem to ładowanie bo dziwnie na zimnym było migotanie świateł. Teraz po odpaleniu mam napięcie 11,5 przesz parę sekund i wskakuje do 14,4-14,5. Na trasie jeszcze nie testowałem, tylko krótkie odcinki. Ale wg mnie napięcie od razu po odpaleniu powinno być powyżej 14v anie po kilku sekundach. Czy oby na pewno ta funkcja odpowiada za inteligentne ładowanie?

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Włączone inteligentne ładowanie powinno na zimnym silniku trzymać około 14.5V natomiast na rozgrzanym po kawałku trasy ładuje ponad 15V tylko przy hamowaniu silnikiem/zwalnianiu. To tak w uproszczeniu jak działa.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-06-2023, 15:44 przez wojteks.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości