arss19
16
0
4
8
SC III ph I
2009
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Jarosław
arss19
Zarejestrowani
— 11-09-2020, 07:45
op
Ostatnio pojawił się problem z temperaturą w moim Scenicu (Scenic III 1.6 + LPG 2009). Po powrocie z pracy (trasa ponad 50 km, 35 autostrada) po wjechaniu do miasta z autostrady (prędkość do 40km) zauważyłem, że wskaźnik temperatury z standardowo drugiej kreski wychylił się na 3 kreskę spadł na 2, sytuacja się powtórzyła jeszcze kilka razy osiągając 3,5 kreski a nawet poziom czerwony przez moment. Wentylator chłodnicy działa. Kolejnego dnia zrobiłem jazdę z podłączonym ELM-em.
Poniżej screen z jazda do pracy (od 6:21 autostrada):
oraz po dłuższej jeździe, wykres z postoju (dodałem gazu żeby sprawdzić reakcje temperatury):
Na pierwszą myśl termostat ale był wymieniany w styczniu na oryginalny wraz z płynem (wtedy był w pozycji cały czas otwartej - niedogrzany). Będę wdzięczny za sugestie od czego zacząć i co sprawdzić.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2020, 07:46 przez arss19.)
•
pawlosio
1,301
6
387
71
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
łódź
pawlosio
Zarejestrowani
— 11-09-2020, 09:54
Było "grzebane" przy termostacie- i tu bym zaczął szukac
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pawlosio za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to pawlosio for this post
• arss19
polaq
2,312
18
635
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 11-09-2020, 10:04
Termostat założony dokładnie taki jaki był? Nawet oryginalne są dla różnych temperatur otwarcia.
Przyjrzałbym się chłodnicy czy nie jest zabita jakimś syfem
Jeszcze jedna myśl. Masz LPG?
Po dodaniu gazu temperatura spadła. Może jest zakłócony przepływ płynu lub pompa wody nie domaga bo przy wyższych obrotach temperatura spadła. Szkoda, że nie widać kiedy załącza wentylator.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2020, 10:09 przez polaq.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to polaq for this post
• arss19
arss19
16
0
4
8
SC III ph I
2009
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Jarosław
arss19
Zarejestrowani
— 11-09-2020, 10:07
op
Termostat wymieniony na oryginalny - dokładnie taki jak był. Przez 9 miesięcy 10tys. km po wymianie nie zaobserwowałem ani razu przed pojawieniem się problemu żeby się wskazówka wychylił choćby odrobinę powyżej 2 kreski.
Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
•
polaq
2,312
18
635
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 11-09-2020, 10:13
Jednak obstawiam termostat. Nie otwiera się do końca.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to polaq for this post
• arss19
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
Online
— 11-09-2020, 10:18
Miałem podobną zagadkę w KIA.
Przyczyna była prosta - zapowietrzony układ chłodzenia, i to tak konkretnie.
Niby poziom płynu był, a okazało się, że czujnik temperatury znajdował się w "korku" powietrznym.
Następowało wtedy lokalne przegrzanie płynu, para otaczała czujnik i następował skok temperatury.
Gdy płyn otaczał czujnik - temperatura spadała.
Usunięta przyczyna zapowietrzania (uszczelka obudowy termostatu, w której siedzi czujnik) i po uzupełnieniu płynu (ponad litr) po problemie.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• arss19
Przemek7
491
1
85
83
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
KR
Przemek7
Zarejestrowani
— 11-09-2020, 11:52
Może reduktor gazowy puszcza "bąki" do płynu? - Przerobione. (tj. zapowietrza układ chłodzenia jeśli tak można nazwać ;) )
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2020, 11:53 przez Przemek7.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Przemek7 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Przemek7 for this post
• arss19
arss19
16
0
4
8
SC III ph I
2009
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Jarosław
arss19
Zarejestrowani
— 11-09-2020, 16:13
op
Dzięki wszystkim za sugestie. Zaczną od najprostrzych rzeczy - odpowietrzenie, sprawdzenie chłodnicy. Dam znać jak uda się rozwiązać problem.
•
arss19
16
0
4
8
SC III ph I
2009
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Jarosław
arss19
Zarejestrowani
— 14-09-2020, 07:21
op
Dolałem płynu (weszła prawie litra) i odpowietrzyłem układ. Krótka trasa i temperatury po rozgrzaniu silnika od 80 do 94. Jest dużo lepiej, dzięki za pomoc. Teraz będę szukał gdzie zniknął litr płynu (płyn był wymieniany wraz z termostatem 9 miesięcy, 9 tyś. km temu). Dziwi mnie tylko fakt, że stało się to tak nagle (wskaźnik temperatury jest na prędkościomierzem więc raczej bym nie przegapił wahań temperatury wcześniej). Czy to możliwe, że dolali za mało przy wymianie termostatu i przez 9 miesięcy nie zauważyłem tego na wskaźniku dopiero teraz? Fakt jest taki, że ten wskaźnik na wyświetlaczu jest bardzo elastyczny na temperatury - pokazuje 2 kreski w zakresie od 80 do 100 stopni (mniej więcej). Teraz wydaje mi się że silnik nagrzewa się nieco szybciej niż po wymianie termostatu (nie mam pełnego porównania bo wymieniłem termostat zaraz po zakupie).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-09-2020, 07:22 przez arss19.)
•
polaq
2,312
18
635
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 14-09-2020, 09:13
Sprawdź węże od reduktora i sam reduktor.
Tam często pojawiają się wycieki. Warto co jakiś czas sprawdzić.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to polaq for this post
• arss19
|