Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Turbo


Crysis
Zarejestrowani

op Witam. Jestem po wymianie filtrów i oleju. 
Niby przyspieszenie ok. Auto ni kopci. Ale po tej wymianie... W kabinie przy przyspieszaniu turbina delikatnie pogwizduje... Przed wymiana oleju byl taki syk... Teraz takie gwizdanko. 
Slychac to w srodku... 

Teraz poczytalem ... I oznaka konca ? Czy po prostu tak ma byc ? Wymiana oleju cos mogla jej dac ?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(12-05-2017, 10:03)Crysis napisał(a): Wymiana oleju cos mogla jej dac
a co wlałeś?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Crysis
Zarejestrowani

op Ten co byl do tej pory 10 w...

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(12-05-2017, 10:14)pio555 napisał(a): a co wlałeś?
(12-05-2017, 10:47)Crysis napisał(a): Ten co byl do tej pory 10 w...

nie można odpisać konkretniej? dokładne oznaczenie i marka?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

(12-05-2017, 10:47)Crysis napisał(a): Ten co byl do tej pory 10 w...

"10w Cos tam...". Ogolnie na nasze warunki powinien byc 5w... 
Przy gestym zimnym oleju turbina ma gorzej ze smarowaniem... 
Fakt faktem lepiej by bylo jakbys podal jaki olej w ogole wlales...

Odpowiedz
Crysis
Zarejestrowani

op Srry. Sorry. 10 w byl... Teraz mam wlany castrol 5w40. Moze to miec jakis wplyw ??

Czy wszystko sie zbieglo w czasie ??

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-05-2017, 12:03 przez Crysis.)

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Bez rozbiórki turbo i przewodów smarowania to wróżenie z fusów. Jedna z opcji to zatkany przewód smarowania turbo, przyczyny zatkania mogą być różne.

Odpowiedz
Gizmo
Zarejestrowani

Nie podobno by w takim tempie wypłukał nagary .... Dry

Odpowiedz
Crysis
Zarejestrowani

op Bedw wracal z pracy... Nagram to... Bo caly czas z tylu glowy mam... Ze to moze jednak jakas nieszczelnosc... A nie turbina... Wrzuce moze bedzie ... To slyszalne to ocenicie.

Ile w ogole jest wezy ktore przez dziure moga dawac efekt taki ? Jest ten od turbo do ic ?? I jeszcze jakims moze uciekac ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-05-2017, 12:17 przez Crysis.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

W zasadzie istnieje możliwość, że po zmianie na 5W40 turbina zaczęła gwizdać. Olej mógł wypłukać jakiś brud z silnika i poszło w przewód smarowania turbiny co spowodowało uszkodzenie wałka wirnika. No chyba, że gwizd pochodzi z jakiejś nieszczelności w układzie turbiny (pęknięta rura, dziura w intercolerze).

(12-05-2017, 12:08)Gizmo napisał(a): Nie podobno by w takim tempie wypłukał nagary .... Dry
Nie koniecznie musiał wypłukać nagar, wystarczy, że w chłodnicy oleju był jakiś brud i mogło pójść w przewód smarowania turbo.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-05-2017, 12:22 przez haszczurur.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości