Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wibracje...


siwusek216
Zarejestrowani

(18-08-2017, 15:18)Laserowy_Judasz napisał(a): Podepnę się pod istniejący temat.
GS 1.9 diesel również ma drgawki podczas przyspieszania.
Najbardziej czuję to na IV biegu.
Objaw występuje tylko podczas przyspieszania.

Poduszki 2 wymienione. Jedna przy silniku oraz jedna w kształcie 8 lub bałwana.
Luzów w zawieszeniu nie ma bo wszystko sprawdzałem na stacji diagnostycznej.
Były dwie rzeczy do wymiany ale zostały wymienione.

Przy jeździe że stałą prędkością wibracje występują? Jeśli nie obstawiam przegub wewnętrzny.

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Laserowy_Judasz
Zarejestrowani

Ze stałą nie, trzęsie tylko podczas przyspieszania.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Zamień na próbę cały komplet kół jeśli to nie pomoże należy sprawdzić przeguby wewnętrzne i łożysko na półosi długiej (na podporze). Aby sprawdzić przeguby wewnętrzne zaciągnij ręczny wrzuć 1-nkę i odpuszczaj sprzęgło(bez gazu) tak aby samochód ruszał do przodu a następnie wrzuć wsteczny i też sprzęgło bez gazu. Tak kilka razy jak będą stuki to przeguby. Wejdź pod samochód i szarp góra-dół za półoś długą w miejscu osadzenia na podporze nie powinno być luzu.
Poduszki silnika bym wykluczył gdyż dają objawy przede wszystkim na wolnych obrotach. Dwumasowe koło też bym wykluczył bo one w SC II są niezniszczalne a jeśli nawet coś z nim nie tak to da znać przy tej próbie z ręcznym.

Odpowiedz
Laserowy_Judasz
Zarejestrowani

Pytanie laika - a ta próba z ręcznym się powiedzie?
Ręczny sam mi nie odpuści?

Rozumiem, że jeśli się okaże przegub wewnętrzny to muszę wymienić całą ośkę (nie występuje sam przegub jako część zamienna)?
Pytam bo mam świeże przeguby zewnętrzne, nie dawno wymieniałem.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Tak, próba powiedzie się pod warunkiem, że nie będziesz dodawał gazu. Może się zdarzyć, że za którymś razem ręczny zacznie pikać i zgłaszać uszkodzenie ale tym się nie przejmuj. Odpuść ręczny i ponownie zaciągnij i przestanie pikać. Nie wiem czy przeguby wewnętrzne występują osobno. Przeguby wewnętrzne można też sprawdzić inaczej ale jest z tym trochę roboty. Trzeba zlać olej ze skrzyni, wyjąć półosie, zdjąć opaski zaciskowe z manszet na przegubach wewn. i po wyczyszczeniu ze smaru zobaczyć czy wewnątrz kielicha nie ma wyżłobień-odgniotów od pierścieni krzyżaka. Zużyty przegub wewnętrzny przede wszystkim stuka przy ruszaniu do przodu jak też do tyłu, są to pojedyncze stuknięcia bądź jak kto woli łupnięcia a nie jak w przypadku przegubu zewn. seria stukania-terkotania. Ja miałem wywalone przeguby wewnętrzne i nic nie wibrowało po prostu jak wrzuciłem jedynkę i ruszałem słychać było zwykłe stuknięcie i to wcale nie za głośne. Uszkodzenie krzyżaka w przegubie wewn. objawia się efektem tzw. kwadratowego koła ale to czuć od razu. Napisałeś, że masz świeże przeguby zewnętrzne może coś jest nie skręcone. A co z kołami? Kiedy powstała ta wibracja?

Odpowiedz
Laserowy_Judasz
Zarejestrowani

Koła zmieniane na zima-lato i było to samo.
Wibracje powstały jakoś same z siebie.
Poduchy, przeguby zewn., sworznie.
Po wymianie poduszek jakby mniej wibrowało ale krótko te polepszenie trwało.

Podobno luzów w zawieszeniu nie ma więc wychodzi, że to ten przegub wewn. jest winny.
Jutro sprawdzę czy będzie jakieś pukanie podczas delikatnego ruszania na ręcznym.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

To ma być dość dynamiczne a nie delikatne odpuszczenie sprzęgła tak aby samochodem dobrze bujnęło, przód-tył na zmianę. Wtedy powstają dość duże naprężenia i wychodzą wszelkie luzy.
Jeszcze trzeba sprawdzić łożysko na półosi długiej.

Odpowiedz
Laserowy_Judasz
Zarejestrowani

Próba zrobiona - nic nie pukało.
Jakiś dziwny dźwięk się pojawiał przy naprężeniu i nie był to odgłos ręcznego (bo pochodził z przodu auta).
Jakby jakieś tarcie metalem o metal - zaznaczam ponownie, że to nie hamulce.
Jakby tarcza sprzęgła.

Luzów na półosi nie sprawdzę bo nie mam jak pod blokiem.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

No to przeguby raczej odpadają. Kupić całe nowe półosie tak na chybił-trafił to bez sensu. Nawet żeby dokładnie ocenić przeguby to trzeba wyjąć półosie tak jak wcześniej pisałem. Może być uszkodzone łożysko na podporze, może być wyrobione gniazdo łożyska w samej aluminiowej podporze. U mnie za wibracje odpowiadały wtryski, dwa były uszkodzone i autem telepało tylko i wyłącznie podczas przyśpieszania. Na clipie pokazywały korekty w normie (-1.4) i (+0.9). Na biegu jałowym nic się nie działo, nie kopcił, palił od strzału nawet w zimę, spalanie normalne żadnego błędu, podczas pomiaru clip-em nic nie wykazywało a wtryski walnięte. Zastanawia mnie to tarcie może padło koło dwumasowe. W przypadku uszkodzenia sprężyn skrętnych w kole powstają wibracje podczas przyspieszania, sprężyny nie tłumią drgań i telepanie z silnika przenosi się na budę.

Odpowiedz
Laserowy_Judasz
Zarejestrowani

To by już zabolało finansowo.
Wolałbym półoś z dwojga złego.

Widzę, że miałeś ciekawe "przygody" z samochodem. Zazdroszczę sukcesu i znam ten ból kiedy aż się nie chce przyspieszać bo wtedy buda wpada w nieprzyjemne wibracje.
Oby mi również się udało znaleźć przyczynę.
Chyba jutro wjadę znowu na szarpaki i inne cuda z tą różnicą, że powiem o możliwych luzach na przegubach wewn.

Cena nie jest aż taka zła :
http://allegro.pl/polos-prawa-renault-me...24626.html

Szkoda, że wybór na allegro jest znikomy bo wolałbym coś markowego/dobrego.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-08-2017, 10:31 przez Laserowy_Judasz.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości