Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Urwana śruba zwrotnicy przód


Donrafaellos
Zarejestrowani

Nakrętka półosi to tylko takim kluczem 3/4 i do tego odpowiednia nasadka. Nie jedna śrubę już tym odkręciłem.

https://allegro.pl/oferta/yato-yt-1350-p...0652268519

Odpowiedz
Tomaj
Zarejestrowani

op     [attachment=22829][attachment=22829]Zastanawiałem się nad zakupem mocniejszej wersji rączki. Próbowałem moimi i jeden się wyginał, na grzechotce nie stawałem bo nie chciałem uszkodzić, a klucz do kół 70cm sprężynował do tego stopnia, że po nadepnięciu obracało się koło Biggrin
Najtańszy klucz udarowy pokonał nakrętkę w 2 sekundy. Mam całość na wierzchu i mogę spawać, ciąć i wybijać Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-05-2021, 14:24 przez Tomaj.)

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Zalej śrubę płynem hamulcowym kilka razy

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
Tomaj
Zarejestrowani

op Co do zalewania, to sikałem WD kilka razy i nie przynosiło to żadnych rezultatów, zdjęcia pokazują dlaczego.

Wczoraj zakończyłem etap uwalniania amorka i usuwania urwanej śruby. Na śrubę nakręciłem nakrętkę licując jej powierzchnię z początkiem śruby, tak żeby stożek był wewnątrz nakrętki, całość wypełniłem elektrodą. Na urwaną część śruby naspawałem kilka razy mały brzuszek, żeby ją solidnie rozgrzać. Potem kluczem udarowym przez kilkanaście sekund, bo diablica nie chciała się ruszyć, raz lewo i raz prawo, tak długo aż drgnęła. W końcu poszła i zaczął sypać się syf. Na fotkach widać jak dużo zbitej rdzy jest w otworze śruby w części bez gwintu. Teraz czekam na amorki, stwierdziłem że je wymienię bo nie zamierzam za rok znów się dudlać z tym źle zaprojektowanym zawieszeniem i zabudowanymi śrubami.

[Obrazek: ACtC-3eyMBBjzznjqMtoUuPuGrJ4zyvS7_3fzXTH...authuser=0]

[Obrazek: ACtC-3dmVzHnjBAM9BSSWYZvs3RR6gRAIo33aDqn...authuser=0]

[Obrazek: ACtC-3eUBP81Eg5K8LK0gVRG8tOgJ1_vZcOJskz1...authuser=0]

[Obrazek: ACtC-3eugLR0URabCVeftwTwHta3qhPAi52rdXBF...authuser=0]

[Obrazek: ACtC-3cvhuUKtp5qWKAwERZgfAllOYCiOydXhl4x...authuser=0]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-05-2021, 06:40 przez Tomaj.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Tomaj za ten post post:
  • PunkRock86
scrabi
Zarejestrowani

Szacunku za to że ci się chciało...
Ja bym kupił druga zwrotnicę..

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:
  • jarpen, kiwikrakow, krzysztofk
mariusz#
Zarejestrowani

pisałem ci to w swoim poście wcześniej Biggrin, jest jeszcze jeden ruski sposób na takie rzeczy ,ucinasz stare wiertło z sds-em tuż przy mocowaniu w główce,  spawasz do niego  wybijak, nakładasz na młot udarowy do kucia i walisz aż pójdzie.
Dobrze że się udało. Cheers

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi mariusz# za ten post post:
  • kiwikrakow
pawlosio
Zarejestrowani

No gratuluję ze się udało..gratulacje zawzietosci...tam jeszcze jakiś gwint został na zwrotnicy? Czy to tylko śruba tak pordzewiala ?z czego ona byla?

Odpowiedz
Tomaj
Zarejestrowani

op Wszystko wyszło i została kupa sproszkowanej rdzy. Śruba taka jak powinna, być ze stali 10.9, znacznie odchudzona w miejscu gdzie przywarła. Ciekawe jaka będzie lewa strona ?

Odpowiedz
Tomaj
Zarejestrowani

op Otwór bez gwintu na śrubę trzeba rozwiercić na fi12mm i warto czymś "przesmarować" lub zabezpieczyć, tak samo śrubę (nie gwint). Gwint warto odnowić.
Po drugiej stronie miałem wymienioną śrubę ale i tak korozja zaczęła ją wszamać i dotarła dość daleko.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

6 gości