Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wolne "zbieranie się" auta - ustalanie przyczyny


ko-ma
Zarejestrowani

(14-10-2019, 06:51)nie da zadnego komunikatu o awariiCaroozo napisał(a): Czujniki bym raczej wykluczył bo komputer nic nie pokazał. Ograniczenie mocy jest elektroniczne bo nawet jak wcisnę gaz do końca to tak samo się zachowuje jak przy 1/3 - sporadycznie można odczuć że to znika, nie wiadomo dlaczego. Śmieję się do żony że mamy nie samochód a taczkę - ale do śmiechu nie jest mi w trasie bo strach tym wyprzedzać bez zapasu mocy...

Piszesz, że sporadycznie objaw zanika - podmień na sprawny map-sensor.
Uprzedzając komentarze - nie, niesprawny map-sensor nie da żadnego komunikatu o awarii.
Zdiagnozowanie możliwe jest jedynie poprzez odczyt ciśnienia w kolektorze dolotowym (i jego zmian) w trakcie pracy silnika.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

(14-10-2019, 07:18)ko-ma napisał(a): niesprawny map-sensor nie da żadnego komunikatu o awarii.

Oj... troszkę bym tutaj zmienił zapis... Map-sensor nie musi dać żadnego komunikatu o błędzie.
U mnie na clipie wywaliło błąd i musialem go wymienic. Nie pamietam jaki nr bledu ale komunikat byl "wartosci poza zakresem" czy cos w tym stylu. Na desce kontrolka serwis i komunikat dobrze znany bardzo ogolny "sprawdź wtrysk". Turbo wyłączone.
Takze roznie z tym map-sensorem jest...
Jesli błędu nie wykazuje, to diagnostyka tak jak napisałeś wyżej.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(14-10-2019, 06:51)Caroozo napisał(a): Czujniki bym raczej wykluczył bo komputer nic nie pokazał. Ograniczenie mocy jest elektroniczne bo nawet jak wcisnę gaz do końca to tak samo się zachowuje jak przy 1/3 - sporadycznie można odczuć że to znika, nie wiadomo dlaczego.
Jeżeli wykluczyłeś czujniki to należy sprawdzić gruszkę ciśnienia przy turbinie i kierownicę zmiennej geometrii.
Jak to sprawdzisz pozostaje sterownik silnika.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości