ratownik89medyczny
151
0
3
3
SC I ph II
2000
1.9 dTi 98KM, 1997-2000
Nie duże :)
op
Witam. Jestem niedługi czas po wizycie mojego szczeniaka u weterynarza. Robione było :
- wymiana świec żarowych
- wymiana sprzęgiełka jednokierunkowego alternatora
- montaż i demontaż koła pasowego i czyszczenie pozostałości po postrzępionym pasku klinowym
- wymiana paska klinowego
- wymiana filtra paliwa
Od tego czasu zauważyłem że w samochodzie brakuje mocy. Auto z Ogromną biedą kręci się na 3 tyś. Nie czuć wlaczajacej się turbiny jak miało to miejsce wcześniej. Zastanawiam się czy serwis czegoś nie zepsuł w trakcie swoich dłubań. Do tej pory wrzucalem ten problem na garb złego paliwa z dolanym STP (o czym pisałem w innym wątku) jednak wypalilem do rezerwy tego diesela z STP, zalalem 20 litrów FuelSave Diesel, a dwa dni temu zalałem po zaswieceniu rezerwy 20 litrów v-power nitro + diesel. Dalej jednak nic w temacie spore nie zmieniło. Jak myślicie, czy podczas naprawy w serwisie, ślubnego przy wymianie paska robaczki mogły coś przypadkowo zepsuć związanego z turbiną?? Bo tak teraz mi się to kojarzy.
Wysłane z mojego INSIGNIA_550i przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2016, 08:15 przez miro.)
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 01-02-2016, 07:03
I tak bez żadnej sygnalizacji problemu na desce?
Opis sugeruje duży problem z zasilaniem paliwem
lub przestawienie sterownika silnika w tryb awaryjny...
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
michumal
720
10
138
48
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Poznań
michumal
Zarejestrowani
— 01-02-2016, 07:56
Nie jestem specem od diesli ani od turbin, ale miałem kiedyś służbowego Partnera 1,6 hdi i jednego razu podczas jazdy auto straciło kompletnie ducha, jechało się jakby z 20 tonową przyczepą... Otworzyłem maskę i patrzę, a od turbiny wyleciał cienki wężyk podciśnienia (z tego co się znam na tym, to było sterowanie tą turbiną) i w efekcie zupełnie się nie załączała, a silnik strasznie się mulił. Wpakowałem ów wężyk na miejsce i auto wróciło do żywych. Nie wiem jak jest w Szczeniaku, ale może też jakaś głupota. Dodam, że żaden komunikat na desce ani nawet kontrolka check engine nie wyskoczyła.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-02-2016, 07:56 przez michumal.)
Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
•
ratownik89medyczny
151
0
3
3
SC I ph II
2000
1.9 dTi 98KM, 1997-2000
Nie duże :)
op
No właśnie tutaj też żaden check się nie pojawił.. W wolnej chwili sprawdzę te wężyki..
Ps. Czy mógłby mi ktoś wskazać które z przewodów pod maska do których będę miał w miarę dobry dostęp odpowiadają za działanie turbiny ? Jakieś przewody podciśnienia itd.
Wysłane z mojego INSIGNIA_550i przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-02-2016, 09:57 przez ratownik89medyczny.)
•
Wojtgda
1,543
8
191
29
INNY
2016
1.2 Energy TCe 115KM 85kW (od 2016)
3miasto
Wojtgda
Zarejestrowani
— 01-02-2016, 11:49
no i się wydało.. pisałeś że jak zalałeś paliwo bez STP to wszystko wróciło do normy... a tutaj problemy nadal są...
proponowałbym na początek wymianę filtra paliwa i po wymianie sprawdzenie jakie ciśnienie panuje w układzie wtryskowym...
ale najbardziej stawiam że masz przestawiony rozrząd skoro zdjęli Tobie koło pasowe do czyszczenia to czy przypadkiem nie przekręcił im się rozrząd...
•
ratownik89medyczny
151
0
3
3
SC I ph II
2000
1.9 dTi 98KM, 1997-2000
Nie duże :)
op
Pisałem ze prawie wszystko wróciło do normy, ale tak, masz racje. W najbliższym czasie, po "matki boskiej pieniężnej" zamierzam udać sie na polecany w okolicy warsztat celem wymiany rozrządu. Wypadało by już po 205.000. A filtr paliwa był wymieniany niedawno - wymieniłem go w pierwszym poście
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
•
ratownik89medyczny
151
0
3
3
SC I ph II
2000
1.9 dTi 98KM, 1997-2000
Nie duże :)
op
Samochód odstawiony został na warsztat. Wymieniono rozrząd, olej, filtr oleju. Co do turbiny okazało się ze przyczyna przez która sie przestała załączać były zapieczone łopatki. Wczoraj odebrałem samochód, zalałem nitro +. Samochód odżył na 10000%
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
•
maciej1486
21,014
23
2411
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Zapieczone lopatki czyli brak samorawnia?
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
ratownik89medyczny
151
0
3
3
SC I ph II
2000
1.9 dTi 98KM, 1997-2000
Nie duże :)
op
(10-02-2016, 12:25)maciej1486 napisał(a): Zapieczone lopatki czyli brak samorawnia?
Twoje pytanie wykracza poza moja znikomą wiedzę z zakresu motoryzacji :-)
Dowiedziałem sie jeszcze ze regeneracji turbiny czas zbliża sie nieuchronnie.. Powiedziano żeby jeszcze tak z pół roku jeździć, a potem już sie oglądać za zakładem zajmującym sie regeneracja turbin.
Mam już na oku taki jeden, polecony przez znajomych siedzących w temacie.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-02-2016, 13:54 przez ratownik89medyczny.)
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 10-02-2016, 14:33
Jeśli masz zamiar swoją zregenerować to im dłużej będzie kiepska, tym gorzej będzie ją zregenerować
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
|