Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Usterka ładowania akumulatora


twilk7
Zarejestrowani

(11-10-2020, 15:02)twilk7 napisał(a): Kurcze, gościu, wszystko bierzesz dosłownie? My na warsztacie rozmawiamy takimi ogólnikami i każdy wie o co chodzi.
Napiszę teraz poprawnie, specjalnie dla @ Przemek7
Zmierz napięcie ładowania na alternatorze.
Zadowolony?

@ andrzejwa czytaj całość, nie wybiórczo.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

[quote pid='603900' dateline='1602437413']
Chyba nie bardzo przykładałeś się do nauki Biggrin Jak zmierzyć zwykłym miernikiem nawet droższym prąd ładowania na alternatorze? Należałoby  odkręcić przewód prądowy i włączyć w szereg amperomierz a nie każdy to potrafi i nie każdy amperomierz to przyjmie. Można zmierzyć co najwyżej napięcie jakie generuje alternator.
[/quote]

Można, da się bez problemu i bez odkręcania czegokolwiek.
Wystarczy najzwyklejszy miernik cęgowy o odpowiednim zakresie pomiarowym (prądu stałego).
Przy tym w miarę sensowny miernik kupi się już od ok. 160 zł...

(11-10-2020, 10:22)itek napisał(a): Zastanawiam się, czy w przypadku awarii akumulatora, coś takiego jak wspomaganie, nie powinno być nadal zasilane ze sprawnego altka?

Nie. Moduł po rozruchu silnika odpowie zgłoszeniem błędu napięcia zasilania - i ...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2020, 18:41 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

No dobra wasz racja, ja tylko chciałem zwrócić uwagę, że prąd ładowania a napięcie alternatora to dwie różne rzeczy.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Przemek7
kiwikrakow
Zarejestrowani

(11-10-2020, 10:22)itek napisał(a): Zastanawiam się, czy w przypadku awarii akumulatora, coś takiego jak wspomaganie, nie powinno być nadal zasilane ze sprawnego altka?

Kiedyś poluzowała mi się klemą - i to były jaja. Chwilowy brak wspomagania etc. A aku sprawne, altek po regeneracji był jakieś 8miesiecy wcześniej. Niestety obwód musi byś poprawnie Połączony inaczej prąd nie popłynie

Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(11-10-2020, 20:16)kiwikrakow napisał(a):
(11-10-2020, 10:22)itek napisał(a): Zastanawiam się, czy w przypadku awarii akumulatora, coś takiego jak wspomaganie, nie powinno być nadal zasilane ze sprawnego altka?

Kiedyś poluzowała mi się klemą - i to były jaja. Chwilowy brak wspomagania etc. A aku sprawne, altek po regeneracji był jakieś 8miesiecy wcześniej. Niestety obwód musi byś poprawnie Połączony inaczej prąd nie popłynie

Prąd nie tyle nie popłynie, co w razie spadku napięcia wiele modułów zgłosi błąd zasilania i albo przejdzie w stan awaryjny, albo w ogóle odmówi uruchomienia się.
Błędy zostaną zapisane, część wymaga usunięcia do poprawnej pracy modułów.
Stąd np. te wyjące wentylatory chłodnicy po padnięciu akumulatora.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
itek
Nauczony z czasów posiadania malucha, w moim SC od 13-lat wożę zestaw narzędzi lecz myślę, że w razie awarii i tak nie obejdzie się bez lawety.
We współczesnych autkach na drodze niewiele można zrobić.
W SCIII pod jedynym dystrybutorem z gazem padł mi akumulator i stop! -elektryczny postojowy nie puści. Zniecierpliwieni klienci sami przenieśli furę na bok a jeden nawet użyczył kabli i prądu.

Odpowiedz
bromb87
Zarejestrowani

op Ok dzięki za podpowiedzi. Dzisiaj zawiozłem auto do warsztatu. Okazało się że ładowania brak. Alternator czeka regeneracja.

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
itek
(12-10-2020, 17:05)bromb87 napisał(a): Ok dzięki za podpowiedzi. Dzisiaj zawiozłem auto do warsztatu. Okazało się że ładowania brak. Alternator czeka regeneracja.

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

A co z akumulatorem bo też miałeś jakieś problemy przy ładowaniu prostownikiem.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(12-10-2020, 17:58)itek napisał(a):
(12-10-2020, 17:05)bromb87 napisał(a): Ok dzięki za podpowiedzi. Dzisiaj zawiozłem auto do warsztatu. Okazało się że ładowania brak. Alternator czeka regeneracja.

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

A co z akumulatorem bo też miałeś jakieś problemy przy ładowaniu prostownikiem.

A pewnie historia jak w moim Grandzie: zwarcie wewnętrzne akumulatora = alternator do wymiany. W ciągu kilku minut pracy na wyższych obrotach.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
bromb87
Zarejestrowani

op Tzn chyba coś z prostownikiem bo dla testu wziąłem drugi aku do ładowania i też nie chciał doładować go do końca. Także chyba pora na zakup nowego

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości