Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Trzęsący się silnik po wymianie poduszek


hitoczi
Zarejestrowani

op Cześć. Tak jak w temacie, wymieniłem poduszki silnika i skrzyni biegów w moim scenic I ph 1. Po wymianie samochód jest bardzo głośny. Co przez to rozumiem… chodzi jak traktor. Silnik telepie się cały tak jak koło które nie jest wyważone. Do tego wydech cały lata do góry i na dół (cały tłumik). Podejrzewam, że silnik poszedł do góry i pasek rozrządu jest za bardzo napięty dlatego stawia za duży opór. Samochód nie ma mocy tak jakby właśnie miał jakiś opór. Dodam ze rozrząd był wymieniany przed wymianą poduszek a te były rozwalone tak, ze wyciągałem je w kilku częściach (silnik przy lekkim popchnięciu ręką latał w każdą stronę. Do tego wymieniłem świece na nowe ale wątpię żeby przez to silnik tak chodził bo wszystkie gary palą. Może nie pisze jakoś technicznie ale jestem samoukiem więc przepraszam, mogę jakoś inaczej wytłumaczyć jeśli ktoś mnie nie rozumie. dodaje filmik żeby pokazać jak chodzi silnik (oglądać z dźwiękiem).  https://youtube.com/shorts/49K5GAPY4EE?s...xuUI1b_Rst

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-07-2024, 20:48 przez hitoczi.)

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Zawieszenie silnika nie ma nic wspólnego z rozrządem. Na moje coś jest nie tak z zapłonem. Sprawdź, czy któraś z cewek się nie zsunęła że świecy. Może świece są źle dobrane?

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
hitoczi
Zarejestrowani

op
(11-07-2024, 07:30)filozof napisał(a): Zawieszenie silnika nie ma nic wspólnego z rozrządem. Na moje coś jest nie tak z zapłonem. Sprawdź, czy któraś z cewek się nie zsunęła że świecy. Może świece są źle dobrane?

Cewki siedzą na miejscu a świece kupiłem takie jak zawsze i parametry sie zgadzają. Silnik poszedł do góry o parę centymetrów stąd moja rozkmina z rozrządem. Na filmiku to słabo widać ale silnik regularnie odbija w lewo i prawo

Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

A gdy auto nie pracuje, można bujać silnikiem?

Kupiłeś jakieś sprawdzone poduszki ?

Bo to, że się rozrząd napiął, po wymianę poduszek, to raczej nie mogło się stać

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
hitoczi
Zarejestrowani

op
(11-07-2024, 11:37)Binio napisał(a): A gdy auto nie pracuje, można bujać silnikiem?

Kupiłeś jakieś sprawdzone poduszki ?

Bo to, że się rozrząd napiął, po wymianę poduszek, to raczej nie mogło się stać

Poduszki kupiłem oryginalne. Zamontowałem w takiej samej pozycji jak były. Silnikiem bujać nie mogę. Podejrzewam jeszcze, że może wypadać zapłon tak jak pisał kolega wyżej. Zamiast świec podejrzewam, że może chodzić o cewki. Dzisiaj wypnę każdą po kolei, wsadzę nową świecę i przyłożę do masy, żeby zobaczyć czy daje iskrę. Może, któraś się przepaliła. Podejrzewam, że haki tłumika są też do wymiany. Dajcie znać, co o tym myślicie, może ktoś wpadnie na coś jeszcze.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(10-07-2024, 20:48)hitoczi napisał(a): Podejrzewam, że silnik poszedł do góry i pasek rozrządu jest za bardzo napięty dlatego stawia za duży opór.
Bzdury opowiadasz, pasek rozrządu poszedł do góry razem z silnikiem, pytanie dlaczego silnik poszedł do góry? Może niewłaściwe poduszki założyłeś albo coś niepotrzebnie rozkręciłeś i "się samo zepsuło" przy skręcaniu.

(10-07-2024, 20:48)hitoczi napisał(a): Dodam ze rozrząd był wymieniany przed wymianą poduszek
W tym samym czasie? Czyli rozebrałeś, wymieniłeś rozrząd, złożyłeś na nowych poduszkach?

Jeżeli tak to obstawiam źle złożony/ustawiony rozrząd.

Odpowiedz
hitoczi
Zarejestrowani

op
(11-07-2024, 13:01)wojteks napisał(a):
(10-07-2024, 20:48)hitoczi napisał(a): Podejrzewam, że silnik poszedł do góry i pasek rozrządu jest za bardzo napięty dlatego stawia za duży opór.
Bzdury opowiadasz, pasek rozrządu poszedł do góry razem z silnikiem, pytanie dlaczego silnik poszedł do góry? Może niewłaściwe poduszki założyłeś albo coś niepotrzebnie rozkręciłeś i "się samo zepsuło" przy skręcaniu.

(10-07-2024, 20:48)hitoczi napisał(a): Dodam ze rozrząd był wymieniany przed wymianą poduszek
W tym samym czasie? Czyli rozebrałeś, wymieniłeś rozrząd, złożyłeś na nowych poduszkach?

Jeżeli tak to obstawiam źle złożony/ustawiony rozrząd.
Może ustalmy, że przed wymianą poduszek takowych nie było bo poduszkę silnika wyciągnąłem w trzech elementach. Dlatego napisałem, że silnik poszedł do góry bo po założeniu poduszki w jednym elemencie a nie trzech, mocowanie silnika jest wyżej po dokręceniu. Samo się nic nie psuje ale w tym wypadku nic nie popsułem bo jest wszystko wymienione 1:1 plus śruby są dokręcone kluczem dynamometrycznym, żeby było tak jak wcześniej. Problem jest, w tym że po prostu zużyło się coś jeszcze. Rozrząd był wymieniany 3 miesiące wcześniej u mechanika i było wszystko okej.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(11-07-2024, 13:23)hitoczi napisał(a): Rozrząd był wymieniany 3 miesiące wcześniej u mechanika
I mechanik poskładał to na rozwalonej poduszce czy poduszki rozwaliły drgania silnika po wymianie rozrządu?

(11-07-2024, 13:23)hitoczi napisał(a): Problem jest, w tym że po prostu zużyło się coś jeszcze.
Zmierz kompresję na cylindrach.

Odpowiedz
hitoczi
Zarejestrowani

op
(11-07-2024, 14:58)wojteks napisał(a):
(11-07-2024, 13:23)hitoczi napisał(a): Rozrząd był wymieniany 3 miesiące wcześniej u mechanika
I mechanik poskładał to na rozwalonej poduszce czy poduszki rozwaliły drgania silnika po wymianie rozrządu?

(11-07-2024, 13:23)hitoczi napisał(a): Problem jest, w tym że po prostu zużyło się coś jeszcze.
Zmierz kompresję na cylindrach.
Mechanik poskładał na rozwalonej poduszce. Kompresji nie mam jak zmierzyć niestety. Jeśli będzie trzeba to podjadę zmierzyć tą kompresję ale pytanie czy od tego zaczynać

Odpowiedz
hitoczi
Zarejestrowani

op Temat do zamknięcia. Cewka była do wymiany

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi hitoczi za ten post post:
  • Binio




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości