Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Trzęsie podczas hamowania


Gizmo
Zarejestrowani

Bez osłon zarżną na amen, jak tylko smar się wypłucze.... Kwasny

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Nie chodziło mi o osłony a o taką gumową tuleję, która znajduje się na jednej z dwóch prowadnic zacisku hamulcowego. Rozwiązanie to stosowane jest w SC II z tego co się orientuję w SC I obie prowadnice są tej samej średnicy i nie ma tam owej gumowej tulejki. Z własnego doświadczenia jak też z kilku opracowań w internecie proponuję dokładnie wyczyścić otwór w jarzmie jak też prowadnicę i bardzo delikatnie posmarować smarem silikonowym bądź smarem dołączanym do przegubów. Te niby specjalne smary po kilku godzinach od nałożenia robią się jak lepik.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2017, 19:59 przez haszczurur.)

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

Online
podepnę się pod temat bo objawy mam podobne


Otóż przy hamowaniu z prędkości 80-90km/h trzepie mi kierą ale!!!....

1. Jak wduszę mocniej to czuć trzepanie
2. Jak dotknę lekko hamulca i powoli wytracam prędkość- nic się nie dzieje

Przy pierwszym hamowaniu po nocym postoju słychać szuranie klocków po tarczy, potem jest spokój albo już tego nie słyszę

Pytanie czy tarcze mogły się zwichrować, czy może sa już na tzw" wykończeniu" i należy wymienić komplet razem z klockami?
Trzepanie zaczęło się nagle- nie pamiętam czy czasem nie od momentu zaliczenia głębszej kałuży

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

głęboka kałuża + rozgrzane tarcze to często oznacza pokrzywione tarcze.
Objawy też pasują do powyginanych tarcz.
Najłatwiej to sprawdzić podnosząc przód na lewarku, zdjąć koło odpalić i wrzucić bieg. Wtedy powinno być widać czy tarcza jest pofalowana. Oczywiście analogicznie z obu stron.

Thumbup
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(15-02-2018, 12:53)Kapitan Powolny napisał(a): Przy pierwszym hamowaniu po nocym postoju słychać szuranie klocków po tarczy, potem jest spokój albo już tego nie słyszę
to akurat jest normalne, jest duża wilgoć i po nocy zanim ruszysz zobacz czy na tarczy nie ma brudnordzawego nalotu, korozja Thumbup

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

Online
W czy dźwięki może powodować to że od wewnętrznej strony tarcze mają wyraźne rysy na obwodzie od klocka?

Wyglada to tak akby ktoś tarcze potraktował rysikiem traserskim

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Jeżeli te rysy są okręgami dookoła tarczy, to mieści się to w normie.
Mógł jakis kamyk wpaść między klocek a tarczę, lub tak klocek pracował na tarczy.

Thumbup
Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

Online
No dobra. Czyli nie ma co robić problemu. Niemniej zaniedlugo komplet tarcz klocków leci do wymiany

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Jeśli są duże wibracje to wymienialbym szybko żeby reszta zawieszenia nie cierpiała z tego powodu

Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora....

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

wyjmij wszystko przeczyśc zwłąszcza prowadnice zobaczy czy płynnie sie przesuwają..

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości