Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Temperatura silnika


Lepus
Zarejestrowani

A masz ogrzewanie włączone? Pewnie masz, bo zimno, więc i temp może nie łapać.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
Hary84
Zarejestrowani

Może masz rację, ale zastanawia mnie ten zimny przewód ze zbiorniczka, powrót gorąca a ten skubaniec zimny, muszę doprowadzić do otwarcia termostatu czyli do tych 83stopni. No i te wąchania temperatury

Odpowiedz
Vapor
Zarejestrowani

U mnie temperatura według Pyclipa 55 stopni. Na wskaźniku tak, jak na fotce. Węże przy zbiorniczku wyrównawczym ciepłe. Wąż od chłodnicy, ten co biegnie mniej więcej nad alternatorem również ciepły. Czy to znaczy, że termostat do wymiany? Dodam jeszcze, że po dłuższej jeździe, temperatura według Pyclipa, wynosi około 75- 77 stopni.
[Obrazek: 8560ad99cc57498d778fb2b8f4a62f65.jpg]

Wysłane z mojego CPH2251 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-04-2022, 20:01 przez Vapor.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
a dogrzewa sie do temp.roboczej?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Prawdopodobnie termostat, tak jak piszesz chyba od 50st pojawia się kreska, więc odczyt masz poprawny. Tylko tyle że obieg powinien być jeszcze zamknięty.

Jaki masz czas nagrzewania iile temp max?

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-04-2022, 20:01 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Vapor
Zarejestrowani

@ pio555 według Pyclipa max to 77 stopni.
@ Mati te 55 stopni uzyskał po około 5 kilometrach i temperaturze na zewnątrz 11 stopni, jazda po mieście i dwa razy stanie na światłach.
Żeby uzyskać te 77 stopni, muszę przejechać około 10 kilometrów po mieście.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(26-04-2022, 20:09)Vapor napisał(a): 55 stopni uzyskał po około 5 kilometrach i temperaturze na zewnątrz 11 stopni, jazda po mieście i dwa razy stanie na światłach.
Żeby uzyskać te 77 stopni, muszę przejechać około 10 kilometrów po mieście.
słabo to wygląda chyba termostat kaput

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Vapor
Zarejestrowani

(26-04-2022, 20:14)pio555 napisał(a): słabo to wygląda chyba termostat kaput

Tak przypuszczałem, ale chciałem się upewnić. 
A teraz pytanie, co mam kupić, bo pokazuje mi chyba 3 rodzaje termostatów.
Po numerze VIN, wychodzi, że prawidłowy będzie 110617671R, czyli ten pierwszy. Ale są jeszcze te pozostałe i nie wiem, który mam kupić.

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Wydaje mi się że i u mnie się wolniej nagrzewa, ale sprawdzałem i grzałki nie grzeją płynu. U mnie po wymianie termostatu temp podobna jak u Ciebie.
Ja bym się wstrzymał z kupowaniem.

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Vapor
Zarejestrowani

@ Mati chodzi Ci o grzałki nurnikowe?
Jeśli tak, to u mnie wygląda to tak, że jak odpaliłem auto i były minusowe temperatury, to pokazywało mi, że mam 7 grzałek aktywnych- nie wiem czemu akurat 7 a nie 4- kiedyś kolega @ andrzejwa to opisał, ale nie mogę tego znaleźć.
Jak pasek od temperatury doszedł do połowy i temperatura na Pyclipie była około 70 stopni, to miałem 0 grzałek aktywnych, czyli według mnie grzałki u mnie chyba działają.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości