Trodor
1,141
13
512
177
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Andrychów
Trodor
Zarejestrowani
— 18-12-2017, 20:41
op
Jestem świeżo po montażu woltomierza obok zegarów. Jako że wydawał mi się za jasny (trochę odstawal od reszty) to znalazłem na necie pinout jego wyświetlacza (te 3 cyferki z kropkami) i zmodyfikowalem trochę ścieżki na płytce (3 usunąłem skalpelem) i dołożyłem 3 rezystory na wspólny pin każdego z 3 segmentów. Dzięki temu udało mi się gdzieś o 40% obniżyć jasność i wygląda to zdecydowanie lepiej wg mnie a działa tak samo. Jak ktoś dobrze włada lutownicą z mikro grotem, to polecam się uzbroić w 1 rezystor 1 kOhm i dwa rezystory 350 Ohm ;).
Ale nie w tym rzecz. Zgodnie z zaleceniam kolegów z forum wpialem się z zasilaniem pod złącze 87 z górnego przekaźnika przy bezpiecznikach w kabinie. U mnie oba są akurat żółte a nie różowe ale to chyba to samo, działa tak jak ktoś już opisywał. Ale zastanawiam się czy nie da się zrobić tego jeszcze lepiej. Teraz zaswieca się po otwarciu auta a gaśnie przy zamknięciu. Ale nie gaśnie po kilkunastu minutach otwartego zgaszonego auta (razem z oświetleniem i licznikiem). Czasami zostawiam autko otwarte w garażu i mimo znikomego poboru wolałbym żeby gasnąl wtedy kiedy chce moduł komfortu.
Macie jakiś pomysł gdzie się wpiac? Może przy liczniku gdzieś?
_Tapatalknięte z Galaxy Kalkulator_
•
Mati
26,576
101
4843
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 18-12-2017, 22:30
jest kilka wątków woltomierz... czy to Twoje pytanie powinno być w osobnym wątku?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
Trodor
1,141
13
512
177
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Andrychów
Trodor
Zarejestrowani
— 18-12-2017, 23:11
op
Oj no, myślałem że pójdzie w stronę modyfikacji samego woltomierza ![](https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.png) . I szukanie zasilania w zegarach wydaje mi się obszerniejszym tematem żeby dołączać do istniejących.
Jak się mylę to mogę napisać w innych, kein problem
_Tapatalknięte z Galaxy Kalkulator_
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Trodor za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Trodor for this post
• PunkRock86
Mati
26,576
101
4843
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 18-12-2017, 23:41
Poczekajmy na pomysły, w sumie dobrze by się zapalalo i gasilo razem z licznikiem. Jak np otworzysz drzwi pasażera to licznik spi, a woltomierz już działa
Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora....
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Mati for this post
• Trodor
Trodor
1,141
13
512
177
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Andrychów
Trodor
Zarejestrowani
— 19-12-2017, 00:04
op
Jakoś się to musi dać zrobić. Pobawilem się przy zamknietym, otwartym itd, i np po zamknięciu i otwarciu z karty (bez otwierania drzwi czyli to chyba ten stan co po otwarciu drzwi i wygaszeniu światełek po 15-20min), jak wtedy nacisne przycisk automatyzacji świateł na lewej manetce to zaswieca się licznik na krótki moment. Teraz pytanie, czy ten przycisk idzie do modułu komfortu czy bezpośrednio do zegarów. Chyba zegary nie sterują automatem świateł? Bo jeśli idzie bezpośrednio do zegarów to prawdopodobnie tylko z zegarów można wyciągnąć sygnał "załączonego licznika"... Ale wydaje mi się ze przy zabawie tym przyciskiem gdzieś słyszałem przekaźnik i nie w zegarach.
Inna opcja jest jeszcze podpiąć się do głównego przekaźnika zapłonu obok licznika, albo radia. Wtedy będzie działał tylko po zapłonie, jednak w przypadku problemów z aku co w przypadku scenica bywa realnym niebezpieczeństwem warto by było wiedzieć o tym przed zapłonem.
Drugi przekaźnik poniżej, przy bezpiecznikach nie ma chyba nic wspólnego z zegarami bo działają sobie po wypieciu go.
_Tapatalknięte z Galaxy Kalkulator_
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2017, 00:06 przez Trodor.)
•
Mati
26,576
101
4843
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 19-12-2017, 00:06
Tylko podczas rozruchu wtedy go nie będzie, a tak to widać bez zapłonu jaki stan ma aku i podczas odpalania również widać
Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora....
Pobór mocy chyba nie jest tak wielki, sprawdzę czy po x czasie zgaśnie sam.
Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora....
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2017, 00:08 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Mati for this post
• Trodor
Trodor
1,141
13
512
177
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Andrychów
Trodor
Zarejestrowani
— 19-12-2017, 00:11
op
Pobór duży nie jest, ale czasem dioda alarmu potrafi nawet jaja robić.
Sprawdzałem i u mnie się nie wyłącza (25min, nawet po zgasnieciu oświetlenia wnętrza)
_Tapatalknięte z Galaxy Kalkulator_
•
Mati
26,576
101
4843
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 19-12-2017, 00:13
Trzeba plusy i minusy przemyśleć co lepsze. Ja chyba zostanę przy takim jak mam. Zawsze auto zamykam więc gaśnie wszystko.
Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora....
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
Trodor
1,141
13
512
177
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Andrychów
Trodor
Zarejestrowani
— 19-12-2017, 00:25
op
Ale chyba nie kumam jakie minusy. Ja chciałbym zrobić to razem z zegarami. Czyli po otwarciu auta - włączone i pomiar jest. Zapłon - licznik działa więc dalej pomiar jest cały czas. Po zgaszeniu silnika dalej pomiar jest. Aż do czasu zamknięcia LUB WYGASZENIA PRZYCISKIEM ALBO PO CZASIE (razem ze swiatelkiem w podsufitce i drzwiach).
To chyba minusów nie ma?
Bo faktycznie po zapłonie to trochę bez sensu, włączać sztuczny zapłon na jedynce żeby odczytać czy można zapalac
Sorki że tak wogóle komplikuje ale tak mam
_Tapatalknięte z Galaxy Kalkulator_
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2017, 00:33 przez Trodor.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Trodor za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Trodor for this post
• Mati
Mati
26,576
101
4843
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 19-12-2017, 17:04
Dobrze myślałeś ale powiem więcej, przy zamkniętych drzwiach zegary gasna po kilkunastu minutach a woltomierz również gaśnie po ok 25min od zamknięcia drzwi.
Więc nie ma możliwości rozładować aku.
Sprawdziłem to w tym momencie.
Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora....
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
|