Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Temperatura silnika


Mati
Zarejestrowani

Jakbyś nie przekroczył 120-130 pewnie by poniżej 5 było.


75-76st
[Obrazek: 991edf28209e97de49e456626b152257.jpg]

72st

[Obrazek: b6c758e87c32edbf69e8e5124b93c363.jpg]

I tu już jestem po wymianie termostatu.

Z tego co myślę moje grzałki nurkowe już nie spełniają swojej roli.
Przy temp - 6st po 5km miałem 51st, tylko jazda cały czas ok 70-80km/h. Możliwe że w mieście przejechac 5km to czasowo sporo dłużej wyjdzie. Bez zatrzymań itd,
Niecałe 9min, 8km i 61st. 12km 74st przy troszkę wolniejszej jeździe szybciej się grzeje. Grzałki u mnie wyłączają się przy ok 73st

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2022, 21:10 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Hary84
Zarejestrowani

No to ja mam temperaturę taką jak ty, do tej temperatury dochodzi raczej jednakowo i trzyma, raz przy mrozie -10 kreska temperatury nie pojawiała się przez jakieś 20km co mnie wystraszyło ale potem wszystko ok. Gdzie szukać grzałek nurkowych przy zderzaku jak megance III ? czy u nas są gdzie indziej? A może u mnie ich wcale nie ma

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

@ Hary84 tak ja wymieniałem, szybciej się nagrzewa jak na starym, w takich samych warunkach i drodze. Ale wyższej temp u siebie nie widziałem.
Jak mówisz koszta nie są wielkie, ale rozbierania troszkę jest. @TomaszB wymienił i 80st złapał. O te 4-5st nie będę nic już robić.

(09-01-2022, 21:04)Hary84 napisał(a): No to ja mam temperaturę taką jak ty, do tej temperatury dochodzi raczej jednakowo i trzyma, raz przy mrozie -10 kreska temperatury nie pojawiała się przez jakieś 20km co mnie wystraszyło ale potem wszystko ok. Gdzie szukać grzałek nurkowych przy zderzaku jak megance III ? czy u nas są gdzie indziej? A może u mnie ich wcale nie ma
Przez 20km nie złapał nawet 50 st? To możliwe że już termostat się przycina.

Grzałki znajdują się na dole zderzaka przy samym nadkolu na wężu idącym do chłodnicy. Da się ich zobaczyć po odgięciu nadkola.

Pewnie je masz, ale one potrzebują jeszcze kilka innych rzeczy do załączenia. @ andrzejwa gdzieś o tym już pisał.

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2022, 21:40 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ Mati Grzałki nurnikowe nie powinny znajdować się na małym obiegu? Przecież jeśli są na dużym to było by nieporozumienie bo lepiej grzać Mały obieg niż duży. Tak mi się wydaje.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Pomyłka sorry, tu więcej opisane

https://www.scenic-forum.pl/Watek-Dodatk...#pid655678

Ale są w tym miejscu gdzie pisałem

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Vapor
Zarejestrowani

Może mi ktoś wyjaśnić, czemu u mnie pokazuje 7 aktywnych grzałek nurnikowych? Tak ma być, czy coś jest nie tak?

[Obrazek: f6f781f85617f1890ff6bb46031375aa.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-01-2022, 07:00 przez Vapor.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Masz na pewno 4 świece-grzałki. Program pokazuje ile jest załączonych przekaźników (faktycznie to są tranzystory mosef). Normalnie są trzy tranzystory:
1 - dla świecy 1
2 - dla świecy 2
3 - dla świec 3 i 4.
Może 1,6 posiada więcej tych tranzystorów by odpowiednio dawkować moc grzałek?

Odpowiedz
ziomen
Zarejestrowani

op Panowie,
Tak jak tu ktoś wspominał - koszt nie jest niewiadomo jaki wiec i u mnie pada decyzja o wymianie termostatu. Zobaczymy co się będzie działo.
@ Mati sam wymieniłeś ten termostat czy mechanik? Bo nie wiem czy brać sie samemu i jest to w miarę do ogarnięcia.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Mechanik wymieniał, Aku wyciągał i podstawę Aku i już lepszy dostęp jest

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Hary84
Zarejestrowani

Więc nie wytrzymałem i wymieniłem termostat,sam wkład, i niewiele się zmieniło ,co prawda przy 60 stopniach wąż przed termostatem był zimny a przed wymianą przy 50 już był ciepły, wcześniej temperatura max 76 stopni przez chwilę teraz udało mi się dobić do 80 ale to przy ostrzejszej jeździe jednak po chwili spada do 74 na postoju 70. Odpowietrzałem układ ale przewód na dole który wychodzi ze zbiorniczka jest zimny cały czas, tak powinno być czy jest powietrze w układzie?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości