op
Witam. Mam GS III 1,6 dci z 13r. Zauważyłem że ubywa mi trochę płynu chłodniczego.Plyn w zbiorniczku czysty. Oleju nie przybywa, czysty, pod autem sucho. Patrząc z góry na silnik sucho. Ściągnąłem płytę z dołu i silnik suchutki. Wskaźnik temp. Ok. Nic nie widzę. Jedyny objaw to jak wracam autem na parking, wysiadam i przechodzę koło maski samochodu to czasami czuć zapach właśnie takiego ciepłego płynu chłodniczego.Gdzie szukać przyczyny. Z góry dziękuję za podpowiedzi
Ubywa płyn chłodniczy
polecam sprawdzić przewód od nagrzewnicy który idzie przy łączeniu skrzyni i silnika. Mi on pękł bo nie jest odporny na olej napędowy który leciał z pompy wysokiego ciśnienia.
Cześć
miałem w swoim 1,6 dci to samo ubywało niewiele i nie mogłem namierzyć i tak raz za czas dolewałem przez pewien okres, nic się złego nie działo aż któregoś dnia silnik się zagotował. Podjechałem do mechanika i okazało się że puściło uszczelnienie pomiędzy blokiem silnika a termostatem - taki niewielki oring. Koszt oringu 13 zł a robocizna 500 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-12-2019, 19:00 przez braciak.) (15-10-2019, 21:08)Maciej78 napisał(a): Może tak być aczkolwiek płyn jest tłusty powinien być jakiś ślad po nim nawet jak odparuje. Będę kontrolował Płyn chłodniczy nie jest "tłusty" - to wodny roztwór glikolu propylenowego (alkohoilu dwuhydroksylowego) a więc o tłuszczach nie może być mowy. Ślady po odparowaniu pozostawia - ale dopiero po dłuższym czasie (z reguły jest to biały osad). Skoro zapach gorącego płynu jest wyczuwalny - jest wyciek na zewnątrz. Podpowiedź: jeśli nic nie znajdziesz, poczekaj na ujemne temperatury. płyn ma własności penetrujące, a na mrozie elementy silnika kurczą się bezlitośnie odsłaniając wszelkiej maści wycieki; jeśli coś jest, pierwszy pojawi się płyn chłodniczy. na marginesie : kiedyś miałem VW Polo 6N - czyć było płyn przez ... kilka lat, ubytki były rzędu 0,5 l na rok, samochód sprzedałem, wycieku nie zlokalizowałem.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
op
Sciaglem płytę pod autem znowu i już było widać że jest mokra z płynu. Kapalo po obudowie filtra oleju. Zero dojścia. Trzeba rozebrać cały przód i wyciek był z tego miejsca co kolega pisał wcześniej. Przy termostacie. Oczywiście nie mogłem zlokalizować samego oringu dość specyficznego i kupiłem cały kpl termostatu za 350 zł. Wymieniłem. Zapachu już nie czuje. Ale jeszcze trochę płynu dolalem 2 razy. Chyba kwestia odpowietrzenia.
Sciaglem płytę pod autem znowu i już było widać że jest mokra z płynu. Kapalo po obudowie filtra oleju. Zero dojścia. Trzeba rozebrać cały przód i wyciek był z tego miejsca co kolega pisał wcześniej. Przy termostacie. Oczywiście nie mogłem zlokalizować samego oringu dość specyficznego i kupiłem cały kpl termostatu za 350 zł. Wymieniłem. Zapachu już nie czuje. Ale jeszcze trochę płynu dolalem 2 razy. Chyba kwestia odpowietrzenia. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-12-2019, 20:42 przez Maciej78.)
Podepnę się do wątku bo wygląda na to , że mój scenic tez ma taki wyciek gdzieś z okolic termostatu.
Do Kolegów , którzy demontowali ''przód'' w celach naprawczych - czy klimatyzacje trzeba opróżniać? (13-05-2020, 10:25)Majk Tajson napisał(a): Do Kolegów , którzy demontowali ''przód'' w celach naprawczych - czy klimatyzacje trzeba opróżniać?zalezy do czego chcesz się dostać ale w większości przypadków nie ma potrzeby
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
nie trzeba jej demontować tylko podwiesić delikatnie.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
8 gości