twilk7
4,265
17
2607
876
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 11-10-2020, 18:35
(11-10-2020, 15:02)twilk7 napisał(a): Kurcze, gościu, wszystko bierzesz dosłownie? My na warsztacie rozmawiamy takimi ogólnikami i każdy wie o co chodzi.
Napiszę teraz poprawnie, specjalnie dla @ Przemek7
Zmierz napięcie ładowania na alternatorze.
Zadowolony?
@ andrzejwa czytaj całość, nie wybiórczo.
Wysłane z mojego Redmi Note 9 przy użyciu Tapatalka
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 11-10-2020, 18:38
[quote pid='603900' dateline='1602437413']
Chyba nie bardzo przykładałeś się do nauki Jak zmierzyć zwykłym miernikiem nawet droższym prąd ładowania na alternatorze? Należałoby odkręcić przewód prądowy i włączyć w szereg amperomierz a nie każdy to potrafi i nie każdy amperomierz to przyjmie. Można zmierzyć co najwyżej napięcie jakie generuje alternator.
[/quote]
Można, da się bez problemu i bez odkręcania czegokolwiek.
Wystarczy najzwyklejszy miernik cęgowy o odpowiednim zakresie pomiarowym (prądu stałego).
Przy tym w miarę sensowny miernik kupi się już od ok. 160 zł...
(11-10-2020, 10:22)itek napisał(a): Zastanawiam się, czy w przypadku awarii akumulatora, coś takiego jak wspomaganie, nie powinno być nadal zasilane ze sprawnego altka?
Nie. Moduł po rozruchu silnika odpowie zgłoszeniem błędu napięcia zasilania - i ...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2020, 18:41 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
andrzejwa
2,642
54
1284
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
No dobra wasz racja, ja tylko chciałem zwrócić uwagę, że prąd ładowania a napięcie alternatora to dwie różne rzeczy.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to andrzejwa for this post
• Przemek7
kiwikrakow
4,172
21
3419
6,205
SC III ph I
2010
1.9 dCi FAP 130KM, 2009-2011
KrakoWieliczka
(11-10-2020, 10:22)itek napisał(a): Zastanawiam się, czy w przypadku awarii akumulatora, coś takiego jak wspomaganie, nie powinno być nadal zasilane ze sprawnego altka?
Kiedyś poluzowała mi się klemą - i to były jaja. Chwilowy brak wspomagania etc. A aku sprawne, altek po regeneracji był jakieś 8miesiecy wcześniej. Niestety obwód musi byś poprawnie Połączony inaczej prąd nie popłynie
Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 12-10-2020, 07:52
(11-10-2020, 20:16)kiwikrakow napisał(a): (11-10-2020, 10:22)itek napisał(a): Zastanawiam się, czy w przypadku awarii akumulatora, coś takiego jak wspomaganie, nie powinno być nadal zasilane ze sprawnego altka?
Kiedyś poluzowała mi się klemą - i to były jaja. Chwilowy brak wspomagania etc. A aku sprawne, altek po regeneracji był jakieś 8miesiecy wcześniej. Niestety obwód musi byś poprawnie Połączony inaczej prąd nie popłynie
Prąd nie tyle nie popłynie, co w razie spadku napięcia wiele modułów zgłosi błąd zasilania i albo przejdzie w stan awaryjny, albo w ogóle odmówi uruchomienia się.
Błędy zostaną zapisane, część wymaga usunięcia do poprawnej pracy modułów.
Stąd np. te wyjące wentylatory chłodnicy po padnięciu akumulatora.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Nauczony z czasów posiadania malucha, w moim SC od 13-lat wożę zestaw narzędzi lecz myślę, że w razie awarii i tak nie obejdzie się bez lawety.
We współczesnych autkach na drodze niewiele można zrobić.
W SCIII pod jedynym dystrybutorem z gazem padł mi akumulator i stop! -elektryczny postojowy nie puści. Zniecierpliwieni klienci sami przenieśli furę na bok a jeden nawet użyczył kabli i prądu.
•
bromb87
48
0
1
7
SC II ph II
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Sosnowiec
bromb87
Zarejestrowani
— 12-10-2020, 17:05
op
Ok dzięki za podpowiedzi. Dzisiaj zawiozłem auto do warsztatu. Okazało się że ładowania brak. Alternator czeka regeneracja.
Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka
•
(12-10-2020, 17:05)bromb87 napisał(a): Ok dzięki za podpowiedzi. Dzisiaj zawiozłem auto do warsztatu. Okazało się że ładowania brak. Alternator czeka regeneracja.
Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka
A co z akumulatorem bo też miałeś jakieś problemy przy ładowaniu prostownikiem.
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 12-10-2020, 19:08
(12-10-2020, 17:58)itek napisał(a): (12-10-2020, 17:05)bromb87 napisał(a): Ok dzięki za podpowiedzi. Dzisiaj zawiozłem auto do warsztatu. Okazało się że ładowania brak. Alternator czeka regeneracja.
Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka
A co z akumulatorem bo też miałeś jakieś problemy przy ładowaniu prostownikiem.
A pewnie historia jak w moim Grandzie: zwarcie wewnętrzne akumulatora = alternator do wymiany. W ciągu kilku minut pracy na wyższych obrotach.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
bromb87
48
0
1
7
SC II ph II
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Sosnowiec
bromb87
Zarejestrowani
— 12-10-2020, 20:29
op
Tzn chyba coś z prostownikiem bo dla testu wziąłem drugi aku do ładowania i też nie chciał doładować go do końca. Także chyba pora na zakup nowego
Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka
•
|