op
Test opon letnich – 2019
Tygodnik Motor przeprowadził test 12 opon letnich w rozmiarze 205/55 R16.
Poniżej wyniki testu, według kolejności zajętego miejsca:
1. Continental PremiumContact 6 – opona zrównoważona, rewelacyjnie wypada na suchej nawierzchni. Wyróżnia się doskonałym prowadzeniem i jest przy tym bardzo komfortowa.
1. Michelin Primacy 4 – najnowszy Michelin deklasuje całą stawkę na mokrej nawierzchni. Ma przy tym niskie opory toczenia. Na suchej drodze jest bezpieczny i przewidywalny.
3. Bridgestone Turanza T005 – godna polecenia, dobrze zbilansowana opona. Niskie opory toczenia nie przeszkadzają jej w osiąganiu dobrych wyników. Wysoki poziom bezpieczeństwa.
4. Goodyear Efficientgrip Performance – najbardziej odporna na wzdłużny aquaplaning, komfortowa i oszczędna. Na dodatek sporo tańsza od pozostałych opon klasy premium.
5. Dębica Presto HP – opona o najlepszym stosunku jakości do ceny. W testach wygrywa z oponami z klasy średniej, a jest przy tym jedną z najtańszych w teście.
6. Nokian Line – zrównoważona opona, która w większości prób testowych zajmuje środkowe pozycje. Na tle konkurencji dobrze wypada w prowadzeniu na mokro.
7. Fulda Eco Control HP – gorsza o dwie pozycje lokata od Dębicy to zaskoczenie. Fulda okazała się nieco gorsza w hamowaniu na sucho i mokro. Pomimo to jest bezpieczna i stabilna.
8. Hankook Kinergy Eco2 K435 – Hankook najwięcej punktów stracił w próbach na mokro, co nie znaczy, że nie radzi sobie w takich warunkach. Dobrze wypadł na suchym torze.
9. Maxxis Premitra HPS – Maxxis w naszym teście wypadł przeciętnie. Jest odporny na aquaplaning i dość szybki na suchym torze. Poza tym raczej w końcówce stawki.
10. Dayton Touring 2 – opona o przeciętnych parametrach w porównaniu do konkurentów nie jest tania. Jest odporna na aquaplaning i nie najgorzej hamuje na mokro.
11. Laufenn S Fit EQ – najtańsza opona w teście może nie zachwyca parametrami, ale jej poziom bezpieczeństwa jest do zaakceptowania. Ma najniższe opory toczenia.
12. Kormoran Road Perforormance – tania polska marka koncernu Michelin zamyka zestawienie. Kosztuje tyle co Dębica, jednak sporo z nią przegrywa w teście. Słaba na mokro.
Podsumowanie
Obie opony, które ex aequo zajęły pierwsze miejsce to produkty dla najbardziej wymagających kierowców. Warto jednak zwrócić uwagę, że prawie o połowę tańsza Dębica uplasowała się zaraz za produktami klasy premium.
Tygodnik Motor przeprowadził test 12 opon letnich w rozmiarze 205/55 R16.
Poniżej wyniki testu, według kolejności zajętego miejsca:
1. Continental PremiumContact 6 – opona zrównoważona, rewelacyjnie wypada na suchej nawierzchni. Wyróżnia się doskonałym prowadzeniem i jest przy tym bardzo komfortowa.
1. Michelin Primacy 4 – najnowszy Michelin deklasuje całą stawkę na mokrej nawierzchni. Ma przy tym niskie opory toczenia. Na suchej drodze jest bezpieczny i przewidywalny.
3. Bridgestone Turanza T005 – godna polecenia, dobrze zbilansowana opona. Niskie opory toczenia nie przeszkadzają jej w osiąganiu dobrych wyników. Wysoki poziom bezpieczeństwa.
4. Goodyear Efficientgrip Performance – najbardziej odporna na wzdłużny aquaplaning, komfortowa i oszczędna. Na dodatek sporo tańsza od pozostałych opon klasy premium.
5. Dębica Presto HP – opona o najlepszym stosunku jakości do ceny. W testach wygrywa z oponami z klasy średniej, a jest przy tym jedną z najtańszych w teście.
6. Nokian Line – zrównoważona opona, która w większości prób testowych zajmuje środkowe pozycje. Na tle konkurencji dobrze wypada w prowadzeniu na mokro.
7. Fulda Eco Control HP – gorsza o dwie pozycje lokata od Dębicy to zaskoczenie. Fulda okazała się nieco gorsza w hamowaniu na sucho i mokro. Pomimo to jest bezpieczna i stabilna.
8. Hankook Kinergy Eco2 K435 – Hankook najwięcej punktów stracił w próbach na mokro, co nie znaczy, że nie radzi sobie w takich warunkach. Dobrze wypadł na suchym torze.
9. Maxxis Premitra HPS – Maxxis w naszym teście wypadł przeciętnie. Jest odporny na aquaplaning i dość szybki na suchym torze. Poza tym raczej w końcówce stawki.
10. Dayton Touring 2 – opona o przeciętnych parametrach w porównaniu do konkurentów nie jest tania. Jest odporna na aquaplaning i nie najgorzej hamuje na mokro.
11. Laufenn S Fit EQ – najtańsza opona w teście może nie zachwyca parametrami, ale jej poziom bezpieczeństwa jest do zaakceptowania. Ma najniższe opory toczenia.
12. Kormoran Road Perforormance – tania polska marka koncernu Michelin zamyka zestawienie. Kosztuje tyle co Dębica, jednak sporo z nią przegrywa w teście. Słaba na mokro.
Podsumowanie
Obie opony, które ex aequo zajęły pierwsze miejsce to produkty dla najbardziej wymagających kierowców. Warto jednak zwrócić uwagę, że prawie o połowę tańsza Dębica uplasowała się zaraz za produktami klasy premium.
Renault Thalia 1,5 dCi 65 KM