Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Ucieka prąd


ee_ewa@wp.pl
Zarejestrowani

op
(03-02-2022, 12:08)Gieno555 napisał(a): @ marecky do sprawdzenia przede wszystkim dwie rzeczy. Czy jest dobre ładowanie i czy rozrusznik jest sprawny.
Jeśli akumulator jest dobrany prawidłowo to niemożliwe jest żeby wymagał corocznej wymiany.

(04-02-2022, 18:15)ee_ewa@wp.pl napisał(a):
(03-02-2022, 12:08)Gieno555 napisał(a): @ marecky  do sprawdzenia przede wszystkim dwie rzeczy. Czy jest dobre ładowanie i czy rozrusznik jest sprawny.  
Jeśli akumulator jest dobrany prawidłowo to niemożliwe jest żeby wymagał corocznej wymiany.

Akumulator 12 V  540 A (En) 60AH

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-02-2022, 18:17 przez ee_ewa@wp.pl.)

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

Online
@ ee_ewa@wp.pl taki akumulator powinien bez problemu obsłużyć 1.6 benzyniak.
Musi być jakoś problem z ładowaniem.
A czy auto kręci i nie chce zapalić? Czy w ogóle nie kreci?

Odpowiedz
ee_ewa@wp.pl
Zarejestrowani

op
(04-02-2022, 19:22)Gieno555 napisał(a): @ ee_ewa@wp.pl  taki akumulator powinien bez problemu obsłużyć 1.6 benzyniak.
Musi być jakoś problem z ładowaniem.
A czy auto kręci i nie chce zapalić? Czy w ogóle nie kreci?


Za każdym razem gdy jest nowy aku bądź naładowany na full  po ok 2 tyg. Przestaję działać radio, w ciągu kilku następnych dni od tego gdy radia nie można uruchomić podczas zapalania auta  ono kręci Ok 3-5 sekund i dopiero odpala , a czasami już na następny dzień  nie odpali wcale . Pulpit się już też nie podświetla  .

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

Online
@ ee_ewa@wp.pl opcje są raczej dwie. Albo nie ma odpowiedniego ładowania. Albo coś rozładowuje akumulator
jeśli nie masz elektryka pod ręką ja bym Ci radził zrobić tak. Za każdym razem jak zostawiasz samochód na dłuższy postój, czy to na noc czy na przykład kilka godzin w pracy ściągaj minusową kleme z akumulatora.

Trochę tak pojeździsz i będzie można zdiagnozować co się dzieje. Jeśli będzie wszystko dobrze tzn że coś wyczerpuje akumulator podczas postoju.
A jeśli mimo to problem będzie dalej występował tzn że to ładowanie.
To najprostszy sposób żeby samemu bez przyrządów zdiagnozować problem.

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

Łatwiej i szybciej podłączyć miernik przy wyłączonym aucie i zmierzyć pobór prądu!...

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

Online
@ pawlosio jak widać elektryk miał z tym problem więc to jest domowy sposób żeby sprawdzić jak się nie ma przyrządów.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Online
(05-02-2022, 13:08)Gieno555 napisał(a): @ pawlosio jak widać elektryk miał z tym problem więc to jest domowy sposób żeby sprawdzić jak się nie ma przyrządów.


Jak bawić się w zdejmowanie i zakładanie klemy 2x dziennie przez co najmniej dwa tygodnie bo tyle by czasu trzeba wolał bym kupić tani multimetr za 20-30zl


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
wobli
Zarejestrowani

@ siwusek216 trzeba jeszcze umieć się nim posługiwać ;)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wobli za ten post post:
  • Gieno555
krzysztofk
Zarejestrowani

Zapraszam do mnie. Ogarniemy. Wiem że daleko ,ale to będzie taniej jak wymieniać aku co zimę.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi krzysztofk za ten post post:
  • marecky, Mati, michaldck
Brown
Zarejestrowani

(05-02-2022, 09:50)pawlosio napisał(a): Łatwiej i szybciej podłączyć miernik przy wyłączonym aucie i zmierzyć pobór prądu!...

Serio tak łatwo zmierzyć prąd multimetrem? wiadomo, że zmierzyć napięcie jakieś czy rezystancję to prosto, ale natężenie prądu mierzy się szeregowo i nie wiedząc jakie tam prądy mogą iść można zjarać miernik, bo on tymi cieniutkimi kabelkami to może tylko niewielkie prądy zmierzyć. czy nie?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości